Gjest Elooon Skrevet 9. juli 2023 #1 Del Skrevet 9. juli 2023 Soler meg ikke hver dag det er sol og varmt for man skal ikke være for mye i sola, og smører meg med solfaktor 50 på kroppen hver gang jeg soler den og i fjeset hver dag. Også i dag når jeg har vært ute hele dagen, badet og kost oss. Solkrem er på og smører ofte. Likevel er det visse steder på kroppen jeg bare MÅ bli solbrent. Aldri i fjeset. Så nå sitter jeg her rød og brenner. Hvorfor? Hva gjør jeg galt? Skal ikke solkrem liksom hjelpe? Neida ikke på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Del Skrevet 9. juli 2023 Du har feil hudtype. Du glemmer å re-smøre utover dagen/etter bad. Anonymkode: 93f8b...6c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Del Skrevet 9. juli 2023 1. Smør ofte nok og tykt nok med høy nok faktor. 2. Sitt i skyggen, kjedelig ja, jeg vet. Er du den bleike, sensitive hudtypen som kanskje har rødlig farge på håret i tillegg fungerer bare og 2 kombinert Anonymkode: 8a3c6...1e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 9. juli 2023 #4 Del Skrevet 9. juli 2023 Synes jeg smører ofte nok men tydeligvis for lite. Likevel blir jeg brent og det er så unødvendig😡 Jeg er lys i huden men ikke rødlig hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg er lik som deg, og er i tillegg halvt asiatisk. Men måtte selvfølgelig arve den lyseste huden. Solfaktor 50 og alltid solbrent. Kjennes så urettferdig, men hva kan man gjøre.. Anonymkode: bce8d...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Del Skrevet 10. juli 2023 Det er fordi du soler deg altfor lenge. Last ned en UV app, de dagene sola står sterkest her i Norge kan du være max to timer i sola mellom kl 11-16 når Uv strålingen er på sitt høyeste. De smarteste går inn etter en time. Da får man dyp og varig tan med litt og litt soling, når man sitter for lenge dør hudcellene fortere og brunfargen går fortere bort pluss at det er mer kreftfremkallende også Anonymkode: fc505...2d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Del Skrevet 10. juli 2023 Dekk deg til. Ikke bra å gå med bar hud i solen hele dagen. D-vitaminene har du fått i deg på et kvarter Anonymkode: 180f8...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Del Skrevet 10. juli 2023 Er jo ikke rart at du blir solbrent hvis du er ute i sola hele dagen. Solkrem gir ikke noe fripass til eksponering, den må/bør begrenses. Anonymkode: 6bceb...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 10. juli 2023 #9 Del Skrevet 10. juli 2023 Takker for svarene. Skal huske til neste gang å ikke være ute i sola for lenge. De andre jeg var med ble ikke solbrent kanskje for de soler seg oftere enn meg, men jeg ble brent og det er kjipt, men sånn er det. Blir alltid lett brent enkelte steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Del Skrevet 10. juli 2023 Elooon skrev (23 timer siden): Soler meg ikke hver dag det er sol og varmt for man skal ikke være for mye i sola, og smører meg med solfaktor 50 på kroppen hver gang jeg soler den og i fjeset hver dag. Også i dag når jeg har vært ute hele dagen, badet og kost oss. Solkrem er på og smører ofte. Likevel er det visse steder på kroppen jeg bare MÅ bli solbrent. Aldri i fjeset. Så nå sitter jeg her rød og brenner. Hvorfor? Hva gjør jeg galt? Skal ikke solkrem liksom hjelpe? Neida ikke på meg. Hvordan solkrem bruker du? Anonymkode: 3f04d...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 10. juli 2023 #11 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan solkrem bruker du? Anonymkode: 3f04d...66a Bruker forskjellige solkremer og har prøvd mange. Nivea, avéne osv. Både billig kremer og dyre kremer. Alltid spf 50. Likevel lett brent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Del Skrevet 10. juli 2023 Blir du brun? Anonymkode: 39833...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Del Skrevet 10. juli 2023 Elooon skrev (1 time siden): Bruker forskjellige solkremer og har prøvd mange. Nivea, avéne osv. Både billig kremer og dyre kremer. Alltid spf 50. Likevel lett brent. Prøv en solkrem i faktor 30 uten parfyme. Jeg kan ikke bruke solkrem med parfyme da den koker på huden min i sterk sol, blir solbrent og nupper i huden som soleksem. Samme med faktor 50 da den den er for tett for huden min. Har prøvd flere med samme resultat. Blir sånn på brystet, armene og skuldrene. Smører meg med nå med disse to https://www.apotek1.no/produkter/cliniderm-solkrem-for-ansikt-spf-30-50ml-864635p i ansiktet, på armer og brystet og øverst på ryggen. Så denne https://www.boots.no/cliniderm-caring-protection-sun-lotion-spf25-250-ml-857850?gclid=CjwKCAjw2K6lBhBXEiwA5RjtCQ3sj9ef7nLaYYWwqB1YhjV5pdIj2Sy_Rr43AA8eXKr-2F7Nl-jV3BoCotMQAvD_BwE på resten av kroppen hver time. Man skal bruke 40ml (en håndfull). Lånte en Avéne 50 av mamma, for hadde glemt solkremen min hjemme i fjor sommer. Å tok time før jeg var illrød på armene. Anonymkode: 3f04d...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. juli 2023 #14 Del Skrevet 11. juli 2023 Jeg bruker betakaroten fra ca mars og sammen med solkrem gjør det at jeg tåler sol bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Del Skrevet 11. juli 2023 Smør hver time og etter hver bading/tørking av håndkle Anonymkode: b3920...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 11. juli 2023 #16 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 21.23): Blir du brun? Anonymkode: 39833...45d Blir brun når jeg soler meg ja også der jeg blir solbrent når det har gitt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 11. juli 2023 #17 Del Skrevet 11. juli 2023 Smør jevnlig utover dagen, minst annenhver time. Og ikke opphold deg i sola på de varmeste tidspunktene midt på dagen. Soling er forøvrig noe jeg synes er så tullete at folk enda holder på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 11. juli 2023 #18 Del Skrevet 11. juli 2023 ruffen29 skrev (4 minutter siden): Smør jevnlig utover dagen, minst annenhver time. Og ikke opphold deg i sola på de varmeste tidspunktene midt på dagen. Soling er forøvrig noe jeg synes er så tullete at folk enda holder på med. Der er jeg enig. Derfor jeg ikke soler meg så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå