Gjest Gjesta Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3482271 "En av årsakene er at norske kvinner er blitt mer karrierebevisste enn tidligere. Noen menn skifter ut sin norske kone til fordel for en ung kvinne fra Thailand, som er vant til et tradisjonelt kjønnsrollemønster, sier Sparkes til VG. " øøøøøøøøøøøøøøøøøh....
Gjest Diva Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Yikes! I mitt tidligere yrke har jeg hatt noen pasienter som har vært fra asia, som har hatt med seg sine norske menn. Disse damene er unge og vevre og tynne og krymper seg nesten når deres norske middelaldrende mann sier eller gjør noe. De tør ikke si noe som oftest og mannen snakker stort sett for dem. Jeg sier bare : Hvis norske menn vil ha noen å herske over og binde i løpestreng mellom kjøkkenet og soverommet, er det greit for meg. Kjekt å ha en kone som ikke forstår et kvekk norsk og er hjemme og duller hele tiden. Have a good life!!! Ærlig talt...... Heller en karriere uten mann og barn, enn å være underlegen en sånn en. Folk må vente at kvinner ikke nødvendigvis gidder å sitte hjemme med foldede hender og holde kjeft + lage mat og re senga. (NB : Dette gjelder ikke alle norske menn med asiatiske koner! Men de jeg har møtt i jobbsammenheng og som svarer til denne avisartikkelen.... Og no offense mot norske menn eller asiatiske kvinner, henviser nok engang til mine erfaringer og artikkelen i vg.) Pus
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #3 Skrevet 3. november 2002 Heller 5 mill Thailandske damer enn 1 iraner! mvh. Ola Dunk - ikkerasist
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2002 #4 Skrevet 3. november 2002 Heller 5 mill Thailandske damer enn 1 iraner! mvh. Ola Dunk - ikkerasist jada..vi har hørt nok av mjælet ditt nå.og jeg vil helst ikke ha propagandaet ditt på min tråd
Bettie Skrevet 3. november 2002 #5 Skrevet 3. november 2002 Egentlig er dette tilnærmet menneskehandel - for noens tilfelle. Ikke alle norske menn som finner seg en asiatisk kone er "konekjøpere", og ikke alle asiatiske hustruer i Norge er "kjøpt". De jeg tror artikkelen dreier seg om, er de som "kjøper" seg ei kone -asiatisk eller russisk eller...... Jeg burde kanskje synes synd på disse mennene. De må ha opplevd mye skuffelse i livet. Tenk å bare møte kvinner som VIL NOE. KVinner som tar egne valg og ikke synes noe særlig om å være dørmatte, eller som faktisk mener at en mann skal bidra i heimen også. Skuff på skuff, spør du meg....... Og da er det jo enklere å se ut over landegrensene og finne et område i verden der likestilling ikke har kommet så langt, og fattigdom gjør at familiene gladelig ofrer en datter eller tre enten til prostitusjon i hjemlandet, eller solgt til en egenkjærlig "rik" nordmann. Og nordmannen tar jo ingen risk - vil nok ikke oppleve en skuff til, så han vet han har angrefrist på kjøpet. Det er bare å skille seg etter et visst antall år, og vips ut med kjærringa og hjem med henne, for hun får ikke opphold her i landet, må vite. Og så er det bare å finne seg en ny, like ubrukt kone, til han blir lei henne. Det er til å bli kvalm av. Og jeg har bare forakt tilovers for menn som ikke takler at kvinner har egne meninger, og som tror de er "herskerne" på jorda. Men jeg skiller altså mellom de som "kjøper" en brud, og de som forelsker seg og deretter gifter seg. For også asiatiske kvinner, som har livsbetingelser som muliggjør det,har bein i nesa og tar helt klart egne valg - og er dermed ikke den type brud kvinnehandlerne ser etter.
Gjest indiangranny Skrevet 3. november 2002 #6 Skrevet 3. november 2002 Ja ja stakkars Ola Dunk som ikke får det som han vil med norske damer. Jeg gikk den andre veien og fikk en flott mann fra India da han kom ikke i postoppkrav,jeg betalte ikke noe for han.Han er den mannen som gir meg respekt som jeg ikke har fått fra ego trippene nordmenn. Jeg gir også han respekt og mye kjærlighet og får det samme tilbake.Han er flink til å hjelpe meg i huset da vi begge jobber og han er mer moderne enn Ola Dunk som forlanger å få alt på bordet og har løpestreng mellom senga og kjøkkenet.Så ut i fra det jeg har skrevet tar jeg mye heller en INDER enn en nordmann. indianlady
Gjest Lea Skrevet 3. november 2002 #7 Skrevet 3. november 2002 PERSONLIG ERFARING! Jeg kjenner 3 menn som har "kjøpt" seg kone i Thailand og 2 som vurderer å gjøre det samme. Merkelig nok er alle i samme "gjeng". De er i 35-årsalderen og 2 av dem har barn og et havarert ekteskap bak seg. De dro på ferie til Thailand sammen og plutselig dukket det opp 3 thailandske jenter på ca 20 år. Dette er visst skikkelige kvinnfolk! De oppvarter og steller for mennene sine, dessuten er de noen dyr i senga. Jeg har møtt disse jentene ved et par anledninger, men etter 1-2 år har de ennå ikke lært seg norsk. De snakker gebrokkent engelsk og jeg har ikke blitt kjent med dem skikkelig pga språket. De snakker mest med hverandre faktisk. Jeg blir kvalm når disse mannfolka sitter og forteller hva de får konene sine til å gjøre både i og utenfor senga. Tydeligvis har altså to nye blitt fristet og drar til Thailand etter nyttår en gang for å finne seg tilsvarende damer. Ikke ALLE gjør det på denne måten. Selvsagt kan man oppleve ekte kjærlighet i Thailand også. Det er denne "metoden" jeg er så fryktlig imot. Disse jentene er slaver for sine menn. Greit at de får nye klær, mat på bordet og har et OK liv, men det er ikke kjærlighet! Heldigvis har disse 3 hverandre, de kjenner ingen andre her i Norge. Familiene deres bor i Thailand og alt de har er menn som bruker dem som sirkushester.
Gjest Janna Skrevet 3. november 2002 #8 Skrevet 3. november 2002 Sånne mannfolk har jeg ikke respekt for i det hele tatt. Og jeg mener det. Greit hvis man er forelsket og jenta er det samme- og at man dermed gifter seg og flytter til Norge- men at mannfolk bare gjør dette fordi de ikke takler norske damer og kravene deres; ja da er de ikke mye å ha for min del. Synes synd på medsøstrene våre i Thailand som blir offer for disse sluskene Men det er kanskje en del menns drøm da- å ha ei ydmyk kone de slipper å prate så mye med, ei som koker og vasker og steller uten å kny- og aldri sier nei til sex. Har Norge virkelig gått tom for sånne damer altså? :o Det forundrer meg!
Lionda Skrevet 3. november 2002 #9 Skrevet 3. november 2002 Men det er kanskje en del menns drøm da- å ha ei ydmyk kone de slipper å prate så mye med, ei som koker og vasker og steller uten å kny- og aldri sier nei til sex. Det jeg ikke skjønner er hvorfor menn drømmer om det. Det må da bli innmari kjedelig i lengden? Jeg kunne også godt tenke meg noen som ryddet og vasket for meg, og det ville slett ikke vært så dumt å få sex når jeg vil heller, men likevel.. så kjedelig å tilbringe såå mye tid med en dott uten menninger! :-?
Gjest Ola Dunk Skrevet 3. november 2002 #10 Skrevet 3. november 2002 På meg så virker dere som en gjeng med rasister! Dere har ikke høye tanker om disse Thai damene! FYYYYYYYY!!!!!!!!!!! FYYYYYYYY!!!!!!!!!!! FYYYYYYYY!!!!!!!!!!! Skal dere stemme frp ved neste valg? Deler av innlegget er fjernet. Tusenfryd - moderator
Gjest care Skrevet 3. november 2002 #11 Skrevet 3. november 2002 Jeg synes det er helt greit at de får seg thai- damer! Jeg mener, hvem er det egentlig av oss norske kvinner som vil ha en mann som ikke har "baller" nok til å takle likestilling og gjensidig respekt mellom mann og kvinne.
Gjest Janna Skrevet 3. november 2002 #12 Skrevet 3. november 2002 Jeg synes det er ulegitimt å si at vi ikke har høye tanker om thaidamene. Det er de norske mennene som kjøper kone i utlandet vi ikke har høye tanker om! Thailandske jenter blir oppdratt etter thailandske skikker og normer, og jeg mener å ha hørt at mannen er overhodet i det landet. Kulturen deres forklarer "fromheten". Ikke noe gæærnt i den, men i Norge har vi en annen kultur, og dermed oppfører kvinner seg annerledes her.
Bettie Skrevet 3. november 2002 #13 Skrevet 3. november 2002 Det handler overhode ikke om damer fra Thailand. Det handler om menn som utnytter fattigdom til egen vinning. Det finnes damer fra Thailand som absolutt har bein i nesa, og som det ikke settes forventlinger til om at de skal oppvarte mannen. Disse damene er selvstendige og flotte kvinner. (kjenner noen av den sorten selv) Og så har du kvinner som ikke har fått den muligheten og som ser et giftemål med en "rik" nordmann som en mulighet til å hjelpe både seg selv og familien litt ut av fattigdommen. Det er ikke alltid de har mulighet til å velge dette selv engang. Og disse kvinnene blir ofte holdt "adskilt" fra det norkse samfunnet, for at de ikke skal bli "smittet" av "dårlige" norske holdninger. Og derfor får de ofte begrenset mulighet til å lære språket vårt - noe som gjør dem avhengig av mannen - til han blir lei henne, skiller seg og henter en ny 20-årig brud fra Thailand. Egentlig er dette en skammelig greie......
Linemor Skrevet 5. november 2002 #14 Skrevet 5. november 2002 jaja, da et det bevist at menn frykter intelektuelle kvinner, så synd de går jo glipp av så mye
Gjest sexysadie Skrevet 5. november 2002 #15 Skrevet 5. november 2002 D er jo menn som ikke får seg kjærester her hjemme som drar ut og skaffer seg en kone ute.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #16 Skrevet 5. november 2002 leste også den artikkelen. det som slo meg var jo det at mange av disse kvinnene er uaktuelle på det thailandske ekteskapsmarkedet, fordi de er for frigjorte og moderne for thailandske menn *ravna*
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #17 Skrevet 5. november 2002 Ett skikkelig paradoks da at disse utdannede thailandske damerne heller vil ha en hjemlig innstilling for en mann her i Norge enn hjemme i Thailand hvor de tross alt har ett nettverk og kjenner språk,skikker og kultur.......
Gjest sexysadie Skrevet 6. november 2002 #18 Skrevet 6. november 2002 Lea Kjenner jeg og du samme kameratgjeng???? Din historie om disse fyrene høres ut som en gjeng sambygdninger av meg.....
Gjest Lea Skrevet 6. november 2002 #19 Skrevet 6. november 2002 Lea Kjenner jeg og du samme kameratgjeng???? Din historie om disse fyrene høres ut som en gjeng sambygdninger av meg..... Tror faktisk ikke det.. disse er i alle fall Oslo-gutter. Skikkelige tøffinger! Mulig at det er flere slike gjenger rundt omkring da.
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #20 Skrevet 7. november 2002 Så lenge de gifter seg av kjærlighet er det greit for meg! Men disse mennene som bestiller postordre-damersom ikke engang får lære seg norsk har jeg fått nok av! Noe må være fundamentalt galt med disse mennene som har et slikt behov for å dominere..det får da være grenser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå