AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #21 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har spist på Maaemo. For MEG var det ikke verdt pengene. Jeg synes det kostet mer enn det smakte. Men jeg vil ikke kalle det keiserens nye klær. Det er jo ikke slik at de steker en Grandiosa og tar 5000 kroner for den. De bruker enormt på råvarer, de har de beste kokkene, og de har svært mange ansatte per gjest. Så selv om opplevelsen ikke var verdt det for meg, så anerkjenner jeg jo at dette kan være verdt det for andre. Du får ikke samme opplevelse som på Maaemo for en brøkdel av prisen andre steder. Det blir som med alt annet. Du kan bruke enormt med penger på biler, hus, ferier, osv. For noen er det verdt det, for andre er det ikke. Ingen som vil si at å leie en privat øy med privat kokk er "keiserens nye klær" selv om du kan få en utrolig mye billigere ferie og på et sted som er akkurat like varmt. Man betaler ikke kun for varmen når man leier en privat øy. Anonymkode: e3430...886 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #22 Skrevet 10. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det heter Maaemo Skjønner hva du mener, men folk er jo der fordi de liker den slags konsepter, for å smake og oppleve, ikke bare bli mette (da kan man jo bare spise havregrøt til hvert måltid hvis det er det eneste poenget med mat). Men ja, noen ganger lurer man jo på om kokkene kødder litt med folk når ene retten er en duft eller en pinne. Dog så har jeg vært på et par restauranter av den typen (ikke for egen regning, og heller ikke på Maaemo) og det har alltid vært en opplevelse for en som er litt over snittet matinteressert. Anonymkode: 6a988...1b9 Sånn er det for de fleste gjestene. Disse restaurantene har svært mange bedriftskunder. Skal du gjøre stas på de ansatte eller kunder så er jo dyre restauranter en god løsning. Anonymkode: e3430...886
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #23 Skrevet 10. juli 2023 Jeg liker veldig godt gourmetrestauranter. Det handler ikke om å bli mett, men jeg blir som oftest stappmett. Var på Maaemo i fjor og var stappmett allerede før verdens beste kanelboller ankom. Kunne nesten ikke gå etterpå, det samme gjaldt mannen jeg var der med. Jeg har aldri vært sulten etter et Michelinmåltid. Ja, hver av rettene er ganske små om man sammenligner med en middagstallerken, men når man får 10-12 retter, så blir det jo mat av det. Men jeg ser jo at det virker bortkastet om man ikke ser verdien i sånn mat og syns kjøttkaker med brun saus eller Grandiosa er akkurat like godt. Jeg syns ting andre bruker pengene på er bortkastet, men jeg sier det jo ikke til dem, det er deres penger. Anonymkode: 30303...ccf 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #24 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sånn er det for de fleste gjestene. Disse restaurantene har svært mange bedriftskunder. Skal du gjøre stas på de ansatte eller kunder så er jo dyre restauranter en god løsning. Anonymkode: e3430...886 Det stemmer ikke. Det er langt utenfor det vi kan bruke penger på uten å få problemer med hvordan bedriften bruker sine midler. Og også langt mer enn det vi ønsker å bruke. Dessuten har du gjerne ikke 3-4 timer etter en lang arbeidsdag, da ønsker de fleste også litt tid på hotellet. I området rund maaemo går det i Nodee Sky, Stock, Brasserie Rivoli og Munch. Men aldri Maaemo. Anonymkode: c69e7...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå