Gå til innhold

Han spurte om jeg kunne blitt kjæresten hans i dag. Jeg sa nei og han fikk sjokk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater en mann som jeg er veldig glad i og som jeg ønsker bli kjæreste med, men jeg trenger litt lenger tid. I dag spurte han meg (til info så er han 48) "hvis jeg hadde spurt deg i dag om du ville blitt kjæresten min, hva hadde du svart?" Jeg sa, som sant er, at jeg ville sagt nei, jeg trenger mer tid. 

Han ble helt sjokkert "det mener du ikke?" sa han. Jo sa jeg. Han lurte da På hva jeg trengte tid til? Og jeg sa at jeg bare ville være helt sikker før jeg går inn i et nytt forhold. Han sa da "men er ikke det ting du kan finne ut av mens man er i et forhold da? Kan man ikke være kjærester og finne ut av veien videre og ting sammen?". Jeg sa nei igjen. Da stresset han litt og sa "ja så spør meg da, om hva du vil. Så skal jeg svare på det du lurer på". Jeg sa at neida det ble kunstig og rart og at jeg faktisk trenger bruke mer tid med han. Og så spurte jeg han om ikke det var ting han lurer på med meg? Jo... Det var jo det, men... 

Det jeg lurer på... Hva sitter du igjen med når du hører dette? Er mannen interessert i å ta det er skritt videre? 

Han vet jo at jeg er interessert men hadde tydelig trodd jeg var 100% klar. Skal jeg ta den samtalen positivt? 

Anonymkode: edce4...53b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, kanskje han er klar for at dere skal bli ekslusive? Man kan jo være enige om at manner ekslusive uten at man går offentlig ut og definerer forholdet

Anonymkode: 16055...660

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet

Er mannen interessert i å ta det er skritt videre?

Les innlegget ditt en gang til

• Liker 34
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Samtalen er «positiv» i den forstand at han ser ut til å ville være kjæresten din. Den er «negativ» i den forstand at han trolig ønsket at du var mer klar enn det du var, så det er ikke godt å si om dere er på et «bedre» (fordi du kan være tryggere) eller «dårligere» (fordi han blir usikker på deg) sted nå. 

Endret av Ananas.
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Siljes_tanker skrev (2 minutter siden):

Er mannen interessert i å ta det er skritt videre?

Les innlegget ditt en gang til

Leste gjennom det og tenker at han kanskje er interessert..? Eller hva mente du? 😊 Ts

Skrevet

Tror nok han ønsker å bli sammen. Men kan hende at din usikkerhet jager han bort. 

Jeg er for øvrig enig med mannen, man kan godt være kjærester og samtidig finne ut av ting. Å være kjærester trenger ikke bety giftemål, men bare at det er mer enn en man dater. Dette er kjæresten min, det mennesket jeg foretrekke over alle andre. 

Man kan være i et forhold å ta det sakte. Man kan bo hver for seg, man trenger ikke treffes hver dag, man trenger ikke gjøre alt sammen.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Jeg forstår nok ham best her. Jeg var heller ikke laget for masse dating. Jeg ble kjæreste fort, jada et forhold havarerte etter 3 md, men det var ok. Glad jeg gikk helt inn i det uansett. I et laaangt et nå😊

OM man kan finne ut av det hvis ikke begge er slik, vet jeg ikke, jeg kunne ikke ventet i måneder tenker jeg. Ville tolket det som lite interesse, som han nok gjør her. Han er jo svært interessert men føler seg avvist.

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik jeg tolker det: Han er interessert. Du er ikke det. 
Var jeg ham ville jeg vurdert å avslutte og gå videre

Anonymkode: d9641...6d3

Å jo jeg vil av hele mitt hjerte men har levd i et grusomt forhold tidligere og er litt redd. Jeg trenger nok bare være helt helt sikker.... Håper da virkelig ikke han avslutter det... Vi skal treffes igjen og jeg gleder meg som en unge. Var bare så rart å se hvor overrasket han ble. Skikkelig hakeslepp.... Ts. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du «ønsker å bli kjæreste med men trenger litt mer tid»? :klo: 
Han spurte ikke om dere skal gifte dere, men hva du tenker om å bære eksklusive. Den «tiden» du etterlyser er hva kjærestetiden er til; Å bli kjent og finne ut om dere etter hvert ønsker å ta forholdet videre til samboerskap/ekteskap. 

Anonymkode: dc92f...fd8

• Liker 32
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hmmm, kanskje han er klar for at dere skal bli ekslusive? Man kan jo være enige om at manner ekslusive uten at man går offentlig ut og definerer forholdet

Anonymkode: 16055...660

Hva betyr det egentlig å være eksklusive? Jeg har ikke datet på 15 år. Betyr det at man ikke dater andre da? Ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva betyr det egentlig å være eksklusive? Jeg har ikke datet på 15 år. Betyr det at man ikke dater andre da? Ts

Ja, ikke date eller har sex med andre.

Anonymkode: d11cb...44c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår nok ham best her. Jeg var heller ikke laget for masse dating. Jeg ble kjæreste fort, jada et forhold havarerte etter 3 md, men det var ok. Glad jeg gikk helt inn i det uansett. I et laaangt et nå😊

OM man kan finne ut av det hvis ikke begge er slik, vet jeg ikke, jeg kunne ikke ventet i måneder tenker jeg. Ville tolket det som lite interesse, som han nok gjør her. 

Uff da, da har jeg tabbet meg ut. Jeg vil jo ha han, jeg er bare så redd og trenger nok tid til å bare våge ta det skrittet da.... Ønsker ikke très det skrittet og bli kjærester og så blir det brudd tre uker etter....? Ts

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Uff da, da har jeg tabbet meg ut. Jeg vil jo ha han, jeg er bare så redd og trenger nok tid til å bare våge ta det skrittet da.... Ønsker ikke très det skrittet og bli kjærester og så blir det brudd tre uker etter....? Ts

Livet er en risiko, men vel verdt belønningen om det går bra. Om det blir snarlig slutt, så var han ikke interessert allikavel, du har egentlig ikke tapt så mye siden du ikke har investert tiden din.

Anonymkode: d11cb...44c

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (6 minutter siden):

Tror nok han ønsker å bli sammen. Men kan hende at din usikkerhet jager han bort. 

Jeg er for øvrig enig med mannen, man kan godt være kjærester og samtidig finne ut av ting. Å være kjærester trenger ikke bety giftemål, men bare at det er mer enn en man dater. Dette er kjæresten min, det mennesket jeg foretrekke over alle andre. 

Man kan være i et forhold å ta det sakte. Man kan bo hver for seg, man trenger ikke treffes hver dag, man trenger ikke gjøre alt sammen.

Du har nok rett i dette. Men hva gjør man viss man er redd og skadet da? Han spurte "er det ikke lenge nok å ha datet 4mnd?" (som vi har gjort)... Jeg sa at jeg ikke syns det er lenge. Er jeg helt rar her eller? Han spurte jo ikke om vi skulle bli kjærester, han spurte "hypotetisk", som han sa.... 

Uff nå blir jeg lei meg, hvis jeg skyver han unna, det vil jeg jo ikke! ❤️Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Skjønner den, men, tenker at vondt blir det uansett. Hva man kalte det på et vis. Man kan slå opp etter tre uker også. Jeg tenker at det er viktig at det er gøy og at man er forelsket og vil være mye sammen. At man ikke havner i en sånn greie der den ene føler seg vurdert lenge. OM kjæresteri er for vanskelig ville jeg virkelig formidlet at «Jeg liker deg så godt, gleder meg til å se deg, møter ingen andre. Men har hatt et skremmende forhold som gjør at jet trenger litt mer tid. Dette har ikke noe med deg å gjøre. Jeg er så redd du tolket mitt nei som avvisning. Det var ikke det jeg mente.»

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dater en mann som jeg er veldig glad i og som jeg ønsker bli kjæreste med, men jeg trenger litt lenger tid. I dag spurte han meg (til info så er han 48) "hvis jeg hadde spurt deg i dag om du ville blitt kjæresten min, hva hadde du svart?" Jeg sa, som sant er, at jeg ville sagt nei, jeg trenger mer tid. 

Han ble helt sjokkert "det mener du ikke?" sa han. Jo sa jeg. Han lurte da På hva jeg trengte tid til? Og jeg sa at jeg bare ville være helt sikker før jeg går inn i et nytt forhold. Han sa da "men er ikke det ting du kan finne ut av mens man er i et forhold da? Kan man ikke være kjærester og finne ut av veien videre og ting sammen?". Jeg sa nei igjen. Da stresset han litt og sa "ja så spør meg da, om hva du vil. Så skal jeg svare på det du lurer på". Jeg sa at neida det ble kunstig og rart og at jeg faktisk trenger bruke mer tid med han. Og så spurte jeg han om ikke det var ting han lurer på med meg? Jo... Det var jo det, men... 

Det jeg lurer på... Hva sitter du igjen med når du hører dette? Er mannen interessert i å ta det er skritt videre? 

Han vet jo at jeg er interessert men hadde tydelig trodd jeg var 100% klar. Skal jeg ta den samtalen positivt? 

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har nok rett i dette. Men hva gjør man viss man er redd og skadet da? Han spurte "er det ikke lenge nok å ha datet 4mnd?" (som vi har gjort)... Jeg sa at jeg ikke syns det er lenge. Er jeg helt rar her eller? Han spurte jo ikke om vi skulle bli kjærester, han spurte "hypotetisk", som han sa.... 

Uff nå blir jeg lei meg, hvis jeg skyver han unna, det vil jeg jo ikke! ❤️Ts

Han spurte nok hypotetisk fordi det er mindre skummelt.. 😌4 md er en stund så noen vil nok føle veldig for å definere da. Spesielt om man er i 30-40-åra. Tenker kanskje at du kan bli kjæreste jeg da, og heller hoppe ut av det om du ikke vil. Redselen for å miste ham sier jo litt🙂

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Full Ugle skrev (1 minutt siden):

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

OK, ok,... Men så er jeg litt treg i avtrekkeren, da... Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har datet i fire måneder og er ikke kjærester enda? Hva tenker du egentlig at kjæreste innebærer, du tror vel ikke det er et løfte for livet?

Anonymkode: be1d0...2fc

• Liker 24
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...