Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klyster under fødsel. Yey or ney? 

Anonymkode: 008ff...311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som far Yey!  det kommer dritt før eller siden uansett! 

Anonymkode: a5b63...76b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 24b10...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Født 4 ganger, aldri tatt det, aldri bæsjet under fødsel. Kroppen min tømmer seg selv når fødsel starter, og det er vanlig ved normal, fysiologisk fødsel. 

Anonymkode: c8b08...fe1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt klyster i forbindelse med endoskopi og jeg fikk skikkelig vondt i magen. Frister ikke å ha så vondt i magen i tillegg til fødselssmertene. 

TS

Anonymkode: 008ff...311

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ta det.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som far Yey!  det kommer dritt før eller siden uansett! 

Anonymkode: a5b63...76b

Ser for meg at du som far ber om eget klyx. 

Anonymkode: 59e4a...c22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det, og der var sjukt digg. Aner ikke om det påvirket følelsen noe, men jeg hadde ikke gjort nummer 2 på nesten 3 døgn (mot normalt hver dag) så det var deilig å få tømt tarmen. Ingen smerter relatert til det. Ble satt i gang på sykehuset 3 døgn før aktiv fødsel. Fikk dermed klyster før det i det hele tatt var noen modning 

Anonymkode: cb762...7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det var godt å få tømt tarmen og riene ble sterkere etterpå.

Anonymkode: b77b0...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri tilbud om det 🤔 

Anonymkode: f4262...ff5

Skrevet

Vanligvis vil rier og kroppens forberedelser tømme tarmen greit nok, men om en har hatt forstoppelse i forkant av fødsel kan klyster være greit.

Prøvd selv, og vil ikke anbefale det. I hvertfall ikke når en er så nært fødsel at en har blitt skrevet inn på sykehuset og riene er tett. Hjalp vel ikke helt på at det virket mer som at jordmor syntes det var en plage å skulle bistå med hjelp rundt fødselen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok det, og der var sjukt digg. Aner ikke om det påvirket følelsen noe, men jeg hadde ikke gjort nummer 2 på nesten 3 døgn (mot normalt hver dag) så det var deilig å få tømt tarmen. Ingen smerter relatert til det. Ble satt i gang på sykehuset 3 døgn før aktiv fødsel. Fikk dermed klyster før det i det hele tatt var noen modning 

Anonymkode: cb762...7bf

Samme her, det var veldig verdt det og forverret ikke riene. Hadde blitt mye gris for jordmor å rydde opp hvis ikke...

Anonymkode: a801f...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...