AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Vi er på besøk på Konnerud i Drammen. Et nydelig sted det er populært å bo, husene her går for masse penger og det bygges masse. Vi gikk forbi to flotte moderne barnehager med fine lekestativ og godt vedlikeholdte fine bygg , Konnerud Barnehage og Rådyrtråkket barnehage . Men disse er NEDLAGT . Det ble bestemt av kommunen sier de vi besøkte. en bydel i vekst, det kryr av mennesker som vi bo her og der var mange barn å se . Hvorfor legges da barnehager ned ? Virker helt rart og ulogisk. På konnerud var det mange mennesker.noen som vet årsaken bak? Anonymkode: fa65c...631
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Er ikke det en bydel med mye sosiale og økonomsie vanskeligstilte? Anonymkode: 03519...5e7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det en bydel med mye sosiale og økonomsie vanskeligstilte? Anonymkode: 03519...5e7 Tror du tenker feil. Konnerud er vel heller strøket for de som har litt ekstra penger. Men det begynner også bli en bydel for de eldre med litt penger og større barn, samt pensjonister etter at de bygde de nye blokkene der oppe. Anonymkode: ee20e...297
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er på besøk på Konnerud i Drammen. Et nydelig sted det er populært å bo, husene her går for masse penger og det bygges masse. Vi gikk forbi to flotte moderne barnehager med fine lekestativ og godt vedlikeholdte fine bygg , Konnerud Barnehage og Rådyrtråkket barnehage . Men disse er NEDLAGT . Det ble bestemt av kommunen sier de vi besøkte. en bydel i vekst, det kryr av mennesker som vi bo her og der var mange barn å se . Hvorfor legges da barnehager ned ? Virker helt rart og ulogisk. På konnerud var det mange mennesker.noen som vet årsaken bak? Anonymkode: fa65c...631 Fordi det er fullstendig overdekning på barnehager her, og det har vært det lenge. Drammen kommune har generelt for mye barnehager slik jeg har forstått det, så det er ikke bare her oppe det er kuttet. Har barn i barnehage her, og når de skulle starte kunne jeg velge 4 eller 5 barnehager innen 2- 5 min kjøring, og alle hadde ledig plass🙈 Anonymkode: 50dd6...170 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er fullstendig overdekning på barnehager her, og det har vært det lenge. Drammen kommune har generelt for mye barnehager slik jeg har forstått det, så det er ikke bare her oppe det er kuttet. Har barn i barnehage her, og når de skulle starte kunne jeg velge 4 eller 5 barnehager innen 2- 5 min kjøring, og alle hadde ledig plass🙈 Anonymkode: 50dd6...170 Dette ☝🏻 Vi bor også på Konnerud. Jeg kan komme på 8 barnehager i hodet, og det er flere både kommunale og private i bare den bydelen. Tre av de passerer jeg på vei til mine barns bhg, og den er 5min å kjøre til fra oss… Ja, det er vekst der men bhg kjemper i perioder med å fylle opp nettopp fordi det er så mange. -men om det er årsak til sammenslåing og nedstengning de siste par årene vet jeg ikke. Fordelen for oss (akkurat ferdig med siste bhg barn nå i sommer) er at det har vært inntak hele året i motsetning til feks Oslo. Anonymkode: b214c...5cc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det er fullstendig overdekning på barnehager her, og det har vært det lenge. Drammen kommune har generelt for mye barnehager slik jeg har forstått det, så det er ikke bare her oppe det er kuttet. Har barn i barnehage her, og når de skulle starte kunne jeg velge 4 eller 5 barnehager innen 2- 5 min kjøring, og alle hadde ledig plass🙈 Anonymkode: 50dd6...170 Men er ikke det bra? Mange steder er det krise om du får barn «utenfor sesongen». At barn født i november-juni ikke før plass før august året etter istedenfor 1 år når permisjon er over. Er jo flott om de i Drammen hadde sluppet å ta flere måneder ulønnet permisjon fordi barnehage dekningen er god. Dumt at de lager et problem over noe som er bra Anonymkode: fa65c...631
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er ikke det bra? Mange steder er det krise om du får barn «utenfor sesongen». At barn født i november-juni ikke før plass før august året etter istedenfor 1 år når permisjon er over. Er jo flott om de i Drammen hadde sluppet å ta flere måneder ulønnet permisjon fordi barnehage dekningen er god. Dumt at de lager et problem over noe som er bra Anonymkode: fa65c...631 Joda, men det koster kommunen penger. Vi vil gjerne ha det slik. Har selv aldri måtte bekymre meg for når på året jeg ønsker barn. Men alle kommuner ønsker å spare der de kan til andre prosjekter. https://www.barnehage.no/drammen-kommunale-barnehager-nedleggelse/legger-ned-tre-barnehager-samme-begrunnelse-gar-igjen/228657 Anonymkode: b214c...5cc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er ikke det bra? Mange steder er det krise om du får barn «utenfor sesongen». At barn født i november-juni ikke før plass før august året etter istedenfor 1 år når permisjon er over. Er jo flott om de i Drammen hadde sluppet å ta flere måneder ulønnet permisjon fordi barnehage dekningen er god. Dumt at de lager et problem over noe som er bra Anonymkode: fa65c...631 Det er jo ikke bra når barnehagene ikke blir fylt opp. Der er fint at man bruker penger på barnehager, men det er jo økonomisk idiotisk. Det er nok annet å bruke penger på, enn en haug med barnehageplasser som står tomme…. Er for god barnehagedekning, men det finnes grenser. Anonymkode: 50dd6...170
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Det er for mange barnehager i forhold til behov. Kommunen kan ikke legge ned de private barnehagene og blir dermed tvunget til å legge ned de kommunale fordi de taper enorme summer på å ha ledige plasser. Personlig syns jeg det er problematisk at kommunen skvises ut av private aktører som ikke nødvendigvis har de beste ordninger for sine ansatte. Det er dyrt med barnehage og vi betaler på langt nær hva det koster å drifte en bhg. Kommunen kan med andre ord ikke drifte avdelinger som er halvfulle. Anonymkode: bd696...173
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Fordi Drammen er en liten slum for folk som ikke har råd til å bo i Oslo?? Latterlige lille drammen. Anonymkode: b9a78...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå