Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Partiet Rødt fjernet væpnet revolusjon fra partiprogrammet. Jeg har snakket med noen Rødt folk og de har ulike forklaringer.

Men det jeg observerte, og det som sannsynligvis er den egentlige årsaken er at dagens Rødt folk i Norge ikke har interesse for å få skyte trening, skaffe våpen. De er tafatte og mange er nok redde for å gå i strid.  De er ikke så tøffe.

Trives best på kaffe.

Synes de bør være ærlige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle likt å se den gjengen med bleike kaffe latte-drikkende bibliotekarer og barnehageonkler prøve seg på væpna revolusjon. Det hadde vært over før lunsj den første dagen, men jævlig morsomt så lenge det varte. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke om det er årsaken, men når jeg ser hvor svært unge de fleste er, så tenker jeg at det er mye naivitet og lite kunnskap der ute om historie og hva kommunismen gjør med et samfunn og menneskene som lever i det.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, Akryl said:

det som sannsynligvis er den egentlige årsaken er at dagens Rødt folk i Norge ikke har interesse for å få skyte trening, skaffe våpen. De er tafatte og mange er nok redde for å gå i strid.  De er ikke så tøffe

Haha, det er helt fantastisk hvor mye man kan lære her inne!

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

AKP var det som var litt radikal på 70 tallet. Rødt er et relativt nytt parti som aldri har det på agendaen, fusjon av RV & AKP.
https://roedt.no/nyheter/2007/03/rodt_er_stiftet/
Heldigvis har partiprogrammet endret seg , de er mer lik ap og sv i dagens partipolitikk , har snudd i nato saken foreløpig (dette er et kritisk punkt som kan avgjøre rødt's fremtid)
https://roedt.no/forskjells-norge er en av de partiene som står mest på for svake i Norge.

Endret av Peters
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Akryl skrev (14 minutter siden):

Partiet Rødt fjernet væpnet revolusjon fra partiprogrammet. Jeg har snakket med noen Rødt folk og de har ulike forklaringer.

Men det jeg observerte, og det som sannsynligvis er den egentlige årsaken er at dagens Rødt folk i Norge ikke har interesse for å få skyte trening, skaffe våpen. De er tafatte og mange er nok redde for å gå i strid.  De er ikke så tøffe.

Trives best på kaffe.

Var først og fremst AKP-ml som var for det der, de ville innføre Mao og/eller Pol Pot styre i Norge. 70-talls-greie, hadde veldig mye makt i kunst og litteratur (dessverre) men ellers en sekt.

Ja også NKP da, de er vel stort sett en enda mindre sekt med pensjonister…

Men fortsatt mange gamle AKP-ml-folk i Rødt, og folk med tilknytning til ekstreme grupper som Tjen Folket og Blitz.

• Liker 1
Skrevet
Akryl skrev (7 minutter siden):

Trives best på kaffe.

Sitat fra Rødts prinsipprogram:  " Vi i Rødt vil at revolusjonen skal være demokratisk forankra og skje fredelig. Dette krever at fagbevegelsen og andre store folkelige organisasjoner setter spørsmålet på dagsordenen og at et stort flertall av befolkninga stiller seg bak endringene".

• Liker 3
Skrevet
Amossa skrev (32 minutter siden):

Sitat fra Rødts prinsipprogram:  " Vi i Rødt vil at revolusjonen skal være demokratisk forankra og skje fredelig. Dette krever at fagbevegelsen og andre store folkelige organisasjoner setter spørsmålet på dagsordenen og at et stort flertall av befolkninga stiller seg bak endringene".

Merk AKP-ml-språket.

• Liker 2
Skrevet
Entern skrev (4 minutter siden):

Merk AKP-ml-språket.

Innholdet og forståelsen av det er det viktigste.  Om det står forankra eller forankret, befolkninga eller befolkningen - hva betyr nå det?  

• Liker 2
Skrevet
Amossa skrev (1 minutt siden):

Innholdet og forståelsen av det er det viktigste.  Om det står forankra eller forankret, befolkninga eller befolkningen - hva betyr nå det?  

Det er et hint.

Og hvordan i all verden tenker de å få til en fredelig, demokratisk revolusjon - sorry, revlusjon?

• Liker 2
Skrevet

Det var solbrilletjuven som gjorde opptak til partprogrambrigde. 

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (1 time siden):

hvordan i all verden tenker de å få til en fredelig, demokratisk revolusjon - sorry, revlusjon?

De vil sette skattene opp så mye at alle rikingene flytter til Sveits 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
CAPS LOCK skrev (Akkurat nå):

De vil sette skattene opp så mye at alle rikingene flytter til Sveits 

Det er et steg på veien. Legg til sammenbrudd i næringslivet, så får vi masse sinte arbeidsledige som tror på hva som helst. Særlig hvis NAV blir overbelastet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Det er et steg på veien. Legg til sammenbrudd i næringslivet, så får vi masse sinte arbeidsledige som tror på hva som helst. Særlig hvis NAV blir overbelastet.

Venezuela er et av forbildene til Rødt. Sosialistene har på få år klart å ødelegge økonomien totalt selv om landet har enorme oljeressurser 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Amossa skrev (2 timer siden):

Det vil aldri skje, all den tid fagforeningene er  låst til Ap sitt partiprogram.

• Liker 1
Skrevet
CAPS LOCK skrev (3 minutter siden):

Venezuela er et av forbildene til Rødt. Sosialistene har på få år klart å ødelegge økonomien totalt selv om landet har enorme oljeressurser 

Jepp. Skremmende.

• Liker 1
Skrevet
Akryl skrev (2 timer siden):

Trives best på kaffe.

Jeg er ikke så veldig bekymret og redd for en verbal "krig".

En væpna revolusjon høres uansett ikke ut som noe kun rødtfolk hadde kasta seg med på om det først kom til det punktet at det ble en revolusjon liksom.... Må innrømme at jeg ikke klarer å se for meg at dette kommer til å skje i min levende tid i Norge. 

Skrevet

De fremstår jo svært humane til å være et revolusjonært parti.

Og siden de ikke har flertall kommer de ikke dit og har de flertall er det jo bare å gå i gang.

Nå er de ofte en moralsk rettesnor i politikken.

• Liker 2
Skrevet
Flintis skrev (Akkurat nå):

Og siden de ikke har flertall kommer de ikke dit og har de flertall er det jo bare å gå i gang.

Var.

Var en moralsk rettesnor i politikken 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se på Rødt som et revolusjonært parti. Den tid er over gitt.

Rødt er tydelige på hva de ønsker å oppnå men de må jo drive lobbyvirksomhet med de andre partiene liksom ... Man må gi og ta for å få til noe 👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...