AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Hei! Vi har vært sammen i snart et år, og møttes jevnlig en gang i uka. Jeg syntes det ble lite og foreslo å flytte sammen og han ble med på det. Ingen av oss har hatt samboere tidligere, hva må jeg være forberedt på? Jeg har flyttet inn hos han. Er det vanlig at å flytte sammen gjør at følelsene blir mye sterkere, og man knytter bedre bånd, gjør mer sammen, eller er det mer utfordringer? Blir forholdet normalt bedre eller dårligere? er samboerskap normalt en utfordring? Jeg vil gjerne være forberedt, slik at det kan gå best mulig! Hva er deres erfaringer? Anonymkode: d92dc...c86
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Økonomi er ofte en utfordring, har dere snakket om dette? Hvor mye du skal betale i husleie, hvem betaler for maten osv. Husarbeid er også roten til mange diskusjoner... Forskjellig døgnrytme. Anonymkode: 24bb3...90c 1
Belima Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Husk på at du ikke bare ender opp med "pynteputer og lysestaker" hvis forholdet blir slutt. Skriv samboerkontrakt!!! https://www.huseierne.no/nyheter/disse-5-tingene-ma-du-ha-i-samboerkontrakten/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Vil dere takle å sove på samme soverom? Vil begge kunne legge vekk rutiner som går ut over en evt samboer? Trenger du stillhet for å sove, mens han liker å game halve natten og skrike og skåle med nettvenner, og bråke når han legger seg? Utgifter med mat. "Du spiser mer enn meg", "Må du tømme hele skinkepakken på to måltider?" "Jammen du kjøper mye kosmetikk på butikken" "Jeg vil kun ha Gilde og ikke first price" Hvor ryddig/rent ønsker dere å ha det? Må han vaske gulvet annenhver dag hvis du synes det skal vaskes daglig? Klage på at husarbeide ikke gjøres 50/50 når han gjør 100% ute? Rydder dere opp etter dere selv, eller må han rense sluken i dusjen etter deg Anonymkode: 9ffc5...783 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 Dere går jo rett fra at tiden sammen er dyrebar, til en hverdag sammen. Det er en ganske stor kontrast som kan kreve litt tilpasning. Plutselig må dere ta hensyn til den andre. Det kan være utfordrende å plutselig ha "meldeplikt" til en annen, og det er kilde til konflikt i mange forhold. For oss fungerer det fint å ta en kort fot i bakken hver morgen, om overtid, trening, avtaler, felles middag, med mer. Økonomi, etablere felleskort, og bli enige om hvordan det skal brukes. Det juridiske, skaff samboerkontrakt. Anonymkode: 75f14...6fa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 Han eier leiligheten, vi skal ikke kjøpe sammen enda. Årsaken til at vi flytter sammen ganske raskt er at vi har hatt forskjellige behov for å treffes. Vi jobber begge tredelt turnus, som har ført til at vi ofte bare møtes annenhver uke, som jeg syntes er for lite. Vi ble derfor enige om flytte sammen. Han er veldig renslig og ordentlig, men gamer en del. Er mest redd for at samboerskap "dreper" kjærestefølelsene ganske raskt, og at han irriterer seg over meg eller motsatt. Anonymkode: d92dc...c86
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Ikke gå i fellen hvor dere slutter å pynte dere for hverandre! Ikke gå rundt i dasseklær hver dag etter jobb. Fortsett å overrask hverandre og gi hverandre space Anonymkode: 8e42b...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå