Clue Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 Etter en diskusjon med venninner om hvor forskjellige vi kan være når det gjelder romantikk, har jeg lyst til å høre flere menigner om dette... Hvis romantikk er noe som foregår ved hjelp av levende lys, blomster og små lapper gjemt her og der, da er hverken jeg eller min samboer romantiske i det hele tatt! For blomster og lapper forekommer så og si aldri her...og ikke er det noe savn heller. Selvfølgelig kan slike ting være symboler på at man elsker hverandre, men det er det da også tusen andre ting som er. Og ofte er det vi kvinner som ønsker disse tingene som symbol, men ser vår kjære det store poenget i det? Og synes vår kjære at disse tingene er viktige, eller naturlige for ham å gjøre? Eller gjør han det fordi det forventes av ham? Hva synes en mann er romantisk? Kanskje det er noe helt annet enn levende lys, blomster og små lapper, som liksom er kvinnedefinisjonen på romantikk? Jeg ser romantikken i alle de små tingene han gjør for meg, som jeg ikke forventer av ham, og som han gjør av omtanke. De tingene som det kanskje er vanskelig å få øye på, og som ikke vanligvis betegnes som romantisk. Jeg ser også romantikken i alle de små stundene vi føler nærhet til hverandre, uavhengig av hvilken situasjon vi er i. Det jeg vil fram til er: Er det så nøye med settingen? Må det være levende lys på bordet, små lapper gjemt her og der, eller gaver og blomster rett som det er for å opprettholde romantikken i forholdet? Min kjære ville ikke ha syntes noe om å funnet en lapp i matpakka...han synes sånt er noe tull, og foretrekker at jeg viser at jeg elsker han på andre måter. Han ville til og med syntes det var flaut, men det er nå sånn HAN er. Jeg sier ikke at alle er like sånn sett. Og han ville sett det som slitsomt å skulle huske på gaver og blomster med jevne mellomrom. Rett og slett fordi det ikke er naturlig for ham. Han mener at en ikke kan måle kjærlighet i blomster eller gaver...det blir for lettvint, og det er jeg enig i. Han viser sin kjærlighet for meg på så mange andre måter, at dette heller ikke er nødvendig. Vi damer kan også tenke litt på hva vår kjære setter pris på at vi gjør for han...hva er viktig for at han skal føle seg elsket? Gutter, hva er romantikk for dere? Clue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå