AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Ferien starter i morgen, og vi har en 3 åring som sluttet med bleie for ca 2 uker siden. Det har vært noen uhell, og han må fremdeles minnes på å gå på do.. Vi skal besøke familie, så planen i morgen er å kjøre 7 timer (pluss stopp), og det er meg og to unger i bilen. Er så usikker på om jeg skal ta på han bleie, eller legge et tisselaken i setet hans og håpe på at det går bra… Det behagelige valget er bleie, men jeg har insistert på at han har sluttet… Hva er det lure å gjøre her?🧐🙈 Anonymkode: 8cff9...c2e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Tisselaken i setet! Anonymkode: 09f2e...05f 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Vi brukte begrepet «reisebleie» en stund. Meningen var ikke at de skulle tisse i den, men den var som en ekstra buffer. Vi rakk alltid frem til do, unntatt to ganger, og da var bleia grei å ha. Barna forstod at de var tørre likevel, og synes selv reisebleie var ok. Det beste er nok sannsynligvis tisselaken, men for meg blir det litt hipp som happ og da valgte jeg det som var enklest for oss😅 Anonymkode: 0d80a...d37 3 2
kjærring Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ferien starter i morgen, og vi har en 3 åring som sluttet med bleie for ca 2 uker siden. Det har vært noen uhell, og han må fremdeles minnes på å gå på do.. Vi skal besøke familie, så planen i morgen er å kjøre 7 timer (pluss stopp), og det er meg og to unger i bilen. Er så usikker på om jeg skal ta på han bleie, eller legge et tisselaken i setet hans og håpe på at det går bra… Det behagelige valget er bleie, men jeg har insistert på at han har sluttet… Hva er det lure å gjøre her?🧐🙈 Anonymkode: 8cff9...c2e Hadde hatt på bleie. Kall det "kjørebleie" eller "reisebleie" . 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 Jeg brukte tisselaken i setet da vi var i samme situasjon i fjor. Og på bybussen og i min mors sofa. Det ble ikke noe uhell. Kanskje litt fordi barnet skjønte at å si at hun måtte tisse var en sikker måte å få en pause i den kjedelige kjøreturen, det ble rimelig mange tissepauser 😅 Jeg syns ikke det hadde vært så mye stress å stoppe for en kjapp vask, klesbytte og nytt tisselaken om det hadde blitt uhell. Ulempen var vel alle disse tissestoppene. Men det var gått over da vi kjørte hjem igjen to uker senere, da droppet vi til og med tisselakenet Anonymkode: 7255b...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 Da tror jeg vi prøver uten bleie, og satser på at det går bra. Vi får bare heller stoppe oftere, så ordner det seg vel 😊 Anonymkode: 8cff9...c2e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Eller ta en stor up and go utenpå truse. Så kjenner de om de blir våte, men det blir ikke gris Anonymkode: 94c1d...348
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Ta med bleie for sikkerhets skyld, uhell kan fort skje om barnet foreksempel sovner i bilen, ikke noe artig for barnet heller - å våkne opp med urin eller avføring overalt, husk på å spørre barnet med jevne mellomrom om barnet må på do kan jo også funke. Også kan du heller la barnet ikke bruke bleie når det er våken. Anonymkode: bc86f...63f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 kjærring skrev (21 timer siden): Hadde hatt på bleie. Kall det "kjørebleie" eller "reisebleie" . Enig! Anonymkode: bc86f...63f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Da har vi kommet frem, og det gikk kjempefint😊ingen bleie, og ingen uhell, og han var flink til å si fra underveis, så det ble sikkert 10 dostopp 😅🙈 Anonymkode: 8cff9...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Vi kjøpte en sånn pakke med kladder, enklere å bare kaste om det skulle være uhell, så slipper man å drasse rundt på et utbruddet laken i ferien. Anonymkode: c22ab...236 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kjøpte en sånn pakke med kladder, enklere å bare kaste om det skulle være uhell, så slipper man å drasse rundt på et utbruddet laken i ferien. Anonymkode: c22ab...236 Det var akkurat sånn jeg la i setet, superpraktisk 😊 Anonymkode: 8cff9...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå