Gå til innhold

Sønnen har klart å kjøpe bruktbil som er vrak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå spør han om han kan låne min bil så lenge jeg har sommerferie. Jeg har tatt ut ferie på fire uker. Argumentet er at han sparer 30 minutter til jobb en vei.

Han kom hjem til meg og spurte direkte og holdt på å hente nøkler uten varsel, men jeg fikk dette utsatt.

Jeg hadde planer om å komme meg rundt om sommeren og besøke foreldre og søsken oftere, og møte veninner.

Jeg har vondt/problemer i knee at jeg går veldig sakte.  Vil i så fall måtte redusere aktivitetene en god del, og det vil bli mye hjemmesitting.

Er jeg urimelig hvis jeg sier nei?

Anonymkode: 661aa...c37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg hadde lånt den bort innimellom når det passet meg, men absolutt ikke hele sommeren. 

Anonymkode: bd880...1e4

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars gutt. Var det min sønn så hadde han fått låne bilen min, ja hele sommeren men jeg måtte bruke bilen litt selv også 

Anonymkode: e6880...10d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han overlever fint 30 min ekstra. Og blir ivrigere etter å skaffe en annen bil. Ikke tale pm at jeg hadde sittet hjemme hele ferien fordi bilen er lånt bort til en som har tullet det til og trenger å spare 30 min. Hadde han ikke kommet seg til jobben i det hele tatt så hadde saken vært en annen. 

Anonymkode: f72fb...b7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig!❤️ Du har planer og trenger bilen, og i tillegg har du problemer med å gå! Han får klare seg med bilen han har om den kan brukes, eller så får han sykle, gå eller bruke kollektivtransport! For hvorfor skal du sitte hjemme pga hans bomkjøp?!

Anonymkode: 7ee0e...24b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han kommer seg til jobb uansett - da er det ikke krise. Han er voksen, da er slike hendelser noe man må takle. Det er ingen krise åbruke lengre tid. 

Anonymkode: 7ce8c...389

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du har forsikring som er gyldig hvis han kjører bilen da? Mange voksne har fra 24 år, for å få ned prisen på forsikringen.

Anonymkode: 27571...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er voksen å må ta ansvar for egen transport. Enten finner han seg en annen bil eller bruker offentlig transport.

Anonymkode: 41184...1e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå spør han om han kan låne min bil så lenge jeg har sommerferie. Jeg har tatt ut ferie på fire uker. Argumentet er at han sparer 30 minutter til jobb en vei.

Han kom hjem til meg og spurte direkte og holdt på å hente nøkler uten varsel, men jeg fikk dette utsatt.

Jeg hadde planer om å komme meg rundt om sommeren og besøke foreldre og søsken oftere, og møte veninner.

Jeg har vondt/problemer i knee at jeg går veldig sakte.  Vil i så fall måtte redusere aktivitetene en god del, og det vil bli mye hjemmesitting.

Er jeg urimelig hvis jeg sier nei?

Anonymkode: 661aa...c37

Nei. Du sier «du kan låne bilen på tidspunkt og/eller dager jeg vet jeg ikke trenger den. Og jeg forventer at du dekker drivstoff og hjelper meg med x og y og z». Fordel tjenestene over sommeren, slik at han ikke har lånt bilen hele sommeren og så ikke «gidder» hjelpe deg utpå høsten.

Ønsker han å låne bil når det passer han og ikke deg? Ja, da får han leie en bil.

Anonymkode: 25ebc...9fe

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...