AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 I dag er min første feriedag (skal ha ferie i 3 uker) men kan ikke huske sist jeg har følt meg så utmattet, sliten og tom innvendig. Har gledet meg utrolig mye til litt ordentlig ferie, og skal ut å reise om noen dager, likevel føler jeg meg helt nummen og utslitt i dag. Trodde jeg skulle føle meg så lett til sinns, glad og "fri", men har nesten følt meg helt motsatt. Misforstå meg rett - jeg gleder meg ihjel til å legge opp dagene slik jeg selv ønsker, bruke tiden på det jeg vil, og ikke måtte ha planer hver dag. Men i dag er jeg bare helt tom og nummen. Jeg er student, men jobber deltid i klesbutikk. I juni har jeg nærmest jobbet 5 dager i uka, og denne uka har jeg jobbet 6 dager. Så at jeg føler meg sliten er vel ikke så rart akkurat. Likevel har jeg vært heldig, som det B-mennesket jeg er, at jeg har jobbet mange ettermiddag/kveldsvakter. Som betyr at jeg har fått nok søvn de fleste dagene, så det er ikke mye underskudd av søvn som er problemet. Likevel har det vært uvant for meg å MÅTTE møte opp på jobb hver dag, håndtere kunder hele arbeidsdagen og stå og gå hele vakten. Som student lever jeg et mye friere liv hvor jeg kan planlegge mye av dagen selv, og i tillegg sitte foran en skjerm istedenfor å gå/stå en hel dag. Lurer derfor på om det er "vanlig" å føle seg så utslitt og tom første feriedag, eller om flere her kjenner på det samme? Jeg er i starten av 20-årene, barnefri og har bare meg selv å tenke på. Føler derfor det er så rart å kjenne på at jeg er så sliten og tom, aner ikke hvordan jeg skulle kommet meg gjennom dagen her dersom jeg hadde hatt små barn osv. å ta vare på nå.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, måtte bare lufte frustrasjon over egen helse og situasjon. Anonymkode: 791b6...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Du skriver du er student. Hvert semester etter eksamen og innleveringer følte jeg meg helt tom i noen dager. Kroppen har gått på høygir og prøvd å overleve frem til ferie. Plutselig er det ferie og man trenger litt tid på å lande Det har hverfall vært slik for meg! Anonymkode: 7bf1c...645
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Når man slipper ned skuldrene og tillater seg å slappe av så kjenner man ofte hvor sliten man egentlig er. Helt normalt. Anonymkode: a113a...647 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Sånn er jeg og. Kan bite tennene sammen og la det skure og gå gjennom krevende perioder, men etterpå faller jeg helt sammen. Anonymkode: 0818d...73a
hoppetåssa Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 Tillat deg selv å bruke de første par dagene til å sove, se tv , hva som helst som betyr å ikke gjøre en dritt. Det har du fortjent og det trenger du helt sikkert. SÅ kan ferien begynne! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå