Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å ha vanlige sommerdager og familietid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet vi ikke gjør noe feil, så jeg vet ikke hva følelsene kommer av.

Jeg går med en nedstemt følelse når vi går hjem etter tre timer på stranda, klokken er kanskje tre, fordi vi har hatt en lang formiddag hjemme og lang frokost. 

Nå etter stranda har jeg og jenta på fem øvd på å sykle, hun har hjulpet meg å brette klær ute.

Mannen er på dagstur med hunden og noen venner, slik han fortjener.

Imorgen skal jeg ha en alenedag med et av barna. Mc donalds, noen gøye butikker han ønsker besøke og tur for å bade om været holder. Så kommer besteforeldrene på grilling,og kveldsbad om sol.

Vi har masse tid sammen, men jeg har dårlig samvittighet fordi vi ikke er på en ukes båttur, Disney land eller dyreparken.

Vi har til nå i sommer vært på dagstur over fjellet og lekt i snøen. Vi har vært på en liten båttur. Dagstur til sommerland i Bø, vi har besøkt en by vi sjeldent er og spist med vennefamilie, vi har vært på masse strandturer på SUP. 

Likevel går jeg med dårlig samvittighet. 

Det vi skal nå, som gjenstår er tur til et badeland og et par dager i telt.

Utenom det slike dager som dette. Jeg vet det ikke er noe galt i det. Idag på stranda møtte barna en haug venner. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg deppa. 

Anonymkode: 51169...b95

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må egentlig finne hva som plager deg. Er det dårlig samvittighet, i så fall for hvem? Er det at det er flaut å ikke ha noe mer spennende å fortelle? At barna ikke har noe å fortelle? Hva er det som gjør at du ikke synes dette er godt nok? For lite tid sammen? Ikke oppleve noe nytt? 

Anonymkode: 2e2e1...16e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må egentlig finne hva som plager deg. Er det dårlig samvittighet, i så fall for hvem? Er det at det er flaut å ikke ha noe mer spennende å fortelle? At barna ikke har noe å fortelle? Hva er det som gjør at du ikke synes dette er godt nok? For lite tid sammen? Ikke oppleve noe nytt? 

Anonymkode: 2e2e1...16e

Ja jeg vet ikke. Synes vi har fine opplevelser. Hva forventer folk? Kanskje det at jeg ser instagrammen til folk, men det må være slitsomt å være overalt hele tiden og det må koste titalls tusen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes servde beskriver høres ut som en perfekt ferie! Anbefaler å ta en pause fra SoMe og bare være her og nå. Om andre gjør (mer?) spennende ting, hva så? Barna dine har det jo helt topp! Tror sammenlikning med hva andre gjør og har bare gjør oss misfornøyde og gir en følelse av å ikke strekke til. 

Anonymkode: b26ab...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja jeg vet ikke. Synes vi har fine opplevelser. Hva forventer folk? Kanskje det at jeg ser instagrammen til folk, men det må være slitsomt å være overalt hele tiden og det må koste titalls tusen.

Folk har da ikke noe med dette å gjøre, folk flest syns dette høres perfekt ut. 
Hva forventer du? Hvorfor forventer du mer? 

Anonymkode: d5cf8...0d1

Skrevet

Jeg forstår helt ærlig ikke hva du har dårlig samvittighet for? Føler du at du ikke burde tatt ferie? At du burde gjort mer praktisk arbeid? At dere skulle fylt dagene med mer opplevelser? At dere skulle mer tid til å gjøre absolutt ingenting? At dere skulle besøkt noen? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du dårlig samvittighet ovenfor barna dine? Eller føler du deg nedstemt fordi du ikke får opplevd mer? Jeg syns nemlig dagene deres høres veldig koselige og fine ut :) 

Anonymkode: 7aec0...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi må lære oss til å gi litt mer blaffen, gjøre det som er riktig for oss selv og ikke verden rundt. Vi vet jo alle at verden ikke er slik den ser ut på Instagram. 

De neste tre ukene skal vi gjøre minst mulig, på lengst mulig tid. Jeg skal ikke fly rundt i familieparker og brenne ut kruttet. Vi skal bade, grille, spise god mat, spille kort og kanskje ta en tur på kino, om været blir dårlig.

"ferietid - er å gjøre det man har lyst til, innenfor de rammene man har" 

Anonymkode: d9792...899

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi må lære oss til å gi litt mer blaffen, gjøre det som er riktig for oss selv og ikke verden rundt. Vi vet jo alle at verden ikke er slik den ser ut på Instagram. 

De neste tre ukene skal vi gjøre minst mulig, på lengst mulig tid. Jeg skal ikke fly rundt i familieparker og brenne ut kruttet. Vi skal bade, grille, spise god mat, spille kort og kanskje ta en tur på kino, om været blir dårlig.

"ferietid - er å gjøre det man har lyst til, innenfor de rammene man har" 

Anonymkode: d9792...899

Jeg tror også man må gi mer blaffen. Og jeg tror man legger mer i bildene på Instagram enn det trenger å være, når man ser på dem. Jeg tenkte på det selv nå- det må se ut som om vi er på en skikkelig skogs- og fjellturferie etter eller annet sted. Vi er bare og utforsker nærmiljøet hver dag, med mål om å oppleve noe nytt her, som er kjempefint. For noen kan det se mer ut enn det er. Har fått spørsmål «Hvor er dette?» og når jeg svarer kan de ikke tro det er i nærheten. For noen dager siden hadde jeg samme tanke om en venninne som var på en superfin strand. «Er de i syden?». Viser seg de hadde funnet et nytt sted og var der hele dagen til solnedgang. Det kunne like så godt vært Hellas. 

Anonymkode: 7aec0...db9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...