Gå til innhold

Samboer maser så mye om at barna skal til svigers.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel og bra det, men jeg blir så lei av maset. Det er liksom en menneskerett at de skal dit en uke (minst) om sommer, hele høstferie, de skal dit i jula, ja egentlig de fleste ferier. Det er jo hyggelig av han, men det blir så dårlig stemning om jeg ikke vil. 
Hva tenker dere om dette? Bra at de drar dit, og at jeg må skjerpe meg? 

Anonymkode: 8e1a0...df2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har lyst på besøk, og dere bor langt fra hverandre eller sees sjeldent, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal sette deg på bakbeina?

Men la han styre med det da? 

Anonymkode: 46080...3b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Julaften vil jeg være hjemme, men synes ellers det er hyggelig å besøke familie. Sender gjerne barna til mine aller fars familie en uke eller to i sommerferien.  Det bidrar også til at kabalen går opp.

Høst og vinterferie avhenger av om vi har andre planer. Hvis ikke, er en besteforeldeferie hyggelig.

Du sier ikke noe om hvorfor du ikke vil, så da antar jeg at du ikke har gode grunner. Skjerp deg :)

Anonymkode: 61672...dbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil han at barna skal dra alene? 

Anonymkode: a5fe4...d09

• Liker 1
Skrevet

Viktig for barna at de har god kontakt med de besteforeldrene de har. En dag kan dere virkelig trenge hjelp fra svigers og da er det flott at barna har god kontakt med dem. 
Er selv mormor og er kjempeglad for at jeg alltid har hatt barnebarna mye på besøk/lån og vært en betrodd barnevakt ved behov. 
Hvorfor vil du ikke at barna dine skal være hos svigers?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er vel og bra det, men jeg blir så lei av maset. Det er liksom en menneskerett at de skal dit en uke (minst) om sommer, hele høstferie, de skal dit i jula, ja egentlig de fleste ferier. Det er jo hyggelig av han, men det blir så dårlig stemning om jeg ikke vil. 

Dine barn, du kommer først i rekka før besteforeldre. Sist jeg sjekka har de ikke noe som helst rett på barnebarna og det er du som bestemmer. Dårlig stemning får de bare ha, hvis du vil være med dine egne barn skal du ha absolutt null dårlig samvittighet for det. Jeg vil anse det bare som at du er en god mor som ønsker å være med barna sine. Du skylder ikke hans foreldre noe som helst og lar han seg kue av foreldrenes forsøk på å gi dere dårlig samvittighet trenger du å ta en samtale med mannen din. Hvis det skulle være slik at mannen din vil ha barnefri så kan vel han dra vekk og du få være med barna.

Endret av Annoannonym
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men setter dere dere ikke ned og lager en samlet plan for noen uker/måneder frem? Det å stadig gå og mase er jo utmattende. 

"Jeg må jobbe vinterferie" "da tar jeg med barna til mine foreldre halve uka", "mine foreldre var her til jul i fjor, da inviterer vi dine i år". "I år hadde det vært hyggelig å ta en utenlandstur i påsken". Og så havner alt inn i en familiekalender. 

Anonymkode: d3984...9d0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det hadde jeg ikke gått med på. 
Ferie skal være hyggelig for alle, og det at nesten hver eneste ferie skal tilbringes hos svigers hadde ikke vært noe ferie for meg.

Har merket meg at endel menn på død og liv skal feriere hos egne foreldre fremfor å dra på selvstendige ferier med barn og partner. Jeg mistenker at de liker å komme hjem til «duk og dekket bord» der foreldrene kanskje tar seg av ungene. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo ungene 50% hans da. 

Anonymkode: 638d3...16a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke de skal dit da? Kanskje han syns grunnene dine er urimelige og fortsetter å mase. 

Anonymkode: de16b...3b5

Gjest Sprite
Skrevet

Hva er problemet her egentlig? 

Det jeg reagerer mest på er hvorfor dette ikke er planlagt litt bedre. Trodde det var normalt å planlegge hvor man skal feire jul feks. Om man har foreldre på hver kant så er det jo normalt å dele på barna.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sendt bort barna mine i jula. Men en uke på sommeren er vel greit, om dette er noe barna ønsker selv? 

Anonymkode: 30d3f...166

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man eier ikke barna, selv om man er forelder😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man eier ikke barna, selv om man er forelder😂

Hvis ts kan bestemme de ikke skal, så kan mannen bestemme at de skal. Ser ikke forskjellen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du også blant de som krever annenhver natt? Selv om partneren er langt nedi grøfta fysisk og mentalt? 

Da kan jeg anbefale å heller jobbe som et team, der man kommuniserer, og kommer frem til felles beste. 

Anonymkode: d3984...9d0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det et problem for deg at barna har god kontakt med farmor og farfar?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ts kan bestemme de ikke skal, så kan mannen bestemme at de skal. Ser ikke forskjellen. 

Blir så matt av sånne foreldre, med slike holdninger som du har. Man blir enig ut i fra hva som er til det beste for barna. Å reise bort hver ferie, fratar for eksempel barna god kvalitetstid med foreldrene. Er det til det beste for barna, tenker du? Men å reise bort en uke i sommerferien, kan være kjekt for barna. Om dette er noe barna ønsker selv, selvsagt! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir så matt av sånne foreldre, med slike holdninger som du har. Man blir enig ut i fra hva som er til det beste for barna. Å reise bort hver ferie, fratar for eksempel barna god kvalitetstid med foreldrene. Er det til det beste for barna, tenker du? Men å reise bort en uke i sommerferien, kan være kjekt for barna. Om dette er noe barna ønsker selv, selvsagt! 

Ts sier ingen ting om det er med eller uten foreldre, vi vetvikke hvor gamle barna er, heller ikke noe om grunnen.bda sitter vi igjen med inntrykket at hun, som hun selv skriver, bare må skjerpe seg.

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Det er jo et problem at det ikke er ok at du sier meningen din og ønsker være med på å bestemme. Har du sagt til han at hver gang du sier nei, så blir han sur og det er slitsomt å forholde seg til?

Kan det være at mannen din egentlig blir sur fordi han selv ikke har lyst å "passe på" egne barn? Han har lyst å lempe dem over på besteforeldrene så han kan gjøre det han syntes er gøy? Eller hva er greia?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts sier ingen ting om det er med eller uten foreldre, vi vetvikke hvor gamle barna er, heller ikke noe om grunnen.bda sitter vi igjen med inntrykket at hun, som hun selv skriver, bare må skjerpe seg.

Hvorfor må ts skjerpe seg? Uavhengig av om alle feirer til barna skal være hos farmor og farfar med eller uten foreldre, så syns ikke jeg at ts må skjerpe seg. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...