Gå til innhold

Fryse avocado? Eller tips til å bruke opp avocado?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Guacamole? Eller avocadodressing (bland ut med rømme eller creme fraiche i tillegg til lime, tomat, chili, hvitløk, koriander).

Fylt avocado til forrett eller snacks . fyll med "rekecocktail" (håndpillede reker i hjemmelaget majones eller aioli pluss grønt og urter, eller erstatt rekene med skinke/spekeskinke). Se oppskrifter på nett. 

Grillet avocado? Se oppskrifter på nett. 

Avocado og posjert egg på toast? 

Smoothie? Salater? Salsa? Jeg bruker avocado  i de fleste salater og bruker ofte mango/avocado/lime/chili-salsa til laks eller annen fisk. Fungerer også fint til svinefilet eller kylling eller grillmat. 

Avocado egner seg ikke noe særlig til frysing, synes jeg, men du kan eventuelt skjære den i biter, dryppe litt limesaft over, fryse og bruke bitene i smoothie. 

Anonymkode: 4c36b...3fc

AnonymBruker

Avokado i grønn salat er mettende tilbehør til lette sommermiddager, feks til en ovnspannekake, omelett eller pai med tomat, eller til squashpletter med feta.

Enkel couscoussalat med avokado, ruccola, chèvre og valnøtter kan også være godt på en varm dag. Eller grønn middagssalat med avokado, rosa grapefrukt, evt mango, ferske reker, frisk koriander og vinaigrette med frisk chili.

Jeg hadde ellers avokado til pålegg til lunsj i dag, en halv smashet på en skive toppet med hjemmelaget tomatsalsa med frisk chili. Avokado og kaviar er også fint pålegg.

Anonymkode: 7d717...263

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan man fryse den? Og hvordan blir den isåfall etterpå da? Noen erfaringer? 

Eller tips til å bruke avocado bortsett fra på plain brødskiva? 

Anonymkode: bf526...d29

Salat og smoothie er den perfekt.

Anonymkode: 816ad...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...