AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Del Skrevet 9. juli 2023 Har i flere uker nå opplevd diare av og på. Jeg opplever at diareen er eksplosiv, og kommer i små mengder når jeg først setter meg ned for å gå på do. Etter det, føles det likevel ikke som at jeg har tømt meg helt, og jeg blir sittende i 10 sekunder til før det kommer rennende diare i en helt annen form. Slik skjer hver 20/ en time, og samtidig får jeg de mest ubehagelige lydene fra endetarmen. Jeg hadde en kort periode for noen dager siden hvor jeg hadde forstoppelse, og nå er det på igjen med diare. Jeg skjønner virkelig ingenting, men har bestilt time hos min fastlege, ettersom jeg har opplevd blod i avføringen før dette. Den nylige avføringsprøven jeg har tatt (i juni faktisk) viste til ingen blod i avføringen. Likevel så jeg en liten flekk med blod i går, og kjenner at jeg er oppgitt, utmattet og lei. Jeg har disse plagene selv når jeg skriver dette innlegget, og prøver å kjappe meg slik at jeg nå kan gå på do IGJEN... Uff Anonymkode: 2fc4b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Del Skrevet 9. juli 2023 JEG FIKK AKKURAT EN BLEK, SVART AVFØRING FOR FØRSTE GANG TS Anonymkode: 2fc4b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Del Skrevet 9. juli 2023 Fint at du har time hos legen. Ikke stort du kan gjøre frem til timen enn å bare leve som normalt og ikke ta sorgene på forskudd. Anonymkode: e3619...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 9. juli 2023 #4 Del Skrevet 9. juli 2023 For å hjelpe legen litt kan det være lurt å loggføre hva du spiser og se om det er noen sammenheng. Ferskt blod i avføringen er sjeldent noe å bekymre seg for. Ellers er det viktig å skille på diaré og løs mage, da dette faktisk er to forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Del Skrevet 10. juli 2023 Kan være obstipasjonsdiare, dvs du er helt forstoppet med hard gammel avføring ett eller annet sted i tarmen, derfor kan ny avføring renne rundt denne «proppen» som diaré. Min datter var fryktelig plaget med det en periode. Kom litt rennende diaré og hun slet med mye magevondt men fikk aldri tømt seg, før vi satt klyster og all den gamle harde avføringsproppen kom ut. Anonymkode: a9794...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå