AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Jeg klarer ikke glede meg til ting, føle på den gode følelsen når man virkelig ser frem til noe. Kan jo tenke at dette blir hyggelig, men klarer ikke føle på den gode følelsen. Føler alltid folk ikke egentlig liker meg, at de ikke vil ha meg der. Skal jeg f eks møte noen, tenker jeg alltid at de egentlig ikke vil møte meg. De sier det for å være høflig.. mim bestemor sol bor i utlandet kommer til Norge i høst, og det ser jeg jo veldig frem til. Men klarer ikke glede meg likevel. Er og misfornøyd med kropp/ vekt, føler meg overvektig og ekkel.. ikke vel i kroppen.. som påvirker humør og alt annet.. Andre som har sånne følelser? Hvordan takler dere det? Anonymkode: 143ea...1c2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Psykolog og mye jobbing med selvtilliten og deg selv. Det høres ut som du er deprimert og egentlig ikke tillater deg selv å ha det bra. ❤️ Spis sunt, tren/mosjonere, ta vare på deg selv, nok søvn, sett deg små delmål, gå turer, les selvhjelpsbøker/podkaster, se/hør på motivasjons taler etc. Bestem deg for at fremover skal du ha det bra og du er verdt like mye som alle andre. Anonymkode: cd975...f23 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Har det på samme måte men det er ingen hjelp å få. Må bare prøvd å hjelpe meg selv og prøve å gjøre ting som gir meg noe, energi etc… Anonymkode: 1b52e...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har fått et annet perspektiv etter å ha vært nær død. Nå er jeg inderlig takknemlig hver eneste dag. For alt det vakre rundt meg. Jeg bruker mye tid på å se det vakre og virkelig nyte det. Jeg har på en måte bestemt meg for at jeg skal være positiv og at livet er vakkert. (Vet det høres rart ut, men ønsker bare å dele hvordan jeg har det) Anonymkode: b3a62...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Jeg hadde det som deg. Begynte i terapi, ble diagnostisert med depresjon, og måtte lære meg å endre måten jeg tenkte på. Kort fortalt måtte jeg reslitetsorientere meg selv i ulike situasjoner: «Hjernen min sier at Anne ikke liker meg. Likevel har Anne tatt initiativ til kafé. Da er det mer sannsynlig at hun liker meg enn at hun ikke liker meg». Etter uendelig mange runder realitetsorientering i mange ulike situasjoner, klarte jeg å begynne å tro på meg selv. Begynte også bevisst å oppsøke ting som ga meg glede, og skrive journal med fokus på mestring, glede og takknemlighet. Jeg har det mye mye bedre i dag 🥰 Anonymkode: 0f65b...d99 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har alvorlig depresjon (med selvmordstanker) og må tvinge meg selv til å gjøre ting som gir meg litt glede. Anonymkode: 4db2b...3ac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå