LilleMy28 Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 Når er det liksom gått lang nok tid til å møte noen nye etter et brudd? Er det forskjell på når en er kjærester, samboere, gift eller har barn sammen? Hva er akseptabelt tid? Etter hvor lang tid burde eksen bare godta at den andre parten har funnet en ny? Hører om folk som skjuler at de har møtt en ny pga at de er redd for hva eksen skal si... Hva syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #2 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har fått meg ny kjæreste nå, det ble slutt med eksen i september. Han ble helt vill da jeg fikk meg ny kjæreste, og både ringer og sender meldinger så jeg ikke skal glemme han.. personlig syns jeg ikke at jeg fikk meg kjæreste for tidlig og at livet er veldig bra men det finnes ikke et fasitsvar på når noe er riktig eller galt, det må man vel egentlig bare finne ut av selv..
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 (endret) Så lenge man er over den andre parten så ser jeg ikke hvorfor man skal drøye bare for å tekkes en uskreven regel. Men som sagt så bør man være rimelig sikker på at man har kommet seg videre og er fullstendig ferdig med den andre parten. Min ærfaring er at om man tar seg litt tid i etterkant for å være litt alene, så er man kanskje bedre utrustet for et nytt forhold. Man kan utvikle seg mye på den tiden man er singel som kan komme en til gode i et nytt forhold. Litt rotete forklart dette men håper du skjønner Endret 13. januar 2006 av ~Alwa~
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Jeg må innrømme at det er noe søkt med folk som går rett fra et forhold til et annet. De t er noen jeg aldri kan huske har vært single. ( og jeg er i 30 årene) De har alltid vært i et forhold. Jeg tenker at de må være veldig uselvstendig og ikke kan stå på "egne ben".
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Jeg må innrømme at det er noe søkt med folk som går rett fra et forhold til et annet. De t er noen jeg aldri kan huske har vært single. ( og jeg er i 30 årene) De har alltid vært i et forhold. Jeg tenker at de må være veldig uselvstendig og ikke kan stå på "egne ben". ← Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, i de tilfellene noen "altid" går rett inn i et nytt forhold. Men at det kan skje "selv den beste" synes jeg ikke er så rart. I noen tilfelle er man jo også ferdig med eksen følelsemessig allerede før det blir slutt, og hva vet andre om dette? Jeg har ikke gjort det/opplevd det selv, da - jeg var i hovedsak singel inntil jeg møtte kjæresten min som 25-åring.
Gjest Singel Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Min erfaring er at så lenge du er helt ferdig med eksen, så er det bare å "hoppe på" dersom man skulle finne en ny man blir glad i. Men man må få eksen helt ut av hodet først, og det kan noen ganger ta lang tid..... I hvertfall der hvor man aldri er helt sikker på om det var riktig å gå fra eksen..... Jeg angrer, og nå har han funnet seg en ny. Buhu....
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Kommer an på person, forholdet og bruddet det. Personlig synes jeg det er merkelig at folk klarer å gå fra det ene forholdet til det andre, med bare uker eller noen få måneder i mellom, men det er meg.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Folk må for all del gjøre som de vil, men er det barn med i bilde kan det jo være litt lurt å la det gå litt tid. Kan være greit å la barn bli vant til at foreldrene er skilt før de forholde seg til en ny person i tillegg.
Gjest Aloha Skrevet 15. januar 2006 #9 Skrevet 15. januar 2006 Man kan jo ikke planlegge når man treffer en ny....dersom den rette dukker opp bak neste sving er det jo ikke bare å be han ringe om et år..Så jeg mener at det er ok uansett, så lenge man ikke har vært ivrig på JAKT etter en ny med det samme et forhold er avsluttet.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #10 Skrevet 15. januar 2006 Om man skal ta slike hensyn må det da være til den nye kjæresten og ikke eksen. Ellers er man klar når man føler for det selv. Finnes ikke noen generell regel for slikt.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 For meg tok det innmari lang tid før jeg fikk min ex til å virkelig innse at det var slutt. Så fra han skjønte at det var slutt til jeg hadde ny kjæreste gikk det vel ikke så mange dagene.......... Men det skal sies at jeg hadde gjort mitt lenge for å få han til å forstå, og det var over ett år etter at vi flyttet fra hverandre.... Enkelte har vanskelig for å høre.
Shagya Skrevet 15. januar 2006 #12 Skrevet 15. januar 2006 Når du selv føler deg klar og er kommet over tidligere forhold.... Det er ikke lurt å hoppe rett inn i noe nytt før man følelsesmessig er ferdig med sin eks... Klart det føles sårt for eksen om du hopper raskt inn i et nytt forhold, men er du ferdig med vedkommende kan du jo ikke vente lenger enn det som er rett for deg bare for at det skal være mer komfortabelt for eksen...
Nita Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har hatt 4 lange forhold over 25 år, og det har minimum gått 1 år mellom de enkelte forholdene. Ikke fordi det er noen fasit på hvor lenge man bør være singel før man går inn i et nytt forhold, men fordi man kanskje trenger å bearbeide forholdet som ikke funket. Se litt på hva som skjedde, hvorfor og hva man selv kunne gjort annerledes. Føles viktig å ha lært noe før man går inn i nye forhold, ellers er jo sjansen stor for at man gjør samme feil om igjen
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Min erfaring er at så lenge du er helt ferdig med eksen, så er det bare å "hoppe på" dersom man skulle finne en ny man blir glad i. Men man må få eksen helt ut av hodet først, og det kan noen ganger ta lang tid..... I hvertfall der hvor man aldri er helt sikker på om det var riktig å gå fra eksen..... Jeg angrer, og nå har han funnet seg en ny. Buhu.... Så hvis æ nu gjor d slutt med typen idag, å æ da finn en som æ blir glad i da etterhvert, kan æ da bare bli sammen med han nye om vi føle det e rett?
LilleCanCan Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 jeg har hatt kjærester og samboer. Min siste gjorde jeg det slutt med, rett etter jeg kom fra et seksuelt forhold med en venn. Noen uker etter jeg dumpa min x, fant jeg min, som jeg er med nå. eller vi holdt på og møttes i flere mnd før det ble slutt mellom ekse og meg. og eksen vet ingenting.
Supramundane Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Jeg må innrømme at det er noe søkt med folk som går rett fra et forhold til et annet. De t er noen jeg aldri kan huske har vært single. ( og jeg er i 30 årene) De har alltid vært i et forhold. Jeg tenker at de må være veldig uselvstendig og ikke kan stå på "egne ben". Jeg tror at dette er riktig i mange tilfeller, men samtidig kan det jo være at man møter den rette - selv om det ikke er lenge siden man kom ut av et forhold. Man vet jo aldri når man finner noen man vil leve med! Om man skal ta slike hensyn må det da være til den nye kjæresten og ikke eksen. Ellers er man klar når man føler for det selv. Finnes ikke noen generell regel for slikt. Helt enig!! jeg har hatt kjærester og samboer. Min siste gjorde jeg det slutt med, rett etter jeg kom fra et seksuelt forhold med en venn. Noen uker etter jeg dumpa min x, fant jeg min, som jeg er med nå. eller vi holdt på og møttes i flere mnd før det ble slutt mellom ekse og meg. og eksen vet ingenting. Å starte et forhold basert på utroskap og bedrag er en dårlig idé. Hvordan kan din nåværende være helt sikker på at du ikke bare vil gjøre det samme mot han som du gjorde mot din eks? Det sier noe om en person som "fniser" av å være utro mot sin eks i flere måneder. Jeg ville aldri kunne stolt på deg, selv om jeg hadde vært med på forholdet og dermed bedratt din eks.
Susan Sto Helit Skrevet 7. desember 2007 #17 Skrevet 7. desember 2007 I noen tilfeller er man jo ferdig med et forhold lenge før man klarer å komme seg ut av det. Og når forholdet da er over, er alle tårer grått, og alle følelser bearbeidet, og man føler en enorm lettelse. Da kan det gå ganske fort at man møter en ny, enkelt og greit fordi man er klar for et nytt forhold. At ikke Exen er på samme stadium, betyr ikke at man bør vente. Jeg synes det bør ha noe med både alder og livssituasjon å gjøre også. I tillegg til at man bør ha kommet ordentlig over Ex, og avsluttet forholdet helt. Ellers synes jeg ikke at det er eller bør være noen regel på hvor lenge man venter.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har vært i begge situasjoner jeg, både gått rett inn i annet forhold og vært lenge alene. Etter min første samboer trengte jeg lang tid før jeg ble sammen med noen igjen. Da var jeg alene i 1,5 år før jeg hadde et kortvarig forhold. Fant fort ut at jeg fortsatt var livredd menn, og var derfor alene 1 år til. Da traff jeg han som nå er min eks-mann. Når ekteskapet røk så var jeg alene i knapt et år. Følte meg klar før det, men det tar jo litt tid å treffe noen som man liker også Har nå nettopp gjort det slutt med denne mannen etter at jeg traff en jeg falt helt for. Og jeg er nå virkelig klar for et forhold til ham, om han vil ha meg da. Trodde vel ærlig talt ikke at følelsene mine kunne komme så fort, men det har de gjort nå. Kan være både det at vi klikker på alle punkter, har mye felles og er på samme stadie i livet.
Omeg@ Skrevet 7. desember 2007 #19 Skrevet 7. desember 2007 Du kan ikke ta hensyn til eksens følelser angående når h*n vil syns det er akseptabelt at du går videre. Det er ingen fasitsvar på når man er klar for å finne ny kjæreste etter et brudd, folk er så forskjellige. Noen bruker uker, måneder og år på å komme over det som var, mens andre gjorde seg ferdig med den biten allerede en god stund før bruddet skjedde. Du er klar når det føles rett for deg.
Tusseline Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 Jeg fant en ny kjæreste akkurat 1 år etter bruddet med ex'en, og det var greit. I min situasjon hadde jeg ikke vært klar for å gå inn i et forhold tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå