Gå til innhold

Hvordan bevise for Nav at barnet er hos meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

jeg betaler fullt barnebidrag i hverdagen, da barnet (16) kun er hos den andre forelderen. Vi har ingen samværsavtale. (Ikke mitt ønske). 

nå i ferien er barnet hos meg av eget ønske. Veldig hyggelig for oss begge- og noe jeg har lengtet etter. 
men nå etter 2 uker vil jeg gjerne søke Nav om redusert barnebidrag- i allefall denne måneden hvis barnet blir hos meg halve eller hele mnd. 
Av erfaring kan barnet selv ikke brukes som vitne eller bevis på at hen har vært hos meg. 
den andre forelderen nekter overfor Nav at barnet har vært her. 
meldinger og bilder mellom meg og barnet gjelder ikke som bevis. 
men hvordan i alle dager beviser man det da? 
familie er heller ikke godkjente bevis da de kan være partiske. 
Skal man renne til legen med barnet hver dag for å få en attest på at barnet faktisk er her?? 

-snakket dessverre av erfaring da dette har vært tema før..

Anonymkode: e644f...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går vel dette på gjennomsnittsberrgning pr år, så derfor kan du bare glemme å skulle søke for en enkel sommermåned. 

Kos deg over at ungdommen vil være hos deg. Bygg gode minner og bedre relasjoner. 

• Liker 16
Skrevet

Det er en så usannsynlig dårlig idè at det må du bare legge fra deg med en gang. 14 dager i året er så lite at du ikke endrer samværsklasse kontra 0 netter i året. Altså er det ikke noe for Nav å endre. Og det vil de ta 1243 kroner for å fortelle deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel ikke an, barnebidrag blir beregnet gjennom samvær hele året. Men hvorfor bruker du tid på dette, barnebidrag i en måned kan vel neppe utgjøre så mye forskjell i økonomien. Var jeg deg ville jeg heller fokusert på å få fast samvær med barnet. 

Anonymkode: 27977...1ab

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Må være noe av det merkeligste jeg har lest

Anonymkode: a8ae6...e08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man endrer ikke for en måned... Nyt heller ferien sammen med ungdommen din!

Anonymkode: 85450...ee7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Wow du har ungen din i 2 uker og alt du tenker på er penger. Hva med å heller nyte tiden du har med ungen din?

Anonymkode: d189d...c68

• Liker 7
Skrevet

Det er nok dessverre sånn at NAV tar seg betalt for å ta en ny avregning ang bidrag, og det er som de andre forteller at antall samværsdager pr år som blir lagt til grunn. 
Hvorfor kan ikke barnet som er 16 år få lov å bestemme at h*n vil være mere hos far om det er det som er ønsket? 

Skrevet

Skal du sette igang et stort oppstyr for to uker på sommeren? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er det gjerrigste jeg har sett her inne.

Anonymkode: 34dd9...f65

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei 

jeg betaler fullt barnebidrag i hverdagen, da barnet (16) kun er hos den andre forelderen. Vi har ingen samværsavtale. (Ikke mitt ønske). 

nå i ferien er barnet hos meg av eget ønske. Veldig hyggelig for oss begge- og noe jeg har lengtet etter. 
men nå etter 2 uker vil jeg gjerne søke Nav om redusert barnebidrag- i allefall denne måneden hvis barnet blir hos meg halve eller hele mnd. 
Av erfaring kan barnet selv ikke brukes som vitne eller bevis på at hen har vært hos meg. 
den andre forelderen nekter overfor Nav at barnet har vært her. 
meldinger og bilder mellom meg og barnet gjelder ikke som bevis. 
men hvordan i alle dager beviser man det da? 
familie er heller ikke godkjente bevis da de kan være partiske. 
Skal man renne til legen med barnet hver dag for å få en attest på at barnet faktisk er her?? 

-snakket dessverre av erfaring da dette har vært tema før..

Anonymkode: e644f...416

En 16-åring bestemmer helt og fullt selv, samværsavtale er unødvendig. Nav godkjenner meldinger/sms også fra barnet selv som dokumentasjon. Du kan ikke betale mindre bidrag basert på en måned. Fokuset ditt er veldig rart. 

Anonymkode: d24f5...d72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her betaler da far bidrag hele året, og vi deler opp sommeren slik at vi har 4 uker hver, enten sammenhengende eller 2 uker av gangen. Sånn er det å ha barn i ferier, man slipper ikke unna bidrag for det.

Anonymkode: 1bab7...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...