Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en god veninne fra barneskolen, vi fant på ting hver dag etter skolen, og hadde ett sterkt bånd med masse latter & humor, samtidig seriøse samtaler om livet.

Desverre ble vi forelsket i samme person, dette høres nok teit ut. Men dette var over flere års mellomrom. Hun og han var forelsket, og de var sammen under en måned. Årene gikk, og jeg begynte å få kontakt med han tilfeldig gjennom felles venner, jeg hadde ikke tidligere hatt følelser, men fikk det denne gangen. Og det var sterkt, sterkere enn jeg noen gang har opplevd det før.

Han ble min kjære, gode mann, og vi har vært gift i snart 5 år. Min veninnen har desverre ikke klart å distansere seg fra sin x kjærest, selv etter å ha likt andre. Etter vi giftet oss så distanserte hun seg, og har utrykket at det har vært rart & merkelig, men etter en stund sa hun at nå går det fint og "han er ikke min type uansett".

I senere tid har jeg desverre hørt om at hun har talt bak min rygg om at han kunne vært hennes & hun kunne fått ham hvis hun ville. Jeg avsluttet kontakten ganske fort, ettersom med tiden svarte hun mindre på meldinger, og dette som kom frem i lyset.

Jeg er ikke en som klarer å være sur lenge, dette er første gangen pga hun igjen nekter å ta kontakt etter jeg ga henne forklaring på hvorfor jeg har tatt avstand. Alt jeg ønsket var en unnskyldning, istedet valgte hun å ignorere meg for hennes dårlige valg med ord.. Jeg vil virkelig ordne opp & at hun skal forklare seg.. jeg vil se om det fremdeles er ett vennskap å ha, hva skal jeg gjøre? Hun vil jo heller ikke svare.

Anonymkode: a6459...409

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde en god veninne fra barneskolen, vi fant på ting hver dag etter skolen, og hadde ett sterkt bånd med masse latter & humor, samtidig seriøse samtaler om livet.

Desverre ble vi forelsket i samme person, dette høres nok teit ut. Men dette var over flere års mellomrom. Hun og han var forelsket, og de var sammen under en måned. Årene gikk, og jeg begynte å få kontakt med han tilfeldig gjennom felles venner, jeg hadde ikke tidligere hatt følelser, men fikk det denne gangen. Og det var sterkt, sterkere enn jeg noen gang har opplevd det før.

Han ble min kjære, gode mann, og vi har vært gift i snart 5 år. Min veninnen har desverre ikke klart å distansere seg fra sin x kjærest, selv etter å ha likt andre. Etter vi giftet oss så distanserte hun seg, og har utrykket at det har vært rart & merkelig, men etter en stund sa hun at nå går det fint og "han er ikke min type uansett".

I senere tid har jeg desverre hørt om at hun har talt bak min rygg om at han kunne vært hennes & hun kunne fått ham hvis hun ville. Jeg avsluttet kontakten ganske fort, ettersom med tiden svarte hun mindre på meldinger, og dette som kom frem i lyset.

Jeg er ikke en som klarer å være sur lenge, dette er første gangen pga hun igjen nekter å ta kontakt etter jeg ga henne forklaring på hvorfor jeg har tatt avstand. Alt jeg ønsket var en unnskyldning, istedet valgte hun å ignorere meg for hennes dårlige valg med ord.. Jeg vil virkelig ordne opp & at hun skal forklare seg.. jeg vil se om det fremdeles er ett vennskap å ha, hva skal jeg gjøre? Hun vil jo heller ikke svare.

Ærlig talt: dropp henne. Hun tilfører deg ikke noe godt lenger, dessverre. Du må senke dine forventninger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Ærlig talt: dropp henne. Hun tilfører deg ikke noe godt lenger, dessverre. Du må senke dine forventninger.

Det er så tungt.. alle minnene😭 det har gått mange måneder uten at jeg tenker på henne, men plutselig kommer hun i drømmene/marerittene mine.. jeg har problem med å se folk såret, selv om de har såret meg..

AnonymBruker
Skrevet

Man rører ikke venner sine x’er! 

Anonymkode: 6cf57...7b0

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dessverre det er svært liten sjanse for at dette vennskapet vil bli bra igjen. Det hun har gjort er stygt gjort. Hun gjør det tydeligvis fordi hun har en del problemer med seg selv, men det kan ikke forsvare å gå rundt og si at hun kunne tatt mannen din om hun ville.

Jeg hadde ikke gjort noe mer for å holde kontakten med henne om hun ikke gjorde det.

Om hun sier dette igjen, eller andre forteller deg at hun går rundt og sier det, da ville jeg kommet med fast standardsvar:

"Ja, jeg har hørt at hun sier det. Hun og min mann var kjærester i mindre enn en måned flere år før han og jeg fikk følelser for hverandre. Hadde hun villet ha ham, og han hadde villet ha henne, så hadde de nok gjort noe med det i årene før han møtte meg. Hvorfor hun føler behov for å si dette, det kan man jo bare lure på..."

Anonymkode: 6e411...c93

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du gifter deg med hennes eks. Hun er tydelig på at da vil ikke hun hs noe med deg p gjøre lengre. Og du tolker det slik at DU er den som har rett på

P

føle deg krenket? 

Jøss

Anonymkode: 8c8e1...8a2

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror dessverre det er svært liten sjanse for at dette vennskapet vil bli bra igjen. Det hun har gjort er stygt gjort. Hun gjør det tydeligvis fordi hun har en del problemer med seg selv, men det kan ikke forsvare å gå rundt og si at hun kunne tatt mannen din om hun ville.

Jeg hadde ikke gjort noe mer for å holde kontakten med henne om hun ikke gjorde det.

Om hun sier dette igjen, eller andre forteller deg at hun går rundt og sier det, da ville jeg kommet med fast standardsvar:

"Ja, jeg har hørt at hun sier det. Hun og min mann var kjærester i mindre enn en måned flere år før han og jeg fikk følelser for hverandre. Hadde hun villet ha ham, og han hadde villet ha henne, så hadde de nok gjort noe med det i årene før han møtte meg. Hvorfor hun føler behov for å si dette, det kan man jo bare lure på..."

Anonymkode: 6e411...c93

…det ble mye bla bla bla i mine ører

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De var sammen 1 uke, og det hadde gått 3+ år etter de var sammen. De vokste fra hverandre, og man kan ikke hindre følelser fra å komme. Desuten er en X nemmelig en X. Det er ikke lenger din til å holde, din til å nekte, det mistet du da dere slo opp. Man kan ikke holde en person evig fra å elske noen andre, og det er min ektemann, det er helt sykt at folk kan tenke annet. Han er min store kjærlighet, og jeg er hans.

Hvis du som person plukker fra en person, og sier den personen ikke er god nok. Men du elsker alle sider med mannen, så gir man alt for den personen, og det er det jeg gir, mitt liv og all min kjærlighet livet ut, noe hun aldri kunne gitt han, fordi hun elsket han ikke nok, og elsket til og med andre.. tiden er ikke evig, og menneskers kjærlighet og bånd endres, men våres kjærlighet er gjensidig, for vi er begge hverandres valg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette ville jeg latt ligge. Nå vet vi jo ikke hva som gjorde at det ble slutt mellom henne og din mann, men antagelig har det vært vondt for henne og hun sa det som ble sagt.

Hvorfor skal du ha en unnskyldning fra henne, grave i ting som er ferdig. Nei, gå videre.

Anonymkode: 655d7...972

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre for deg og mannen din, og det verste du kan gjøre mot henne er å leve et lykkelig liv sammen med mannen din. Det var deg han valgte å leve livet sammen med. 

Hva sier han til dette da? Hva sier han om henne?

Anonymkode: 11b24...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De vokste fra hverandre på en uke?  Uansett så tenker jeg at det høres ut som om dette er en dealbreaker for henne, og selv om hun har prøvd å gå videre med vennskapet så funker det ikke for henne. Derfor tar hun avstand fra deg. 
Du har nok såret henne og hun synes sikkert det er vondt. I dette tilfellet kan du nok ikke få i pose og sekk. 

Anonymkode: 26214...878

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Altså, du gifter deg med hennes eks. Hun er tydelig på at da vil ikke hun hs noe med deg p gjøre lengre. Og du tolker det slik at DU er den som har rett på

P

føle deg krenket? 

Jøss

Jo, om man unner sine venner og ekser godt kan dette funke veldig godt! Jeg er samboer på ) året med en som ei nær venninne var sammen med et par måneder. De fant fort ut at de egentlig ikke passet sammen, og vi fant ut at vi gjorde. Litt rart på første filmkveld med alle sammen, men nå er det vann under broen, vi er voksne folk.

Ei annen venninne av meg har giftet seg og fått barn med en jeg var skikkelig forelsket i og var med hjem noen ganger etter byen, og jeg eier ikke mine tidligere ligg! Ønsker begge alt godt. 

Anonymkode: d3845...922

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, om man unner sine venner og ekser godt kan dette funke veldig godt! Jeg er samboer på ) året med en som ei nær venninne var sammen med et par måneder. De fant fort ut at de egentlig ikke passet sammen, og vi fant ut at vi gjorde. Litt rart på første filmkveld med alle sammen, men nå er det vann under broen, vi er voksne folk.

Ei annen venninne av meg har giftet seg og fått barn med en jeg var skikkelig forelsket i og var med hjem noen ganger etter byen, og jeg eier ikke mine tidligere ligg! Ønsker begge alt godt. 

Samboer på 6 året*

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var sant, hun dumpet han den gangen.

Anonymkode: 13be2...b54

• Liker 1
Skrevet

De datet i noen uker og så reagerer hun som dette? Nei, denne type «venninne» skal du bare kutte kontakten med. Uansett hvor mye gode minner og nostalgi som var der før. Hennes kommentar sier alt. En slik person vil ikke tilføre livet ditt noe bra.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Selv om du hadde all rett til å gifte deg med kjærligheten i ditt liv, er dette fortsatt en person hun har hatt følelser for. Kanskje var dette «the first love» som kan være ganske intens, og selv om man kommer over den, så ligger det likevel noe der som aldri forsvinner. Det sies at man aldri glemmer sin første kjærlighet, og for mange er det sant. I tillegg kan det være ett «nederlag» at dere fikk det til, men ikke dem.

Jeg vil si at jeg forstå begge sider av saken her. Du har ikke gjort noe galt, men det har ikke hun heller. Følelser kan ikke styres. Det var gått såpass mange år at det var helt greit at du ble sammen med ham, men det betyr ikke at det ikke er vondt for henne.

Sannsynligvis er det vanskelig, om ikke umulig, å få tilbake vennskapet dere hadde. Dessverre. Men det er ikke hennes feil, heller ikke din feil. Det er det faktum at du er gift med hennes x. Slik ble livet, ingen av dere kan styre kjærligheten. Men der gikk på bekostning av ett vennskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal holde avstand til den kvinnen. Det er ikke friskt å være besatt av en fyr man har hatt et par ukers affære med for mange år siden. Flere år før du ble sammen med ham. Får vibber a la basic instinct fra henne. Pass deg.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste du kan gjøre for deg og mannen din, og det verste du kan gjøre mot henne er å leve et lykkelig liv sammen med mannen din. Det var deg han valgte å leve livet sammen med. 

Hva sier han til dette da? Hva sier han om henne?

Anonymkode: 11b24...778

At det aldri ville gått med henne, han ble lurt av henne gang på gang at det "kanskje" var noe der, for så å ikke ville gi ham sjansen når han var forelsket. Det var ett jage spill, men hun ville ikke faktisk bli tatt.. Han sier hennes personlighet som dukker frem forteller om hvem hun er som person, noe han aldri kunne vært sammen med.. 

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du vet sannheten om hva som foregikk i deres forhold den gangen? Kan det hende at det var mer seriøst enn din mann nå forteller deg? 

Anonymkode: 33b22...944

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, hvem kaller det for venners x'er om det var noen som holdt på UNDER en måned??

Om noen ikke har vært sammen en måned engang, så definerer jeg ikke det som ett forhold, eller en eks... Da er det en meget kjapp flørt som er ubetydelig...

Anonymkode: b9bda...471

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...