AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Å svi av tusenvis av kroner uten å bli mett? Ventelister på mange måneder? Og det mens renta er på vei opp og matvarer er grisedyre? Hvem spiser der?! Det er perverst! Anonymkode: 48780...78c 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å svi av tusenvis av kroner uten å bli mett? Ventelister på mange måneder? Og det mens renta er på vei opp og matvarer er grisedyre? Hvem spiser der?! Det er perverst! Anonymkode: 48780...78c Enig. Betale tusenvis av kroner for å spise mose og ett underernært skjell!? Nei takk!!! Anonymkode: eca5a...a8a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Så fint med en tråd med fullstendig åpent og fordomsfritt utgangspunkt. Her ligger jammen alt til rette for en nyansert debatt. Anonymkode: 676e7...b62 13 1 1
Brunhilde Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så fint med en tråd med fullstendig åpent og fordomsfritt utgangspunkt. Her ligger jammen alt til rette for en nyansert debatt. Anonymkode: 676e7...b62 Og igjen savner jeg muligheten for å gi en god latter med reaksjonsknappen! 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Trur ikke de som drar til Maemo er det som spiser mat for å bli mette. De betaler for en opplevelse. Skal man bare fylle magen kan man dra på McDonalds. Anonymkode: 54dd7...268 2 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Brunhilde skrev (9 minutter siden): Og igjen savner jeg muligheten for å gi en god latter med reaksjonsknappen! Sidespor: Jeg er medlem av et forum med latter-knapp. Den brukes agressivt i stedet for godmodig, og jeg er så takknemlig den ikke er her. Men jeg er helt enig i latter-emojien din 👍
blui89 Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Ja, det er interessant ordvalg. Keiserens nye klær. Denne hypen, med mikro-retter av rare smaker og rare konsistensen, håper jeg snart tar slutt; At matanmeldere snart våger si hva de egentlig synes. For dette ER Keiserens nye klær... Enig at det er perverst å bruke 10 000 kr på en middag. Overhodet ikke bærekraftig. 4
Hoppetaujenta Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har aldri kjent meg tiltrukket av den slags spisesteder. Penger ut av vinduet. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Herlig å se at folk ikke forstår at folk har andre interesser enn dem selv 🙈 Anonymkode: 4935e...118 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 blui89 skrev (25 minutter siden): Ja, det er interessant ordvalg. Keiserens nye klær. Denne hypen, med mikro-retter av rare smaker og rare konsistensen, håper jeg snart tar slutt; At matanmeldere snart våger si hva de egentlig synes. For dette ER Keiserens nye klær... Enig at det er perverst å bruke 10 000 kr på en middag. Overhodet ikke bærekraftig. Bærekraftig? Hva har bærekraft med dette å gjøre. De som gjør dette har råd til det og da er det ikke noe lite bærekraftig med det. Maten blir spist, er antagelig laget av mer etiske råvarer enn annen restaurant mat. Det er ikke sløsing av resursser og kokkene får nok ok betalt. Så hva er ikke bærekraftig her? Er bedre å svi av 10000 på et måltid enn å feks kjøpe seg en ny tv annethvert år. Anonymkode: 2a7ce...9ec 3
Frøkenfryden Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Opplever at det er blitt en greie at man tror gourmet-steder ikke gjør en mett. Må ikke være slik. Ikke vært der, men A’laise har jeg vært på i flere år, de fikk nettopp sin første stjerne, også fancy gourmet. Og er da så mett at jeg ruller🤪 Også alle jeg har hatt med har blitt det. Men Mulig Maemo skiller seg ut..? Endret 10. juli 2023 av Frøkenfryden 2
Brunello Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 De som ikke blir mett og relativt bedugget av en tasting-meny og vinpakke på gode restauranter har et rart forhold til mat. Selv om rettene er små, er det mye mat når alt legges sammen. Jeg er enig i at det er mye penger, men mye heller dette enn å bruke en tusenlapp i måneden på fotball-Tv. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Anbefaler filmen "The menu".Thriller / satire som virkelig tar denne trenden på kornet. Anonymkode: 6a4b9...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 Det heter Maaemo Skjønner hva du mener, men folk er jo der fordi de liker den slags konsepter, for å smake og oppleve, ikke bare bli mette (da kan man jo bare spise havregrøt til hvert måltid hvis det er det eneste poenget med mat). Men ja, noen ganger lurer man jo på om kokkene kødder litt med folk når ene retten er en duft eller en pinne. Dog så har jeg vært på et par restauranter av den typen (ikke for egen regning, og heller ikke på Maaemo) og det har alltid vært en opplevelse for en som er litt over snittet matinteressert. Anonymkode: 6a988...1b9 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Hehe, noe av moroa med restaurantanmeldelser er kommentarene under. Jo mer eksklusiv restauranten er desto festligere er kommentarene. Endel mener tydeligvis at poenget er å bli så stappmett som overhodet mulig. Med det resultat at de gjerne stopper på bensinstasjonen på vei hjem for å få seg en pølse. Og noen skjønner ikke at noen vil betale for dette for koteletter med brun saus er mye bedre! Personlig har jeg vært på noen(ikke veldig mange) gourmetrestauranter. Og det har vært verdt hver eneste krone! Det er helt greit å ikke være interessert i dette, men la nå de/vi som liker det få lov til å holde på da. Anonymkode: fade7...5b4 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har hatt gleden av å besøke flere tre-stjerners restauranter rundt om i verden. Det er opplevelser og minner jeg alltid vil ha med meg. At enkelte kommer med uttrykk de ikke vet betydningen av kunne ikke brydd meg mindre. Og når uttalelsen om "mat du ikke blir mett av en gang" kommer ser jeg for meg min bestefar som måtte ha potet til middag hver eneste dag. Personlig blir jeg uansett så mett at mannen må hjelpe meg i innspurten. Og jeg velger ofte halv vinpakke på grunn av mengden du får. Anonymkode: c69e7...b39 1
Fabienne Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så fint med en tråd med fullstendig åpent og fordomsfritt utgangspunkt. Her ligger jammen alt til rette for en nyansert debatt. Anonymkode: 676e7...b62 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Tviler på at de som spiser der, gjør det for å bli så mette. De er interessert i mat og er der for opplevelsen. Det er ikke noe verre å bruke tusenvis av kroner på mat, enn på andre interesser og hobbyer. Anonymkode: 25eb8...e86 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Jeg personlig klarer ikke å forsvare for meg selv å bruke så mye penger på et måltid, men kjenner et par som har vært der i «nyere» tid, og de har absolutt vært mette. Begge har stor interesse for mat og synes opplevelsen (les «opplevelse»), var verdt det. Men naturligvis er ikke dette et sted for de med dårlig råd eller for de som kun spiser for å bli mett. Eller de som synes Egon er helt topp da de har så stor meny og man vet hva man får. Sitter jeg plutselig en gang med litt for mye penger, så kan jeg like så gjerne ende på Maaemo som å kjøpe meg en luksusveske. Anonymkode: c301a...c58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå