AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Er gift med verdens beste mann, har det utrolig fint. Hans familie er fra litt lengre sør i Europa vil ikke si land. De er ikke våre naboer heller men bor 5 minutter unna med bil. men de kommer opp med middag hele tiden. Syntes det er litt slitsomt i lengden. Jeg er ikke verdens best kokk, men føler de kanskje tror jeg ikke mater sønnen bra. Jeg aner ikke, men syntes det er slitsomt at de kommer med middag hele tiden. Noen ganger ønsker jeg å lage noe selv. De har til og med begynt å komme med frokost. Er Jeg rar? Burde jeg være takknemlig? Syntes det blir veldig mye mat hjem på døra. Plutselig tikker det inn en melding, vi kommer med middag! jeg føler meg litt som Debrah i alle elsker Raymond? Anonymkode: a1cda...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Hadde elsket om folk kom med middag…. Anonymkode: 78501...590 5 1 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Hadde også elsket mat på døren - innimellom…. Det du beskriver høres bare invaderende ut. Hva sier mannen din om dette? det er han som må sette foren ned og si stopp eller brems! Anonymkode: 78b3e...7df 3 6
Norja Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Hvis det kommer en melding først, så går det an å svare at dere har spist, at du står midt i matlagingen, at dere har handlet inn ferskvarer som blir dårlige om de ikke blir brukt. Det går an å fryse ned det dere får - gull å ha på hektiske dager. Eventuelt kan du si fra på en hyggelig måte at dere setter pris på det, men at de ikke trenger å komme «hele tiden». Den samtalen er det evt mannen din som bør ta. 3
Tvist Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Tenker det hadde vært praktisk om dere kunne avtale faste dager. F. eks kommer de med middag to faste dager i uka. 2
Gjest theTitanic Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er gift med verdens beste mann, har det utrolig fint. Hans familie er fra litt lengre sør i Europa vil ikke si land. De er ikke våre naboer heller men bor 5 minutter unna med bil. men de kommer opp med middag hele tiden. Syntes det er litt slitsomt i lengden. Jeg er ikke verdens best kokk, men føler de kanskje tror jeg ikke mater sønnen bra. Jeg aner ikke, men syntes det er slitsomt at de kommer med middag hele tiden. Noen ganger ønsker jeg å lage noe selv. De har til og med begynt å komme med frokost. Er Jeg rar? Burde jeg være takknemlig? Syntes det blir veldig mye mat hjem på døra. Plutselig tikker det inn en melding, vi kommer med middag! jeg føler meg litt som Debrah i alle elsker Raymond? Anonymkode: a1cda...1cf Ah.. skjønner det kan virke litt mye og som at de beveger seg inn på ditt territorium, men hiv den følelsen til side: dette er jo førsteklasses. Og varer neppe evig. Det henger igjen en rolle der mange kvinner, særlig sørfra, setter sin ære i å lage mat til storfamilien, føler seg nyttige og at det er deres bidrag på linje med at en mann hadde bygd dere et anneks eller ny terrasse. Ikke se det som invadering av ditt territorium men som en stor vilje til å ville GI, til å ville gjøre noe for dere.
Gjest theTitanic Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Det morsomme med alle elsker Raymond er jo sannheten som ligger i det. Menn er glad i mors mat, og i å bli behandlet som et barn og få oppvartning mens de samtidig vil ha respekt som det voksne mennesket de er. Et dobbeltmoralsk iboende ødipuskompleks.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 theTitanic skrev (4 minutter siden): Det morsomme med alle elsker Raymond er jo sannheten som ligger i det. Menn er glad i mors mat, og i å bli behandlet som et barn og få oppvartning mens de samtidig vil ha respekt som det voksne mennesket de er. Et dobbeltmoralsk iboende ødipuskompleks. Haha godt sagt😅De vil ha en mamma, med sex som tilleggsfunksjon. Jeg har sett 5 sesonger av en annen serie, kongen av queens. Og selv om både carrie og doug er passe ufordragelige/dårlige karakterer, er det mannebabyen som vekker mest avsky her🫢 Anonymkode: 21916...503
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Er sikkert vanlig der de kommer fra. Men bør kanskje få fortalt at det ikke er vanlig her. Er jo fint at de hjelper til i en hektisk hverdag. Å slippe å lage middag etter jobb er luksus. Men hver dag blir litt mye Anonymkode: d2c12...f8f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Haha! Ja, jeg ville selv elsket å få mat - men ikke på den måten du beskriver 🤣 Jeg tror du må bare sette grenser for deg selv, og din egen lille familie. Bare si det rett ut, dette er for mye, dette oppleves innvandrende, det er ikke kultur for slik oppførsel i Norge, og - vi finner en kompromiss. F.eks, dere drar dit for middag, så mye som dere selv ønsker. La oss si, en gang i uka, men fast dag og hver uke. Og, mens dere er der, kan dere hente ekstra mat med dere - igjen, dere valg hvor mye dere tar imot, og hva. Hvis du ikke orker så mye engang, la mannen din dra alene. Anonymkode: 5890f...2d1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Jeg også vil ha mat på døren! Spare masse tid og penger 😍 Anonymkode: 34ca1...0a5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Er gift med verdens beste mann, har det utrolig fint. Hans familie er fra litt lengre sør i Europa vil ikke si land. De er ikke våre naboer heller men bor 5 minutter unna med bil. men de kommer opp med middag hele tiden. Syntes det er litt slitsomt i lengden. Jeg er ikke verdens best kokk, men føler de kanskje tror jeg ikke mater sønnen bra. Jeg aner ikke, men syntes det er slitsomt at de kommer med middag hele tiden. Noen ganger ønsker jeg å lage noe selv. De har til og med begynt å komme med frokost. Er Jeg rar? Burde jeg være takknemlig? Syntes det blir veldig mye mat hjem på døra. Plutselig tikker det inn en melding, vi kommer med middag! jeg føler meg litt som Debrah i alle elsker Raymond? Anonymkode: a1cda...1cf Jeg har løst det slik at jeg sender barna bort til dem. Slik får jeg egentid, de får matet noen, mannen får sett sine foreldre. Ellers ville jeg latt mannen bremse ned litt av kontakten. Anonymkode: 5e156...35e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Veldig mange viser kjærlighet og omtanke gjennom mat. Så lenge det ikke kommer negative kommenterer eller stikk rettet mot deg eller dine kokkeferdigheter er det nok bare en hyggelig gjest. Personlig hadde jeg elsket det da matlaging og planlegging tar utrolig mye av tiden min.. og de dagene du vil lage mat selv kan du jo bare fryse ned det du får, så har du rester til en Anne gang 😊 Anonymkode: 58cf3...7bb 1
Akryl Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er gift med verdens beste mann, har det utrolig fint. Hans familie er fra litt lengre sør i Europa vil ikke si land. De er ikke våre naboer heller men bor 5 minutter unna med bil. men de kommer opp med middag hele tiden. Syntes det er litt slitsomt i lengden. Jeg er ikke verdens best kokk, men føler de kanskje tror jeg ikke mater sønnen bra. Jeg aner ikke, men syntes det er slitsomt at de kommer med middag hele tiden. Noen ganger ønsker jeg å lage noe selv. De har til og med begynt å komme med frokost. Er Jeg rar? Burde jeg være takknemlig? Syntes det blir veldig mye mat hjem på døra. Plutselig tikker det inn en melding, vi kommer med middag! jeg føler meg litt som Debrah i alle elsker Raymond? Anonymkode: a1cda...1cf Her er løsningen. Du må sammen med mannen din bli enig om felles tilbakemelding. Si at det er nok mat hjemme fra før av, og at dere kan ta i mot mat en gang i uka etter avtale. Dere får ikke spist opp alt, Endret 10. juli 2023 av Akryl
Lilletrille79 Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Jeg elsker den serien 😂men ville ikke vært Debrah🥴huff det høres ikke greit ut. Tror jeg hadde blitt gal av det.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Hadde vært min drøm 🤗🤗🤗🤗 La dem komme med mat, nyt det så lenge det varer å bruk fritiden på noe annet. Vi får a l d r i middag fra noen. Bytter gjerne svigermor jeg 🤩 Anonymkode: 85d40...bba 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 Høres ut som drømmesituasjonen for meg som syns at middagslaging er noe styr og stress. Så kjøper jeg noe lettvint og får dårlig samvittighet fordi jeg gir barna for mye ultraprosessert mat... Å ha hatt foreldre eller svigers i nærheten som har tid til å lyst til å lage skikkelig mat for oss - ja det virker som en drøm. Men når du selv er glad i å lage mat så skjønner jeg at det kan føles invaderende. Snakk med dem. Det kan være en unnskyldning for dem å komme på besøk til dere, og i noen kulturer, spesielt sør i Europa så har de et helt annet forhold til dette enn oss. Kom å denne, ikke helt relevant til akkurat din situasjon fordi dette handler om gjester og ikke besøkende, men viser likevel kulturforskjellene våre: Anonymkode: 14157...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Må dere spise middag med denne storfamilien hver dag? 😳 Anonymkode: f6b0c...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå