Gå til innhold

Blir du støtet av små barn som må tisse offentlig? Kan man få bøter for offentlig urinering om det er små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit at små barn i pottetreningsfasen tisser offentlig eller kan man risikere bøter? 

jeg stresser veldig med å rekke do 2,5 åringen når vi er på utflukter , han er i pottetreningsfasen og når han sier han må på do har man typ 1 min på seg før det går i buksa. Er vi langt unna do tar jeg han mot et tre, en grøft. Er vi på lekeplassen løper vi langt unna og tisser mot et tre slik at han ikke tisser på ting barn leker med . Så prøver å vise hensyn. Men er livredd for å få bot for offentlig urinering eller at andre skal føle seg støtet av det.

Mannen min ler seg skakk av meg og sier ingen tenker negativt om små barn som må tisse og ingen politi med sine fulle fem ville gitt bot heller.

Så hva stemmer ? Ville dere blitt støtet av et barn som må tisse ?

Anonymkode: d52af...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke noe over det. Det er jo ikke alltid så lett for små barn å holde seg.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Her stod nabogutten og tisset i hagen sin, han rakk ikke frem. Tenkte ingenting på det, annet at det var bra han har lært seg å si ifra og ikke tisset på seg. Har sett barn tisse i grøftekanter og i parker; det går bra. Alle har forståelse for at små barn under opplæring ikke alltid rekker frem til et toalett. 

Anonymkode: 74716...23d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det greit at små barn i pottetreningsfasen tisser offentlig eller kan man risikere bøter? 

jeg stresser veldig med å rekke do 2,5 åringen når vi er på utflukter , han er i pottetreningsfasen og når han sier han må på do har man typ 1 min på seg før det går i buksa. Er vi langt unna do tar jeg han mot et tre, en grøft. Er vi på lekeplassen løper vi langt unna og tisser mot et tre slik at han ikke tisser på ting barn leker med . Så prøver å vise hensyn. Men er livredd for å få bot for offentlig urinering eller at andre skal føle seg støtet av det.

Mannen min ler seg skakk av meg og sier ingen tenker negativt om små barn som må tisse og ingen politi med sine fulle fem ville gitt bot heller.

Den kriminelle lavalderen er 15 år, så nei, små barn kan ikke bøtelegges. 

Anonymkode: a9440...da3

• Liker 8
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nei. Barn i pottettening er unntak. Fant nærmeste busk om det ikke var offentlig toalett i nærheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reagert en gang, og det var i sommer på Foldvik familiepark.

Da dro moren av buksa midt i sandkassa og lot barnet tisse der.

Da sa jeg også fra til mor at beste gang kan de i det minste gå på gresset, rett ved siden av sandkassen.

Anonymkode: e024f...268

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har reagert en gang, og det var i sommer på Foldvik familiepark.

Da dro moren av buksa midt i sandkassa og lot barnet tisse der.

Da sa jeg også fra til mor at beste gang kan de i det minste gå på gresset, rett ved siden av sandkassen.

Anonymkode: e024f...268

Det hadde jeg reagert på også. Rimelig spesielt. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Barn i pottetreningsfasen må få tisse når de må. Grøfter, bak busker, på gress, der det er mulighet.  

Anonymkode: 87b65...c1e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jaggu verre med menn som tror det holder å gå bak bilen sin og så er det "ingen" som ser dem. Det er så patetisk!

Anonymkode: 2c144...0b2

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde aldri reagert om et lite barn (under skolealder) hadde tisset ute bak et tre eller noe sånt. Alle skjønner jo at små barn ikke alltid klarer å holde seg og at det ofte bare er to ytterpunkter: "jeg må ikke på do" eller "jeg må på do NÅ". 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvor. Om de tipser i busker , rett ved sitteplasser o.l så det stinker piss i varmen, da reagerer jeg. Men om man går litt unna der folk vanligvis oppholder seg så bryr jeg meg fint lite. Har selv ei i samme fase, så vet hvor travelt man plutselig kan få det 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nesten uansett hvor små barn tisser er null problem. Ellers hadde de jo tisset på seg - sandkasse eller ikke sandkasse!

jeg hadde nok våset barnet bort fra eksempelvis midt i sandkassa om det var mitt barn. Men de er heldigvis ute av bleia for mange år siden.

Anonymkode: 485de...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt innafor og naturlig. Mitt barn strevde veldig med akutt tissetrang helt opp til hen begynte i 2 klasse.

Jeg var veldig redd for å få kjipe kommentarer pga at vi noen ganger måtte ty til busker o.l. så hadde tenkt å si at " Her er det så mange hunder som tisser, at litt ekstra fra et barn går fint". Men fikk aldri noen negariv reaksjon fra noen. Og nå har barnet ikke denne utfordringen lenger. 

Anonymkode: 8dc69...21e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten uansett hvor små barn tisser er null problem. Ellers hadde de jo tisset på seg - sandkasse eller ikke sandkasse!

jeg hadde nok våset barnet bort fra eksempelvis midt i sandkassa om det var mitt barn. Men de er heldigvis ute av bleia for mange år siden.

Anonymkode: 485de...f84

Å tisse på seg, og stå og tisse en vanndam i en sandkasse er to forskjellige ting. Man rekker løfte barnet bort fra sandkassa hvor andre barn leker. 

• Liker 7
Skrevet

Hadde noen som lot alle ungene tisse rett bak treet jeg satt ved i parken heromdagen. Det var ikke ok!

Skrevet

Barn får selvsagt ikke bot

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, med mindre man oppfordrer barnet til å tisse midt i gaten så er det ingen som kommer til å reagere på noe sånt 😅 Og i alle fall ikke politiet! Det er jo helt normalt at små barn har dårlig tid når de har sluttet med bleie. 

Har opplevd en gang at en liten gutt på stranden måtte bæsje, og da tok faren han med uti vannet og holdt han opp så han bæsjet der. Var masse familier der og andre unger i vannet. Heldigvis (konfliktsky som jeg er) så slapp jeg å si noe for det var det samtlige andre som gjorde!! 

Anonymkode: bb852...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din har rett. Du er litt komisk overdrevent bekymret her.

Politiet bøtelegger ofte ikke voksne folk engang. For noen måneder siden på vei hjem fra byen så jeg en full fyr på ca 26 år som urinerte opp etter en vegg midt i en av de mest sentrale gatene i landets 9. største by. Han gjorde null forsøk på å skjule det eller finne en busk, men forsøkte heller ikke å være provoserende. Politiet var bare noen meter bak ham. Han slapp unna med en advarsel.

Anonymkode: 055ec...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naturen sin gang 😄 

Anonymkode: 6ed02...f86

AnonymBruker
Skrevet

Fin tråd 😊 jeg følte veldig på det, sønnen min er 2,5 og er egentlig ferdig med bleier for over et halvt år siden, men vi hadde kjørt lenge, og det var ikke toalett i nærheten. Vi var på en parkeringsplass med sånn buske greier og trær osv, så han fikk tisse der. 

Veldig fint å lese andres holdninger til dette, for da jeg stod der var jeg litt usikker på om det var innafor eller ikke. 

(bikkjer tisser jo overalt så det burde jo ikke gjøre noe at det kommer tiss fra barn også) 

Anonymkode: c9109...065

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...