AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Kan sitte sånn i timesvis i min egen verden. Anonymkode: 58c9c...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 https://aspergerinformator.com/tag/vugging/ Anonymkode: a03f9...e6c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Det er en form for stimming det er stor variasjon i hvor mye og hvordan autister (og andre nevrodivergent) stimmer. Det kan være fikling med ting, vokal-stims, fullkropp-stims. Et par av mine er å bite meg på innsida av kinnet (ikke sånn at det blør eller noe, bare «holder» innsida av kinnet med tennene»), stryke fingertuppene over neglene, og fikle med piercinger. Anonymkode: 18956...0bf 1
Bacteria Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en form for stimming det er stor variasjon i hvor mye og hvordan autister (og andre nevrodivergent) stimmer. Det kan være fikling med ting, vokal-stims, fullkropp-stims. Et par av mine er å bite meg på innsida av kinnet (ikke sånn at det blør eller noe, bare «holder» innsida av kinnet med tennene»), stryke fingertuppene over neglene, og fikle med piercinger. Anonymkode: 18956...0bf Hvis det du beskriver er stimming, stimmer vel alle på et el annet vis? Autist eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 Bacteria skrev (37 minutter siden): Hvis det du beskriver er stimming, stimmer vel alle på et el annet vis? Autist eller ikke Stimming er en helt naturlig reaksjon. Se på dyr i bur i dyrehagen som går frem og tilbake i det samme sporet opp igjen og opp igjen. Stimming er hel bare mer uttalt hos autister. Anonymkode: dfba6...b98
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Bacteria skrev (49 minutter siden): Hvis det du beskriver er stimming, stimmer vel alle på et el annet vis? Autist eller ikke Ja, alle stimmer. Men autister gjøre det ofte mer og kan òg ha andre eller mer intense former for stimming. Men du kan prøve å observere omtrent hvem som helst offentlig en liten stund, og du vil nok se at de stimmer flere ganger. Anonymkode: 44eac...501
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 Bacteria skrev (1 time siden): Hvis det du beskriver er stimming, stimmer vel alle på et el annet vis? Autist eller ikke Jepp! Men det er en forskjell i «behov» i mangel på bedre ord om jeg prøver å holde meg stille får jeg en ubehagelig følelse og det «kribler» på en vond i kroppen. For noen kan det rett og slett være umulig å la vær å stimme, det fører til stress og agitasjon. For en nevrotypisk person er det sjeldent ett problem Anonymkode: 18956...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå