Entern Skrevet 10. juli 2023 #41 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig det. Likefullt vant det en kunstkonkurranse. Anonymkode: 844b7...db2 Mulig det. Like fullt 100% generisk. 1
Gjest Refreng Skrevet 10. juli 2023 #42 Skrevet 10. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Jeg ble bare enda mer glad i portrettene til Vebjørn Sand nå Anonymkode: a67d1...10e Mulig AI kan lage noe i Vebjørn Sand stil. Virker som om du må abonnere for å bruke det, så jeg har ikke tilgang til å sjekke
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #43 Skrevet 10. juli 2023 Entern skrev (3 minutter siden): Du ville hatt det der på veggen?? Jaja, heller anda enn anime-småjentene… Hehehe, absolutt ikke 😅 Kun et eksempel på at alt er mulig. Anonymkode: f74a7...0e0
Entern Skrevet 10. juli 2023 #44 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehehe, absolutt ikke 😅 Kun et eksempel på at alt er mulig. Anonymkode: f74a7...0e0 Den anda var jo litt artig da 😅😀
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #45 Skrevet 10. juli 2023 Entern skrev (4 minutter siden): Mulig det. Like fullt 100% generisk. Med fasit i hånd er det svært enkelt å si det. Det kan hende du hadde sagt noe annet om du trodde det var laget av en anerkjent kunstner. Anonymkode: 844b7...db2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #46 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Synes de ser veldig unge ut-og det er litt creepy. Anonymkode: 8c146...4f2 Seksualiserer du bildene eller mener du det generelt er creepy å avbilde unge jenter? Anonymkode: 844b7...db2
Bombasi Skrevet 10. juli 2023 #47 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Kunst-AI er spennende, men det er kanskje enda mer skummelt. Man vet ikke helt hvor det tar oss. Er det slik at malerier og ekte bilder skal utgå på vegne av falsk AI? For å dra dette med kunst enda lenger: virkelighet. Jeg så på Twitter noen som publiserte AI-genererte "intervju" med noen av de største vitenskapsmennene på 1800- og tidlig 1900-tall. Fascinerende, men skremmende. Vi er ikke klar for AI, og jeg mener vi må sette begrensninger og bedre lovverk rundt det, og særlig rundt privatpersoner. AI kan misbrukes og AI har potensiale til å "overta" alt, og det må ikke skje. Endret 10. juli 2023 av Bombasi 3 1
Entern Skrevet 10. juli 2023 #48 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med fasit i hånd er det svært enkelt å si det. Det kan hende du hadde sagt noe annet om du trodde det var laget av en anerkjent kunstner. Anonymkode: 844b7...db2 En anerkjent kunstner hadde ikke laget det.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #49 Skrevet 10. juli 2023 Ved å detaljspesifisere enda mer hvilen type lerret, penselstrøk etc som «kunstneren» har brukt, blir det jo nesten ikke mulig å skille ekte malerier fra «falske», dersom man ikke har originalen med fysiske penselstrøk foran seg. Anonymkode: f74a7...0e0
Entern Skrevet 10. juli 2023 #50 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Seksualiserer du bildene eller mener du det generelt er creepy å avbilde unge jenter? Anonymkode: 844b7...db2 Det er creepy å avbilde unge jenter på den måten.
Entern Skrevet 10. juli 2023 #51 Skrevet 10. juli 2023 Bombasi skrev (4 minutter siden): Kunst-AI er spennende, men det er kanskje enda mer skummelt. Man vet ikke helt hvor det tar oss. Er det slik at malerier og ekte bilder skal utgå på vegne av falsk AI? For å dra dette med kunst enda lenger: virkelighet. Jeg så på Twitter noen som publiserte AI-genererte "intervju" med noen av de største vitenskapsmennene på 1800- og tidlig 1900-tall. Fascinerende, men skremmende. Vi er ikke klar for AI, og jeg mener vi må sette begrensninger og bedre lovverk rundt det. AI kan misbrukes og AI har potensiale til å "overta" alt, og det må ikke skje. Enig👏👏👏 1
Entern Skrevet 10. juli 2023 #52 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved å detaljspesifisere enda mer hvilen type lerret, penselstrøk etc som «kunstneren» har brukt, blir det jo nesten ikke mulig å skille ekte malerier fra «falske», dersom man ikke har originalen med fysiske penselstrøk foran seg. Anonymkode: f74a7...0e0 Blir gode tider for falsknere fremover…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #53 Skrevet 10. juli 2023 Moderne kunst laget av mennesker er dessverre søppel, så om AI tar opp kampen er det kanskje like greit. Anonymkode: bb82d...6fd
norw Skrevet 10. juli 2023 #54 Skrevet 10. juli 2023 Synd for kunstnerne, men er mye som blir utkonkurrert i verden. Ser egentlig på dette som mer positivt enn negativt.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #55 Skrevet 10. juli 2023 Entern skrev (2 minutter siden): En anerkjent kunstner hadde ikke laget det. Hvorfor ikke? Minner igjennom at bildet vant en kunstkonkurranse. Det betyr ikke at det stod en anerkjent kunster bak, men jeg vil tro at en kvalifisert jury mente det var godt nok. Anonymkode: 844b7...db2
Entern Skrevet 10. juli 2023 #56 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moderne kunst laget av mennesker er dessverre søppel, så om AI tar opp kampen er det kanskje like greit. Anonymkode: bb82d...6fd Enig i at en del moderne kunst er søppel, men dere er ikke løsningen. norw skrev (Akkurat nå): Synd for kunstnerne, men er mye som blir utkonkurrert i verden. Ser egentlig på dette som mer positivt enn negativt. 😳 Wtf Et samfunn uten kunstnere er ikke et samfunn av intelligente og tenkende vesener. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #57 Skrevet 10. juli 2023 Entern skrev (4 minutter siden): Det er creepy å avbilde unge jenter på den måten. Hva er creepy ved bildene? Anonymkode: 844b7...db2
Entern Skrevet 10. juli 2023 #58 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke? Minner igjennom at bildet vant en kunstkonkurranse. Det betyr ikke at det stod en anerkjent kunster bak, men jeg vil tro at en kvalifisert jury mente det var godt nok. Anonymkode: 844b7...db2 Fordi det er åpenbart hermet etter ymse eldre bilder. At juryen valgte det tilsier at juryen var elendig, eller at all konkurranse var helt ubrukelig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #59 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må jo si at disse AI-damene er fantastisk vakre. Nummer to tar jo nærmest pusten fra meg. Litt usikker på hva jeg mener om dette. Det er bare bilder og sånn sett er det uproblematisk. Problemet begynner når AI-kunst konkurrerer og også utkonkurrerer kunst laget av kunstnere. Vi har jo dette eksempelet fra i fjor som vant en kunstkonkurranse i USA. Jeg synes det er helt spektakulært, men skulle egentlig ønske det var malt av en kunstner. Anonymkode: 844b7...db2 Hvilken kunstkonkurranse vant den? Anonymkode: fbd3c...311
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #60 Skrevet 10. juli 2023 11 minutter siden, Entern said: Det er creepy å avbilde unge jenter på den måten. Hvilken måte? Som musikere? Jeg ser ikke noe seksuelt i de bildene. Anonymkode: 058ed...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå