AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Jeg skal bygge hus og jeg har kommet med egen tegning til byggmester og fått regnet ut pris. Han har også engasjert alle andre fag som jeg har fått pristilbud fra. Jeg har måttet vente ganske lenge på pris fra alle, 3 mnd fra jeg kom med tegningene til alt var hentet inn. Jeg har måttet etterspørre tilbudet en del ganger da det har gått så tregt, men har prøvd å ha is i magen for å unngå å mase. For jeg har ikke alltid fått svar og det har tatt lang tid til tider, men de er veldig opptatte. På slutten når alle prisene kom så spurte jeg om byggmester om han kunne endre innvendige vegger til rimeligere og regne ut hvor mye vi sparte på egeninnsats der vi kunne. Så han måtte regne dette ut på nytt. Spurte også om møte for å se hvilke materialer osv han hadde valgt ut. Jeg ser nå at det kan bli rimeligere å få produsert ferdige moduler som må monteres sammen. Altså byggesett. Kvier meg for å spørre byggmester om han kan montere disse istedet for bygge det på vanlig måte som var opprinnelig plan. Og regne sammen nytt tilbud. Er redd han skal bli sur eller trekke seg fra hele prosjektet og jeg orker ikke gjennom samme mølle på nytt med flere mnd til med venting på priser. Er jeg vanskelig? Er det normalt å endre ting og spørre om pris på flere mulige løsninger? Anonymkode: bb67f...a08
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Det er jo DITT hus og DU må like det. Selvfølgelig er det greit å si fra. Anonymkode: 2b9b5...29d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Sjansen er stor ja for at du møter på en surmult av en "byggmester". Dessverre burde de ikke drive kundebehandling om de ikke kan gi god service, men det hører nok til sjeldenhetene. Her tror jeg tolmodigheten kommer til å slå sprekker. Anonymkode: b16ce...064
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Ta et ordentlig møte med byggmester og hør hva slags løsninger han anbefaler og hvor dere kan spare penger på fornuftig vis. Det går mye tid for han og hente priser, regne osv som han ikke får noe betalt for, så om du kommer med helt nye ideer hver gang han har funnet pris til deg uten at dere har en god dialog, skjønner jeg godt at han ikke gidder og prioritere deg og heller jobber for kunder med mindre beslutningvegring. Anonymkode: 54500...7a6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 Selvsagt kan han bli litt sur. Han har brukt mye tid på en jobb som ikke blir noe av. Det å endre materialer betyr lite, hvis hans arbeid blir det samme. Men.når du isteden ønsker et montasjebygg er det lire arbeid igjen, og mulig han ikke har kvalifikasjoner og nødvendig ansvarsrett. At en tjenesteleverandør blir sur når du ombestemmer deg betyr ikke at du skal ta hensyn til det. Anonymkode: d823c...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå