AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 - Lav blodprosent - Lavt folatnivå - Vært endel trøtt og slapp - Noe vekslende avføring (løs/hard) -Av og til veldig trang til å bæsje - Slitt med blødning fra en analfissur Er så redd dette kan være kreft Legen har bedt om en avføringsprøve pga blodprøveverdiene som viste lav blodprosent og lavt folat. Hun sier det kan være analfissuren (en slags sprekk i endetarmen) som har gitt lav blodprosent, men da må man vel blø ganske mye? Jeg blør litt, men ikke så mye. Ble operert for hemoroider for ca.5 år siden. Da tok de også rektroskopi/koloskopi men fant ingen tegn til svulster. Kan jeg likevel ha utviklet tarmkreft siden den gang? Anonymkode: 8e0d5...4a3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): - Lav blodprosent - Lavt folatnivå - Vært endel trøtt og slapp - Noe vekslende avføring (løs/hard) -Av og til veldig trang til å bæsje - Slitt med blødning fra en analfissur Er så redd dette kan være kreft Legen har bedt om en avføringsprøve pga blodprøveverdiene som viste lav blodprosent og lavt folat. Hun sier det kan være analfissuren (en slags sprekk i endetarmen) som har gitt lav blodprosent, men da må man vel blø ganske mye? Jeg blør litt, men ikke så mye. Ble operert for hemoroider for ca.5 år siden. Da tok de også rektroskopi/koloskopi men fant ingen tegn til svulster. Kan jeg likevel ha utviklet tarmkreft siden den gang? Anonymkode: 8e0d5...4a3 Det kan være ulcerøs kolitt eller krohns.. irritabel tarm etc. da er det vanlig med blod i avføring. Endoskopi er nødvendig for å undersøke tarmen din. Anonymkode: 8e52e...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå