Gå til innhold

Betale ekstra på boliglånet litt hver måned, eller samle opp større beløp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om 2000-4000 ekstra i måneden. Lønner det seg å betale slike småbeløp ekstra hver måned, eller samme opp til f.eks 50.000-100.000 for så å betale inn? 

Anonymkode: 53375...577

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å redusere nedbetalingstiden, synes jeg 

Anonymkode: e6048...6de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det beste er å redusere nedbetalingstiden, synes jeg 

Anonymkode: e6048...6de

Det er vel ikke relevant for spørsmålet på noen som helst måte? 😂

Anonymkode: 61643...3fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke relevant for spørsmålet på noen som helst måte? 😂

Anonymkode: 61643...3fd

Jo, sånn rent faktisk er det et godt råd.

Men svaret er: det lønner seg å betale etter hvert dersom det ikke medfører ekstrakostnader å gjøre ekstrainnbetalinger. Noe du må sjekke.

Anonymkode: 95960...66b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver måned. Du får mindre rente på sikt ved å betale ned ekstra fordi lånetiden blir kortere, og da er det bedre å gjøre det hver måned enn en stor sum. Vi gjør det slik og har redusert tiden fra 27 år til nå 11 år ved å betale ekstra hver måned. 

Vi tok bare kontakt med banken, så hvor mye mer vi ville betale i måneden, og fikk lånetiden redusert basert på det.

Anonymkode: bfa6c...559

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hver måned. Du får mindre rente på sikt ved å betale ned ekstra fordi lånetiden blir kortere, og da er det bedre å gjøre det hver måned enn en stor sum. Vi gjør det slik og har redusert tiden fra 27 år til nå 11 år ved å betale ekstra hver måned. 

Vi tok bare kontakt med banken, så hvor mye mer vi ville betale i måneden, og fikk lånetiden redusert basert på det.

Anonymkode: bfa6c...559

Og i min bank kan jeg enten ta ekstra nedbetalinger når det passer, eller sette ned løpetiden på lånet, rett i nettbanken.

Anonymkode: 66fce...d14

Skrevet

Svaret er at det som regel lønner seg å betale ned på lån fremfor å ha penger på konto. Det gjelder så lenge innskuddsrenten er lavere enn lånerenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...