AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Dersom man har tatt en hjemmeabort fordi man trodde at man ikke ønsket flere barn , men ombestemmer seg og vil prøve på nytt og beholde denne gang… hvor lang tid bør det gå før man prøver på nytt? er det noen helsemessige grunner mtp mor eller barn som gjør at man bør vente så og så lang tid før man prøver? Er det noen her som har blitt gravid kort tid etter en hjemmeabort og hvordan gikk svangerskap og ble baby påvirka noe ? Anonymkode: 03d83...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Er dette noe du vil? Eller er det fordi du angrer på aborten? Anonymkode: 91f79...514 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Håper du ikke blir gravid. Anonymkode: 375e4...afd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Håper du ikke blir gravid. Anonymkode: 375e4...afd Fordi at…? For en merkelig ting å si, men dette er KG så overrasker meg ikke😂 Anonymkode: 03d83...e6a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er dette noe du vil? Eller er det fordi du angrer på aborten? Anonymkode: 91f79...514 Er begge deler, ja… har ikke planer om å bli gravid på nytt i dag, men kanskje i nær fremtid. Anonymkode: 03d83...e6a
Rotemor Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Man bør vente en syklus. Når du er så vinglete og ikke vet mer enn du gjør, så vent. Endret 9. juli 2023 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Du trenger ikke vente. Kroppen tåler en abort veldig godt og kroppen vil omstille seg svært fort. Er ikke ‘kroppen klar’ lar den deg ikke bli gravid.l men de fleste kan bli gravide igjen i løpet av de neste månedene om de virkelig går inn for det. Anonymkode: 05ae3...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 Rotemor skrev (3 minutter siden): Man bør vente en syklus. Når du er så vinglete og ikke vet mer enn du gjør, så vent. «Ok» Anonymkode: 03d83...e6a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #9 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke vente. Kroppen tåler en abort veldig godt og kroppen vil omstille seg svært fort. Er ikke ‘kroppen klar’ lar den deg ikke bli gravid.l men de fleste kan bli gravide igjen i løpet av de neste månedene om de virkelig går inn for det. Anonymkode: 05ae3...b0d Men de pillene jeg tok , vil ikke de bli igjen i systemet en stund? Rester av dem eller noe sånn. Er redd for at de på noen måte påvirker evt neste foster … sikkert teit å tenke det og usannsynlig , men vil ikke ta noen sjanser så tenkte bare høre her. Har flere barn fra før og i hver graviditet var jeg nøye på å ikke ta noe medisiner o.l før vi prøvde på baby , og spesielt de to første månedene av graviditet var veldig nøye med alt mulig egentlig … sikkert litt overdrevet men jeg prøver å minimere risken for evt komplikasjoner , selv om jeg vet det ikke finnes garantier og de fleste fødsler går helt fint Men likevel greit å bare lufte litt tanker og bekymringer .. Anonymkode: 03d83...e6a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men de pillene jeg tok , vil ikke de bli igjen i systemet en stund? Rester av dem eller noe sånn. Er redd for at de på noen måte påvirker evt neste foster … sikkert teit å tenke det og usannsynlig , men vil ikke ta noen sjanser så tenkte bare høre her. Har flere barn fra før og i hver graviditet var jeg nøye på å ikke ta noe medisiner o.l før vi prøvde på baby , og spesielt de to første månedene av graviditet var veldig nøye med alt mulig egentlig … sikkert litt overdrevet men jeg prøver å minimere risken for evt komplikasjoner , selv om jeg vet det ikke finnes garantier og de fleste fødsler går helt fint Men likevel greit å bare lufte litt tanker og bekymringer .. Anonymkode: 03d83...e6a Kan jeg spør om hvorfor du tok abort? Siden du angrer nå? Jeg har også nettopp tatt abort, angrer meg i hel. Det var så feil valg. Og gråter hver dag. Ser på lille jenta mi og det gjør så vondt 😭 var også sånn som deg. Redd for å ta noe som kan skade baby, hysterisk. Anonymkode: dddcc...948 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Jeg vet ikke helt om jeg angrer. På det tidspunktet jeg tok det så føltes det som riktig valg. Så jeg står jo for det valget likevel… jeg skulle bare ønske det var bedre planlagt… har akkurat begynt å få tilbake formen etter flere år og mer egentid for meg selv , så nyheten om graviditet var ikke noe å juble for akkurat nå. Kunne tenkt meg et barn til, men kanskje på et senere tidspunkt eventuelt… jeg lufter hvertfall litt tanker. Virker litt vinglete sånn sett, men som sagt så føltes det rett valg da jeg tok det da.. Anonymkode: 03d83...e6a 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Det er fullt lov å ta en abort selv om man vet at man ønsker flere barn seinere og nå var feil tidspunkt.. Også fullt lov å angre på det valget.. Abort er ett personlig valg - DITT valg.. Blås i hva alle andre tenker og mener om det. Medisinene henger ikke igjen i kroppen. Så i utgangspunktet kan du trygt bli gravid raskt etter en abort om du ønsker det. Ville dog hatt en normal syklus mellom for å la kroppen ha en normal hormon balanse før nytt forsøk om det er sånn at du vil hoppe rett på å forsøke nå. Anonymkode: 0781a...115 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Rotemor skrev (16 timer siden): Man bør vente en syklus. Når du er så vinglete og ikke vet mer enn du gjør, så vent. TS, ikke hør på sånt piss som dette. Jeg tok faktisk også en hjemmeabort i starten av året, og ønsker nå barn i nær fremtid selv. Det skal ikke stå noe i veien for det, du bør vel evt vente minst en syklus Anonymkode: baaae...213
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg vet ikke helt om jeg angrer. På det tidspunktet jeg tok det så føltes det som riktig valg. Så jeg står jo for det valget likevel… jeg skulle bare ønske det var bedre planlagt… har akkurat begynt å få tilbake formen etter flere år og mer egentid for meg selv , så nyheten om graviditet var ikke noe å juble for akkurat nå. Kunne tenkt meg et barn til, men kanskje på et senere tidspunkt eventuelt… jeg lufter hvertfall litt tanker. Virker litt vinglete sånn sett, men som sagt så føltes det rett valg da jeg tok det da.. Anonymkode: 03d83...e6a Men da er det kanskje ikke aktuelt å prøve å bli gravid så snart som mulig, men venten til du er klar Anonymkode: 91f79...514
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men da er det kanskje ikke aktuelt å prøve å bli gravid så snart som mulig, men venten til du er klar Anonymkode: 91f79...514 Er helt enig , jeg ville bare sjekke. Har ingen hastverk akkurat. Anonymkode: 03d83...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå