Gå til innhold

Er oppvask og rydding i heimen det som tenner damer i 40-årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør for en venn 🤷‍♂️

Anonymkode: c56ac...29c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 0e9ca...4da

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men en mann som ikke gidder bidra hjemme er en gedigen turn-off. 

Anonymkode: d886b...158

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. En mann som er genuint interessert i hvordan jeg har det er tenningen. Som dame i 40-årene er de aller fleste relasjoner basert på hva jeg kan gjøre for andre; syke foreldre, selvsentrerte tenåringsbarn og så er vi gjerne kommet til et sted yrkesmessig hvor det kreves en god del av oss.

Anonymkode: a3432...781

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Studien er fra 2013, men ble nylig tatt opp igjen i blant annet den britiske avisen Daily Mail. Studien er publisert i the journal American Sociological Review og resultatene viste at menn som deltok mer i husarbeid hadde mindre sex enn mannfolka som ikke bidro like mye med vasking og rengjøring.

https://www.nettavisen.no/husarbeid/forhold/samboer/menn-som-rydder-og-vasker-i-hjemmet-har-mindre-sex/s/12-95-8521693#:~:text=Studien er fra 2013%2C men,mye med vasking og rengjøring.

Anonymkode: 61a1e...10d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Men jeg hadde ikke bodd med en fyr som ikke klarte å putte en tallerken i oppvaskmaskinen eller en sokk i skittentøyskurven, det hadde det bare blitt konflikter av (og dermed fort også mindre sex).

Så du kan jo forsøke å være relativt ryddig og ordentlig av deg, ingen blir kåt av skitne sokker på gulvet eller at steikepanna ligger skitten i vasken.

For noen kvinner kan det sikkert faktisk være litt kjærlighetsspråk, at man gjør tjenester, eller har hørt etter og gjør noe for henne som ikke faller naturlig for en selv. Hør etter hva hun sier du vil gjøre. 

Så er det også noe med at noen trenger å være litt uthvilt og ha krysset av dagens gjøremål før de er "in the mood", så om du krysser dem for henne så kan det vel forsåvidt bidra til tenning på den måten.

Anonymkode: 39d0a...6db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

tja, en mann (eller dame) som bidrar er langt mer tiltrekkende enn en som ikke gjør det.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er en selvfølgelighet at menn tar ansvar. Ikke noe jeg tenner på. Har høyere forventninger enn noe som er helt normalt. Blir som å spørre om jeg tenner på en mann som klarer å pusse renna og skifte sokker…. 🙄

Anonymkode: c099c...bd7

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Menn oppvask, rydding, klesvask, handling, matlaging osv er ting man forventer naturlig at voksne mennesker gjør. En som ikke gjør disse tingene av seg selv er en gedigen turn off.

Anonymkode: 69a72...1ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller det at det er en brems om han ikke gjør det. 

Anonymkode: feb2e...abd

• Liker 9
Skrevet

Husarbeid er ikke en del av mitt tenningsmønster. Men en kjærlig mann som legger seg inntil meg og stryker meg på ryggen... 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

"Tenner damer på A?"
"Nei, men det er turn off hvis A mangler"

Spørsmålet var aldri, "hva er turn off", spørsmålet er, "er oppvask og rydding turn on".

Fakta er at menn som driver med oppvask og rydding har mindre sex enn menn som ikke gjør det.
https://www.vg.no/forbruker/i/GkBEm/studie-av4561-par-over-20-aar-menn-som-gjoer-husarbeid-har-mindre-sex

Anonymkode: b0a3e...ee5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja blir mer energi og lyst til sex om mannen bidrar mer med husarbeid. Og om han ikke bidrar så har jeg ikke ork til sex…ei heller lyst. Blir mer som å ha et ekstra barn i hus.

Anonymkode: f920d...ffe

• Liker 3
Skrevet

Nei 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Tenner damer på A?"
"Nei, men det er turn off hvis A mangler"

Spørsmålet var aldri, "hva er turn off", spørsmålet er, "er oppvask og rydding turn on".

Fakta er at menn som driver med oppvask og rydding har mindre sex enn menn som ikke gjør det.
https://www.vg.no/forbruker/i/GkBEm/studie-av4561-par-over-20-aar-menn-som-gjoer-husarbeid-har-mindre-sex

Blir meningsløst å diskutere om de har mindre sex fordi de rydder å vasker opp.

Bor de alene? Er de impotente? Er de aseksuelle? Er de stygge? Er de slemme? Er de ekstremt overvektige?

Nei. Det er ikke «turn on» med en mann som rydder og vasker. Rydding og vasking er ikke sexy.

Det som derimot er 100% sikkert, er at en mann som IKKE rydder og vasker i hvert fall ikke hadde fått seg noe her i huset💁🏼‍♀️

• Liker 5
Gjest Refreng
Skrevet

Å oppleve at partner ikke viser selvstendige egenskaper som å ta tak og bidra i eget hjem kan gjøre at man mister respekten for vedkommende. Dersom man hele tiden er utslitt fordi man vasker for 2 eller flere, så hjelper ikke akkurat det på sexlivet heller

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som derimot er 100% sikkert, er at en mann som IKKE rydder og vasker i hvert fall ikke hadde fått seg noe her i huset💁🏼‍♀️

Er da mange menn og kvinner som har ONS med noen som ikke har ryddet i hjemmet deres. Så det at "den som ikke rydder og vasker her først får ikke noe sex", er en løgn. Jeg er ganske sikker på at også du har hatt sex med noen du var kåt på som ikke hadde verken ryddet eller vasket hjemme hos deg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir dere tent av en som betaler for hushjelp, da?

Anonymkode: d4c5f...97f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan love deg at det ikke gjelder for meg. Jeg er 48 opg det jeg tenner på er unge menn på 18 år+ som er veltrente og deilige. Ja, dette tør jeg å si etter å ha levd i et dødt ekteskap i flere år og som jeg endelig kom ut av i  vinter. 

Jeg er kresen, ja. Men har møtt noen deilige unge menn i den alderen og det er fantastisk!

Jeg skal aldri ha en samboer eller gifte meg igjen. Og jeg kommer til å fortsette med disse unge, deilige mennene som har mye energi og som tør å gjøre ting i senga!

Ser også at det er flere kvinner her som nevner det og det er fantastisk at vi har kommet dit at flere tør å være ærlige om det!

Anonymkode: ffc1a...4a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan love deg at det ikke gjelder for meg. Jeg er 48 opg det jeg tenner på er unge menn på 18 år+ som er veltrente og deilige. Ja, dette tør jeg å si etter å ha levd i et dødt ekteskap i flere år og som jeg endelig kom ut av i  vinter. 

Jeg er kresen, ja. Men har møtt noen deilige unge menn i den alderen og det er fantastisk!

Jeg skal aldri ha en samboer eller gifte meg igjen. Og jeg kommer til å fortsette med disse unge, deilige mennene som har mye energi og som tør å gjøre ting i senga!

Ser også at det er flere kvinner her som nevner det og det er fantastisk at vi har kommet dit at flere tør å være ærlige om det!

Anonymkode: ffc1a...4a4

Flitting bruk av utropstegn brukes av den som prøver å overbevise andre om noe.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...