Gå til innhold

Kaste bort livet sitt i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv.

Norge er bra hvis man absolutt ikke vil ta risiko i livet, og egentlig bare ønsker seg et A4 liv med familie, barn, og sydenferie fra tid til annen.

Bare se på forskjellen på hvor ofte Amerikanere og nordmenn spiser ute på restauranter; de vet å nyte livet og komme seg ut og prøve nye ting.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norge er trygt og stabilt. Verden er spennende å fantastisk, OM du er rik. Middelklasse og fattige har det mye verre i USA og andre land som er ultra-kapitalistiske.

Anonymkode: d7be9...689

• Liker 25
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

God tur!

Anonymkode: d348c...880

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
doomer skrev (3 minutter siden):

Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv.

Norge er bra hvis man absolutt ikke vil ta risiko i livet, og egentlig bare ønsker seg et A4 liv med familie, barn, og sydenferie fra tid til annen.

Bare se på forskjellen på hvor ofte Amerikanere og nordmenn spiser ute på restauranter; de vet å nyte livet og komme seg ut og prøve nye ting.

Hvis du tenker at du finner deg selv og lever et spennende liv ved å spise på restaurant i USA, så kjør på. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at nordmenn spiser sjelden på restauranter? 

Anonymkode: 329f3...137

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å bo i USA og flere andre land. Det er for mye med samfunnet jeg ikke liker eller er komfortabel med, så trives best i Norge og/eller Nordvest Europa. 

Amerikanere spiser oftere ute, men aksepterer å bli servert av underbetalte servitører og et kjøkken med underrettet personnel.

Anonymkode: 5aa15...699

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Norge er trygt og stabilt. Verden er spennende å fantastisk, OM du er rik. Middelklasse og fattige har det mye verre i USA og andre land som er ultra-kapitalistiske.

Anonymkode: d7be9...689

Så basically tror du ikke at du har det i deg å skape noe som helst verdig utover å ha en vanlig lønnet jobb?

Spanky skrev (7 minutter siden):

Hvis du tenker at du finner deg selv og lever et spennende liv ved å spise på restaurant i USA, så kjør på. 

Det var et eksempel på hvordan Amerikanere har et mer spennende liv selv når det gjelder grunnleggende ting som å spise mat. Hva hadde du til middag, lapskaus?

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri turt å sende mine barn på skole i Usa med de enormt mange skoleskytingene de har. Det er snakk om ukentlige hendelser der små barn blir regelett henrettet i skolegården. Det sykeste er at det er blitt så vanlig at det ikke nevnes i media lenger. Og antallet drap på åpen gate er også helt hinsides. Som om det hadde vært en borgerkrig. 

Usa er på vei ned i grøften med sine 30 000 milliarder i gjeld. Nå trykker de bare opp fiktive penger for å holde det flytende.

De har ikke et fungerende helsevesen.

De fleste med ordinære jobber må ha minst 2 fulltidsstillinger for å ha en normal inntekt.

Og der synes du det er en god idé å flytte til?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
doomer skrev (4 minutter siden):

Så basically tror du ikke at du har det i deg å skape noe som helst verdig utover å ha en vanlig lønnet jobb?

Det var et eksempel på hvordan Amerikanere har et mer spennende liv selv når det gjelder grunnleggende ting som å spise mat. Hva hadde du til middag, lapskaus?

Ikke mye spennende ved å spise fastfood...

• Liker 13
Skrevet (endret)

De amerikanerne som "koser seg" i Norge lever ikke på lærerlønn eller jobber i helsevesenet som er vanlige, men godt betalte jobber i Norge og svært underbetalte jobber i Usa. Og hvordan i all verden klarer du å sammenligne skoleskytinger med norsk skolevesen? I hvilke filmfantasiverden har du forvillet deg inn i?

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Borte bra å besøke og hjemme best å bo. Den eneste som kan gi deg fasiten er deg selv.

Du vil kanskje ha nytte av en utdannelse som kan hjelpe deg på vei

Skrevet
doomer skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde hjemmelaget middag, noe som på sikt, nok er både mer økonomisk og et sunnere alternativ. Ikke minst har jeg allerede funnet meg selv, og har et godt liv, men ikke pga at jeg spiste den maten jeg gjorde idag.  Om en skal bruke eksempelet å spise mat, kan de aller fleste lage enormt mye spennende mat på sitt eget kjøkken om en ønsker det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en reisejobb eller noe, blir bra lei av restaurantmat da 

Anonymkode: a99c2...f43

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I følge forskning, så er det lettere å bli rik i Norge enn i USA. Større sosial mobilitet, lettere å jobbe seg opp.

At en større andel går ut og spiser i USA enn i Norge kommer i stor grad  av at amerikanske servitører lever på luselønn.

Anonymkode: 46f73...61c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den siste forskningen viser at det er høyere livskvalitet i Europa enn i USA, tatt både arbeid, arbeidstid, ernæring, helse, arbeidsliv etc etc. men, doomer, bare stikk til usa du

Anonymkode: 6b5ee...719

• Liker 7
Skrevet (endret)

Noen vil jo stortrives,og blomstre steder der andre vil hate. Slik er det jo overalt. Kommer og an på hvor mye man blir integrert. Hvor stort nettverk man har her i Norge etc. Alt vil ikke bare basere seg på penger å jobb,eller politiske faktorer.

Jeg har f.eks familje på Filipinene. Der familjemedlem fra Norge har ønsket å bo der,og motsatt. Argumenter jeg har hørt som går igjen blandt den Norske er "frihet" At den føler seg friere hva nå det innebærer.Ting er nok endel enklere der. Ønsker man bygge ut f.eks,så er det bare å bygge ut. Så lenge man eier eiendommen. Det er ingen som vil stoppe deg i en fartskontroll eller bøtelegge deg for ikke å ha med førerkort osv. Tror det meste er noe enklere. For en som er opptatt av sikkerhet og ønsker at myndighetene har en tight kontroll på folk,så kan jeg jo se utfordringer for de. 

Personen er ikke på noen måte knyttet til Norge økonomisk lenger. Driver eget firma osv.  Den Filipinske som har kommet seg opp hit har klaget over alt i fra vær til mat til sosiale settinger.Synes ting har vært generelt vanskelig her. Økonomisk er eneste årsak til at personen ble værende,å ønsker nå og flytte ned igjen. 

Nordmenn flest kan jo aldri tenke seg at å leve i et langt fattigere land vil være bedre på noe som helst vis en Norge. Så jeg tenker det er litt tilfeldigheter om man kommer til å trives eller ikke,og hva slags forventninger man setter seg. For noen er penger alt. For andre er opplevelser,relasjoner osv verdsatt høyest.Noen vil sette sikkerhet rundt helse osv som det høyeste.

Man hører jo stort sett bare dritt fra USA nå om dagen,så jeg synes ikke det er rart at mange rynker på nesa av at noen ønsker å flytte dit. Selv får jeg inntrykk av at USA er veldig som Norge,bare om Norge hadde kastet sosialdemokratiet ut av vinduet. Satset alt på individualisme,privatisert alt,men dog satt ned skatter og avgifter osv. Den våte drømmen til mange Høyre velgere her i Norge altså. For noen helt sikkert tipptopp. Jeg deler derimot ikke denne drømmen. 

Endret av Fant80
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er vel egentlig ganske så bortkastet uansett hvor man bor

Anonymkode: 3679c...6ed

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Livet er vel egentlig ganske så bortkastet uansett hvor man bor

Anonymkode: 3679c...6ed

Jeez. Er jo bare å hoppe i havet med den innstillingen.

Livet er flott så lenge man vet å sette pris på de små tingene.

Anonymkode: 3ab4e...fe6

• Hjerte 1
Skrevet
Blizz1 skrev (3 timer siden):

Hadde aldri turt å sende mine barn på skole i Usa med de enormt mange skoleskytingene de har. Det er snakk om ukentlige hendelser der små barn blir regelett henrettet i skolegården. Det sykeste er at det er blitt så vanlig at det ikke nevnes i media lenger. Og antallet drap på åpen gate er også helt hinsides. Som om det hadde vært en borgerkrig. 

Usa er på vei ned i grøften med sine 30 000 milliarder i gjeld. Nå trykker de bare opp fiktive penger for å holde det flytende.

De har ikke et fungerende helsevesen.

De fleste med ordinære jobber må ha minst 2 fulltidsstillinger for å ha en normal inntekt.

Og der synes du det er en god idé å flytte til?

TS burde i hvertfall få oppfylt sitt behov for spenning og vel så det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i Polen i ett år, og la meg bare fortelle deg: Jeg har aldri satt så stor pris på Norge som når jeg kom hjem etter den ene studieåret🥹

Tror ikke USA er særlig mye bedre, med mindre du har en god del penger. Hadde ikke turt å fått barn der mtp all skyting for eksempel. 

Nei, jeg holder meg til Norge jeg ja.

Anonymkode: 2aa35...870

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...