Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg synes det er vanskelig å ta gode valg når jeg står midt i en situasjon, og ønsker derfor råd og tanker fra dere. Vet det er litt langt, men føler det er behov for det for å vise et bilde av relasjonen. Jeg hadde vært single i et halvt år da jeg møtte han, og kom da fra et toxic forhold, så vet at jeg kan være litt vanskelig og går så fort jeg får dårlig magefølelse. Samtidig blir jeg fort knyttet til folk, og er lett å utnytte da jeg ser det jeg vil se.

For tre måneder siden matchet jeg med en mann på en datingapp. Vi snakket litt, og han ville møtes. Han virket som en bra fyr og han studerte i byen der jeg jobber.
I løpet av de neste 1-2 månedene spurte han om vi kunne møtes 4-5 ganger, men det passet aldri for meg. En kveld da jeg var på seminar i byen der han bodde, så spurte jeg impulsivt om vi skulle møtes. Han møtte opp på et kvarter, og vi hadde en hyggelig kveld og han spanderte. Vi var sammen i et par timer, og jeg synes det var så hyggelig at jeg ville fortsette kvelden. Hadde ingen planer om å ligge med han eller noe sånn, men ville tilbringe mer tid med han og det var sent, så spurte om han ville bli med til hotellrommet. Han takket nei til det. 

Han ville treffes igjen, men det passet ikke for meg før ca tre uker senere. Vi tilbrakte 4-5 timer sammen, også fulgte han meg til bilen min og jeg kjørte ham hjem. Han inviterte meg opp. Etter 3-4 timer kysset vi. Jeg synes det var litt tidlig, men tenkte at vi kunne «kline» litt. Da han prøvde å gå et steg videre stoppet jeg ham, og sa at jeg ikke ville, og han respekterte det, men ble sur og sa at jeg «lekte» med han. Jeg var der litt til før jeg dro, og stemningen ble litt rar. 

Dagen etter inviterte han meg på middag hjemme hos han. Jeg kunne ikke, men foreslo at vi kunne ta det dagen etter i stedet. Da kunne ikke han fordi han skulle reise til hjembyen sin for sommeren. Jeg sa da at det var synd vi ikke rakk å bli bedre kjent før han måtte reise. Da utsatte han reisen noen dager, og jeg kom på besøk. Vi hadde da sex et par ganger. Han kom veldig fort, men var veldig opptatt av at jeg også skulle komme etter på. Jeg sov over der og dro på jobb dagen etter. Da jeg var ferdig på jobb møttes vi igjen i byen og spiste og gikk en tur før vi dro til han en tur og jeg reiste hjem. Han dro til hjembyen sin dagen etter. 

De neste ukene hadde vi litt kontakt på snapchat, før han en dag sier at han er på veg til studentbyen og vil møtes. Han hadde på forhånd sagt at han skulle tilbake til studentbyen ca den datoen, men ettersom han ikke hadde avtalt noe med meg så hadde jeg planlagt en reise den dagen. Jeg endret billetten min slik at jeg kunne være med han i to timer før jeg tok toget videre. Vi misforsto hverandre da han trodde jeg skulle komme til han, mens jeg forventet at han kom å møtte meg i byen. Jeg ga beskjed da jeg var på veg, og han gledet seg. Da jeg var fremme sendte jeg bilde av at jeg var der. Etter en halvtime spurte han om jeg var på veg. Sa da at jeg hadde ventet på han, og han kom å møtte meg også satt vi og snakket litt før jeg måtte gå til toget. Han hadde da også kjøpt en gave til meg. Han dro tilbake til hjembyen.

De neste dagene merket jeg at han virket mindre interessert. Og tok det opp med han. Han sa at han syntes det var synd at jeg følte det sånn, men avkreftet ikke at det stemte. Det kom frem at han fortsatt hadde datingappen og jeg sa at jeg ikke var interessert i å opprettholde kontakt hvis han fortsatt var på utkikk etter andre. Og at jeg syntes det var dumt at vi hadde ligget sammen når han ikke var interessert i noe seriøst og at jeg var redd for å bli såret. Han ville forklare, men brukte lang tid så jeg blokkerte ham. Vi snakket så på telefonen, men jeg ble ikke noe klokere av hans forklaring så vi ble enige om å avslutte. Etter på ringte han igjen og sa at han håpet at det gikk bra med meg. Jeg var kort og sa at det gikk helt fint. Sendte en melding i etterkant der jeg bare oppsummerte min side av saken for å være sikker på at han forsto. Han svarte aldri.

For et par dager siden sendte han melding og spurte om vi kunne treffes uka som kommer, fordi han da skulle til studentbyen. Jeg svarte dagen etter at vi kunne møtes, og lurte på hva han ville. Da sa han at han ville ta en kaffe. Lurte egentlig på hvorfor han ville møtes, men har ikke svart noe mer. Tenker at han sier ifra når han er i byen og vil møtes. 

Var egentlig ferdig med han, selv om jeg savnet å være med ham. Siden vi ikke har samme tanker om relasjonen, så tenkte jeg ikke så mye mer på han frem til han sendte meldingen. Jeg har vært veldig tydelig på at jeg er ute etter noe seriøst. Vil uansett møte han for å høre hva han har å si. Jeg skal flytte til byen og har kanskje et lite håp om at vi kan begynne å henge sammen igjen, men jeg vil uansett ikke ligge med han før han eventuelt sier at han ikke skal bruke datingapper og er interessert i å være eksklusive. 

Etter min oppfatning latet han som om han var interessert i noe seriøst, ga gaver, spanderte og ga komplimenter for så å være litt avvisende for å få meg interessert så han kunne ligge med meg. Han var likevel ærlig om at han var åpen for å møte andre da jeg spurte om det. Skjønner derfor ikke hva han vil nå. Han sier han ikke vil såre meg. Hvordan burde jeg forholde meg til ham når vi møtes? Hva burde jeg si?

Vet egentlig ikke hvor interessert jeg er i han uansett, da utgangspunktet mitt hele tiden er at jeg vil bli kjent med han. Jeg var dum som likevel ga etter. Føler han har «overtaket» her, og etter møtet med han i uka som kommer så har jeg lyst til å vise han at han ikke kan bruke meg bare for sex, og at jeg er verdt mer. Hvordan viser jeg ham dette? 

Anonymkode: f7968...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å ikke ha sex med han ved de neste treffene dere har eventuelt. Nettopp fordi du da finner ut hvor interessant han er for deg. Og du finner da fort ut om han bare vil møte deg for sex.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

[ … standard historie om å bli brukt for sex… ]

Føler han har «overtaket» her, og etter møtet med han i uka som kommer så har jeg lyst til å vise han at han ikke kan bruke meg bare for sex, og at jeg er verdt mer. Hvordan viser jeg ham dette? 

Anonymkode: f7968...0aa

Det er jo litt sent, når du allerede har latt ham bruke deg for sex.

For ordens skyld: Dette er noe du viser ved å ikke ligge med ham i utgangspunktet, før dere er blitt skikkelig kjent og du vet litt mer om hva slags fyr han er.

Endret av ClausSaus
AnonymBruker
Skrevet

Han ville forklare, men brukte lang tid så du blokkerte ham? Hvor gammel er du? 

Anonymkode: d1e07...638

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet mrk i… du blokkerte han.

Men etterpå sendte dere mld igjen.

unblokka du han??

Han følte seg nok aldri prioritert i begynnelsen når du aldri hadde tid til å møtes. Det betyr at du ikke var spesielt interessert og det merkes av den andre part så da tenkte han sikkert at ok hun vil bare ha litt sex da? Det fikser han. Så etterpå begynner du å snakke om at du syns d var dumt med sex hvis han ikke var seriøs???

hallo i luken???

du som hele tiden i begynnelsen prioritete å bruke tid på andre ting enn han. Klart han ikke følte d seriøst og derfor og valgte å fortsette på apper…

Du fremstår som en litt kynisk, kald og storforlangende dame. Håper han har vett nok til å gå videre.

kvinne

Anonymkode: 582a0...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...