Gå til innhold

Har så lyst på tatovering, hvor vondt er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, jeg har så lyst på tatovering. Men er så redd for at det er så vondt. Du som har tatt, hvor vondt? Vet vi alle opplever smerte forskjellig. Men... 

Anonymkode: 1c332...4ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa, vanskelig å svare nettopp fordi vi opplever smerte ulikt... Det kommer også an på hvor på kroppen du vil ha den? 

Jeg har midt bakpå ryggen som var null problem. Jeg kjente jo at noe foregikk, men gjennomførte uten pauser eller noe stress. I motsetning til forrige uke da jeg var hos tannlegen som pirket i sårt tannkjøtt, da knep jeg igjen øynene og bare venter på at det skal være over 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan strekke meg til kortvarig ubehagelig, ikke vondt. 

Anonymkode: 4d216...324

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som overskriften sier, jeg har så lyst på tatovering. Men er så redd for at det er så vondt. Du som har tatt, hvor vondt? Vet vi alle opplever smerte forskjellig. Men... 

Hvor og hvor stor tattovering har mye å si for hvor vondt det er. Men tatovering er ikke godt for å si det sånn...

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det som om en katt skulle ha lett rispet meg i huden med ei klo, igjen og igjen og igjen, helt til det er ferdig. Mer ubehagelig enn vondt, fordi det varer så lenge. Jo større tatovering, jo lengre tid, og jo lengre tid, jo mer irritert blir huden i området.

En annen ting er jo nettopp området. Tatoverer du deg på et sted med tynn hud, eller der det er bein (f.eks. ribbeina) er det mer vondt enn om du tatoverer deg på armen, f.eks. Min første tatovering var på et sted vekk fra tynn hud og bein, og gjorde ikke vondt i det hele tatt. Neste tatovering var bl.a. på innsiden av håndleddet, og fyfader den flekken var vond. Der måtte jeg fokusere på dype pust og bare holde ut til han var ferdig. Nok en gang, jo lengre tid han brukte på det området, jo mer smertefult ble det.

Med mindre du vet du er usedvanlig feig når det kommer til smerte, vil mest sannsynlig en tatovering i liten eller vanlig størrelse være noe du vil klare helt fint. Men det er lurt om du sier ifra til tatovøren at det er din første tatovering, og at du kanskje vil spørre om noen pauser. Det er lurt å ta pauser fordi kroppen din blir sliten av å kjenne på smerte (selv om det er lav smerte) over tid, noe som gjør opplevelsen verre. Også må du huske å sove godt, spise godt, og drikke godt, før timen, sånn at du ikke legger kroppen din under mer stress enn den trenger.

Anonymkode: 979a4...15f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer sårt enn vondt. Som ett sommerkne eller katteklor. Det svir og er sårt. Menssmertene mine er sterkere enn smerten med tattovering så synes ikke det er spesielt vondt.

Anonymkode: 08ab4...092

AnonymBruker
Skrevet

Kan bli litt ubehag ved mye fargelegging. Ellers sammenligner jeg det med epilering, noe jeg heller ikke synes gjør vondt.

Anonymkode: 95536...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du tar og smerterskelen din. Jeg tok min første på bak på skulderen det var ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: babe1...d6d

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor på kroppen du tar det. Men generelt sett; ikke spesielt vondt, bortsett fra på tynn hud og direkte på bein. Slik som på ankler, føtter, hender, kragebein, ribbein m.m. Men stort sett så er det bare ubehagelig. Du kan trøste deg med at å ta tatovering er som en fødsel (og andre vonde ting), du glemmer smerten fort.

Det som er helt forbanna for jævlig og grusomt med tatovering av en merkbart størrelse... det er kløen mens den gror. Det er tortur og det jeg gruer meg aller mest til hver gang. 

Anonymkode: c0f68...d9d

Skrevet

Jeg sammenlikner det med kleggbitt. Men om du er god på å holde ut "mye" smerte når du vet den er kortvarig, så går det helt fint. 

Jeg har 7 tatoveringer, og flere er planlagt. Så har ikke akkurat tatt skrekken av det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 997f8...065

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig individuelt, og kommer an på hvor på kroppen du tenker å tatovere deg. Jeg syns det er mer en sviende følelse enn at det gjør vondt. Huden blir også litt nummen etter hvert i prosessen, så jeg syns personlig ikke at det er så ille. Er egentlig verst når det begynner å gro skikkelig, for da klør det noe helt forjævlig 😅

Anonymkode: 2dda5...35d

Skrevet

Ubehagelig. Kanskje litt som å være solbrent.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor du skal ha den på kroppen, hvor tynn huden er.

Jeg har en liten tatovering på ene overarmen, uten farge. Det kjentes som katteklo som rispet. Var litt vondt, men mye mindre enn jeg hadde fryktet.

Anonymkode: b953a...79d

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Matas, mod. 

Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Har en tatovering, og kjente det da den ble tatt men vondt? Ikke i det hele tatt. 

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet

Har et par tatoveringer på innsiden av underarmen. Ikke vondt i det hele tatt. Du kjenner det, men bare som prikking og litt svie. 

Anonymkode: 7ce72...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...