Gå til innhold

Dobbelthaka vil ikke forsvinne selv om jeg går ned i vekt, veldig frustrerende, noen råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg strever med å ned i vekt, har pcos så ikke vært lett. Men går ned jevnt og trutt men dobbelthaka vil ikke forsvinne :( jeg er 1.62 høy, 78.5 kg. Andre som har opplevd dette? ❤️ Hilsen frustrert kvinne 40

Anonymkode: 6c63a...bf1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den forsvinner trolig etterhvert, vi mister ikke fett over hele kroppen samtidig. Så du kan oppleve at rumpa blir mindre etter 2 mnd, men så tar det 6 mnd før du merker at haka blir mindre. 

Anonymkode: 019da...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den forsvinner trolig etterhvert, vi mister ikke fett over hele kroppen samtidig. Så du kan oppleve at rumpa blir mindre etter 2 mnd, men så tar det 6 mnd før du merker at haka blir mindre. 

6 mnd? Har 8.5 kg til jeg skal gå ned så håper det vil vises da ihvertfall. Rumpa er lita og flat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det var så viktig for deg å ikke ha dobbelthake burde du ikke latt deg få den heller. 

Anonymkode: 9b66a...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det var så viktig for deg å ikke ha dobbelthake burde du ikke latt deg få den heller. 

Ærlig talt altså 😳

Anonymkode: 29c11...dca

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tynne kan ha det. Mye genetikk. 

Anonymkode: f3d79...791

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Unnskyld meg? Hva er det for en kommentar? Er du 12 år? 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har fått det siste årene da jeg gikk litt opp i vekt, ingen i familien har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

6 mnd? Har 8.5 kg til jeg skal gå ned så håper det vil vises da ihvertfall. Rumpa er lita og flat 

Nå var åpenbart 2 og 6 mnd hypotetiske tall.  Jeg aner ikke hvor lenge du har holdt på eller har igjen, poenget er at du kan miste fett senere på noen deler av kroppen enn andre, og at det bare er å være tålmodig og fortsette ferden videre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Gratulerer, du er dagens troll😘

Anonymkode: ebf82...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! For å gi deg et konstruktivt svar. Mange har faktisk dobbelthaker som ikke forsvinner sv seg selv, selv ved vektnedgang. Hvis du har pcos i tillegg kan det jo være noen hormoner på styr også som ikke gjør det enklere. Vet endel kosmetiske sykepleiere har behandlinger som er rettet mot å redusere antall fettceller i det området. Evt plastisk kirurgi med fettsuging, men det er dyrt😱

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! For å gi deg et konstruktivt svar. Mange har faktisk dobbelthaker som ikke forsvinner sv seg selv, selv ved vektnedgang. Hvis du har pcos i tillegg kan det jo være noen hormoner på styr også som ikke gjør det enklere. Vet endel kosmetiske sykepleiere har behandlinger som er rettet mot å redusere antall fettceller i det området. Evt plastisk kirurgi med fettsuging, men det er dyrt😱

Tusen takk for svar :) noen behandlinger er dessverre ikke aktuelle, hadde ikke dobbelthake da jeg var 68 kg så får håpe den blir mindre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei, jeg strever med å ned i vekt, har pcos så ikke vært lett. Men går ned jevnt og trutt men dobbelthaka vil ikke forsvinne :( jeg er 1.62 høy, 78.5 kg. Andre som har opplevd dette? ❤️ Hilsen frustrert kvinne 40

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tusen takk for svar :) noen behandlinger er dessverre ikke aktuelle, hadde ikke dobbelthake da jeg var 68 kg så får håpe den blir mindre etterhvert :)

At du ikke hadde dobbelthake da du veide 68kg, men har det når du veier 78,5kg er vel ikke så rart. 

68kg på 162cm er lett overvekt.

78,5kg på 162cm er betydelig overvekt, helt på grensen til fedme.

Hvordan vi lagrer (og forbrenner) fett varierer fra person til person. For din del må du sannsynligvis nærme deg normalvektig før dobbelthaken forsvinner. Det har du jo erfart før. For meg lagres fettet i overarmene, og jeg må ned i BMI på 20-21 før armene slutter å se overvektige ut. Og det er samtidig som jeg har definerte magemuskler og synlige ribben.

Skjønner at det er frustrerende, men det er ikke så mye å gjøre med det. Annet enn å jobbe på videre med vektnedgang. 

Anonymkode: 6fbeb...a47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At du ikke hadde dobbelthake da du veide 68kg, men har det når du veier 78,5kg er vel ikke så rart. 

68kg på 162cm er lett overvekt.

78,5kg på 162cm er betydelig overvekt, helt på grensen til fedme.

Hvordan vi lagrer (og forbrenner) fett varierer fra person til person. For din del må du sannsynligvis nærme deg normalvektig før dobbelthaken forsvinner. Det har du jo erfart før. For meg lagres fettet i overarmene, og jeg må ned i BMI på 20-21 før armene slutter å se overvektige ut. Og det er samtidig som jeg har definerte magemuskler og synlige ribben.

Skjønner at det er frustrerende, men det er ikke så mye å gjøre med det. Annet enn å jobbe på videre med vektnedgang. 

Anonymkode: 6fbeb...a47

Ja skal prøve komme meg ned på 68 kg så får jeg se da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ikke sitte med bmi på grensa til fedme og forvente at du ikke skal ha dobbelthake....? Du er kraftig overvektig. Dobbelthake er en naturlig bivirkning av å være kraftig overvektig. 

Anonymkode: 9de5c...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du kan jo ikke sitte med bmi på grensa til fedme og forvente at du ikke skal ha dobbelthake....? Du er kraftig overvektig. Dobbelthake er en naturlig bivirkning av å være kraftig overvektig. 

Jeg vet jeg er overvektig men bruker medium og str 38 i klær, ikke L og XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet jeg er overvektig men bruker medium og str 38 i klær, ikke L og XL

Mhm 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slik på noen at ansiktsfett / dobbelthake er noe av det siste som forsvinner :)

Så slanka på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men er ikke det fryktelig vondt og?

Anonymkode: ed4bf...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 19.13):

Akkurat. Da jeg var 50 kg, hadde jeg fortsatt dobbelthake. 

Anonymkode: 22245...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...