AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Hei! Jeg sliter med hypermesis gravidtarum og var nettopp innlagt i et par dager for å få væske intravenøst. Nå en dag etter jeg er kommet hjem fra sykehuset så gjør det så innmari vondt å svelge! Øverste delen av magen knyter seg helt i en uutholdelig smerte som går over etter et par sekunder. Det skjer når jeg har drukket små super med vann (men antar at det samme vil skje om jeg hadde spise noe også). Jeg har ikke spist noe som helst, og kun drukket et par små super med vann på over en uke. Legen sier at det kommer av at magesekken min ikke har noe å jobbe med, og at det vil bli bedre når jeg spiser - men jeg klarer ikke tvinge meg til å spise noe når jeg 1. er så kvalm og 2. får så vondt! har dere noen tips eller erfaringer? Anonymkode: 1b5a2...87f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Du må jo bare prøve.. Ellers må du jo legges inn igjen? Anonymkode: 04637...62a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Du må bare prøve. Legene har jo gitt deg råd. Anonymkode: 410f8...931
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Ja jeg vet at jeg må prøve, men lurte på om dere kanskje hadde noen fantastiske kjerringråd eller type mat som er enklere å spise enn andre? Er også ute etter andre som har opplevd det samme da jeg aldri har hørt om denne smerten ved svelging før. Holder det for eksempel å drikke masse før jeg prøver meg på mat? vil smerten da bli mindre når jeg har samlet motet til å spise? Anonymkode: 1b5a2...87f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja jeg vet at jeg må prøve, men lurte på om dere kanskje hadde noen fantastiske kjerringråd eller type mat som er enklere å spise enn andre? Er også ute etter andre som har opplevd det samme da jeg aldri har hørt om denne smerten ved svelging før. Holder det for eksempel å drikke masse før jeg prøver meg på mat? vil smerten da bli mindre når jeg har samlet motet til å spise? Anonymkode: 1b5a2...87f Yoghurt. Smoothie. Anonymkode: 410f8...931
Anonym28 Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja jeg vet at jeg må prøve, men lurte på om dere kanskje hadde noen fantastiske kjerringråd eller type mat som er enklere å spise enn andre? Er også ute etter andre som har opplevd det samme da jeg aldri har hørt om denne smerten ved svelging før. Holder det for eksempel å drikke masse før jeg prøver meg på mat? vil smerten da bli mindre når jeg har samlet motet til å spise? Anonymkode: 1b5a2...87f Hva med grøt
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Jeg hadde også hg og spiste nesten ikke på flere uker. Prøvd næringsdrikk fra apoteket? Anonymkode: 6713a...dc1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 Jeg fikk satt med en sonde fra nesen til tarmen. Men er ikke å anbefale komfortmessig... Anonymkode: 6c711...7ee
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #9 Skrevet 9. juli 2023 Smoothie, supper, tynn grøt, og sånne kaloririke drikker fra apoteket (hvis du klarer å drikke de, smaker som regel ikke særlig godt). Anonymkode: 3a0c8...3b4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Har desverre ikke konkrete råd, ville bare ønske deg god bedring, dette hørtes heftig og kjipt ut:( ❤️ Anonymkode: d980c...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå