AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Hvordan vet man hvor man vil bo? Jeg er så rotløs og finner meg ikke hjemme uansett. Anonymkode: 0d46a...346
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Hvorfor er du rotløs, da? Flyttet mye som barn, har du mye indre uro? Et viktig grep er å tvinge seg. Blir du f.eks tullete etter 1 år, så tving deg til å bo der i 1 år til. Sørg for å få en god atmosfære i hjemmet, slik at boligen ikke bare føles som en bolig , men et faktisk hjem. Anonymkode: 3b756...e9d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Har mye indre uro. Føler meg ikke hjemme. Hvor lang tid skal jeg vente? Hvordan vet man at dette er hjemmet for alltid? Anonymkode: 0d46a...346
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har mye indre uro. Føler meg ikke hjemme. Hvor lang tid skal jeg vente? Hvordan vet man at dette er hjemmet for alltid? Anonymkode: 0d46a...346 Det vet man ikke. Man kan ikke vite om noe som helst er for alltid, men man kan fokusere på å vanne gresset der man er. Viktig å ta tak i årsak til den indre uroen. Har du traumer, noe du flykter fra? Adhd? Forpliktningsvegring? Jeg har slitt med det samme, og vet at jo mer man flytter, jo verre blir det. Ikke tenk på hvor lang tid det tar, men fokuser på å skape det du trenger der du er. Mal veggene, heng opp bilder, få planter. Det er neppe boligen det er noe feil med, men at du rømmer fra noe. Anonymkode: 3b756...e9d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 Her er det garantert boligen det er noe feil med. Noen ganger er det faktisk det. Anonymkode: a45dd...735
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 Lag en liste med hva du kunne deg . Liker du best urbant miljø , skogen, landet , sjøen , liten små by ? Når du har funnet området tenk hvordan du vil ha det i hjemmet ditt. Er det viktig med utsikt, mulighet for å ha middagsselskap, mulighet for å ha hjemmekontor?Er walk in closet eller badekar en drøm ? Tenk igjennom både praktisk og estetisk hva du foretrekker. Farger, møbler innredning. Anonymkode: ef16d...ba0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her er det garantert boligen det er noe feil med. Noen ganger er det faktisk det. Anonymkode: a45dd...735 Jada, noen ganger er det det. Men når man er på konstant flyttefot pga indre uro, så er det gjerne ikke det. Anonymkode: 3b756...e9d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 Noen ganger kan det være fint å dra tilbake for en stund til hvor alt startet, området hvor du trødde dine barnesko. Om du har besteforeldre eller annen slekt å besøke, dra en liten ferietur dit å slapp av, kanskje du finner ut du vil leie/kjøpe noe der. (eller ikke). Anonymkode: 33b0a...1aa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #9 Skrevet 9. juli 2023 For mange handler hvor du bor om økonomi Bor i blokk selv. Drømmer selvfølgelig om hage og eget hus. Hater å sitte i ett hamster bur. Anonymkode: a45dd...735
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #10 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Noen ganger kan det være fint å dra tilbake for en stund til hvor alt startet, området hvor du trødde dine barnesko. Om du har besteforeldre eller annen slekt å besøke, dra en liten ferietur dit å slapp av, kanskje du finner ut du vil leie/kjøpe noe der. (eller ikke). Anonymkode: 33b0a...1aa Enig. Jeg endte faktisk opp med å flytte tilbake til der jeg vokste opp for å tvinge meg selv til å få bukt med hva jeg flyktet fra (for det var her alt startet). 1 år senere så er jeg fortsatt her. Jeg føler meg ikke hjemme i huset, men jeg har bestemt meg for at det vil komme. Når man flytter mye, så blir man distansert og klarer ikke knytte seg til steder lenger. Så man må bryte sirkelen. Anonymkode: 3b756...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå