Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Var på date i går, møttes via Tinder. Vi møttes på en vegansk restaurant i Oslo da begge ikke så veldig glad i kjøtt. Vi følte vegansk passet bra. 

Vi hadde masse i felles, snakket om oppvekst , barndom og interesser. Hadde utrolig mye i felles og måten vi ser verden på. 

Men etter at vi har spist, drukket og hatt dosert så sier han at vi splitter regningen. Jeg ble helt sjokka. Altså det er han som inviterer meg ut? Jeg forventer at han skal spandere. Dum som jeg var betalte jeg, selvom hans dessert kosta bittelitt mer. 

Jeg sa til han at jeg bare skulle på do. Jeg gikk ut, og rett hjem.

Han sendte flere meldinger men jeg svarte ikke. I dag fikk jeg denne meldingen;

Neivel?

Du gidder bare ikke å svare?
du kan vel ikke forvente at jeg skal ta hele regningen på 1179 kr?

dessuten du spør ikke hvor en mann tjener før du har møtt han?

Altså jeg måtte forsikre meg at han hadde en ok jobb og ok inntekt?

Hva skal man svare på slike ting? 

Anonymkode: 483a9...a6c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprite
Skrevet

Haha.. Godt forsøk på trolling. Men om dette er seriøst,så tror jeg han skal være glad han dodget that bullet for å si det sånn.. Og den kula er deg.

Skrevet (endret)

Du er et voksent menneske? Hvorfor skulle du ikke betale utgiftene dine selv?
Det er en skikk fra det amerikanske femtitallet at menn betaler for å be ut noen.
Rett og slett fordi kvinner ikke fikk lov til å arbeide, og for at de som jobbet fikk bedre betalt og hadde råd til å betale for to. Veldig rart å betale ting for fremmede mennesker.

Å dele regninga bør være normalen når nye folk møter hverandre.

Jeg takker alltid nei til å bli spandert på av mennesker jeg ikke kjenner godt. Mange føler at de kjøper seg selskap og rettigheter ved å betale, og sånne mennesker ønsker jeg ikke å omgås.

Endret av Andro
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig med sommer, ts?

Anonymkode: b3627...803

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vegansk sted i Oslo koster middag for to over 600 kroner.... 

Anonymkode: 8b9ac...a28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Var på date i går, møttes via Tinder. Vi møttes på en vegansk restaurant i Oslo da begge ikke så veldig glad i kjøtt. Vi følte vegansk passet bra. 

Vi hadde masse i felles, snakket om oppvekst , barndom og interesser. Hadde utrolig mye i felles og måten vi ser verden på. 

Men etter at vi har spist, drukket og hatt dosert så sier han at vi splitter regningen. Jeg ble helt sjokka. Altså det er han som inviterer meg ut? Jeg forventer at han skal spandere. Dum som jeg var betalte jeg, selvom hans dessert kosta bittelitt mer. 

Neivel?

Bare glem gjerrigknarken. Bra du forsvant. 

Anonymkode: 10d7d...b58

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg syns det er fint når menn spanderer, så ville jeg aldri forventet at en mann jeg møter for første gang skulle ta hele regningen på en sånn middag. Hadde det vært snakk om et par øl - en helt annen sak.

Og du bare er umoden og går??  ja han skal være glad han slapp unna!

Anonymkode: 5abd7...c00

• Liker 6
Skrevet

Hei,

Neivel?

Unnskyld. Unnskyld er hva du skal svare når du oppfører deg som en dass..

• Liker 3
Skrevet

Hva skjedde med likestillingen nå da? Eller har du kasta feminismen ut av vinduet for daten bare?

• Liker 2
Skrevet

Har alltid betalt for meg selv, med mindre daten insisterte på å spandere. Og særlig når det var første gang vi møttes! 
Synes det er ganske ufint av deg å forvente at han skal ta regninga, faktisk.

• Liker 4
Skrevet

Må være trolletråd, ikke noe å svare på.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når trollmor dater 😂

Anonymkode: 2902e...f2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ts. HVIS du ble bedt med ut på date. Da burde han betale. Men hvis dere kun skulle møtes for å bli kjent, da kan du ikke forvente at han betaler. 

Uansett, du burde blitt og heller sagt hva du tenkte. Å bare gå er veldig umodent gjort. 

Hadde en jeg var ute med bare gått, da hadde jeg ikke sendt melding dagen etter! 

Skrevet

Det var nok du som dreit deg der ja, den som fikk en håpløs date var han

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Crobern skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ts. HVIS du ble bedt med ut på date. Da burde han betale. Men hvis dere kun skulle møtes for å bli kjent, da kan du ikke forvente at han betaler. 

Uansett, du burde blitt og heller sagt hva du tenkte. Å bare gå er veldig umodent gjort. 

Hadde en jeg var ute med bare gått, da hadde jeg ikke sendt melding dagen etter! 

Men dette er ikke noe som virkelig har skjedd….

Anonymkode: 2902e...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk det er ubehagelig at en fremmed mann skal betale for meg. Det kan føre til forventninger jeg ikke vil han skal ha. 

Anonymkode: b9347...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk det er ubehagelig at en fremmed mann skal betale for meg. Det kan føre til forventninger jeg ikke vil han skal ha. 

Anonymkode: b9347...041

Enig der er bedre å splitte regning. Det er mer fair mot begge og man blir ikke stående i "gjeld" til noen som kan brukes i mot en senere. Fatter ikke at folk forventer at andre skal betale over 1000 kr for mat til dem??? 

Anonymkode: f349c...c46

AnonymBruker
Skrevet

Håper for din del at dette er trolling 😅 Hvis ikke er du nok ikke moden nok for ett forhold ennå 

Anonymkode: b6c9d...48b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså vi spiste ikke bare, det var drikke og dessert. Men jeg mener at mannen skal betale. Hvis han ikke betaler denne regningen, hva blir det neste? Dukker ikke opp på fødsel ? Eller nekter å betale på lån, strøm og mat? for meg er dette et rødt flagg om en mann ikke vil betale for seg etter en date!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen vegansk sted i Oslo koster middag for to over 600 kroner.... 

Anonymkode: 8b9ac...a28

Var drikke og dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...