Gå til innhold

Klær med maling/beis flekker i vaskemaskinen, blir den ødelagt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har malt med beis, type olje beis, og man søler jo såklart alltid litt.

Jeg hadde på klær jeg ikke brydde meg om, så jeg er ikke redd permanente flekker.

Men det var varmt når jeg gjorde dette og klærne ble også gjennomvåte av svette.

Jeg bare lurer på, vil jeg ødelegge vaskemaskinen om jeg vasker klær med litt beis-flekker på i den?

Jeg har lest for å få bort flekker må man bruke white sprite. Som sagt jeg bryr meg ikke om flekkene, og det er designerte maling-klær. Men ønsker å kunne vaske bort svette for å kunne bruke klærne igjen uten at jeg skal stinke 😅 Flekkene har vært på klærne i over et døgn og har nok satt seg, og har ikke white sprit liggende om man må bruke det før man har klær i maskinen (da får jeg heller kaste klærne og finne nye/andre gamle)

Anonymkode: 37089...99b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare luft dem vel... Trenger vel ikke å lukte blomst mens du maler med stinkende oljebeis.. 

Anonymkode: 578ec...70b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bare luft dem vel... Trenger vel ikke å lukte blomst mens du maler med stinkende oljebeis.. 

Anonymkode: 578ec...70b

Nå kan det jo være jeg hadde planer om å kunne beholde disse klærne som klær jeg kan bruke til lignende i fremtiden også da. Så da er det jo greit å vite om man kan vaske dem.

Anonymkode: 37089...99b

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt greit å kjøre i vaskemaskinen

Anonymkode: dbeac...f27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint å vaske de i vaskemaskinen. For sikkerhets skyld ville jeg latt maling og beis tørke før jeg puttet det i maskinen.

Anonymkode: 20d6c...d64

• Liker 3
Skrevet

Så lenge beisen har tørket inn så er det ingen fare for at det smitter over på andre plagg. Og litt tørkede flekker av maling eller beis ødelegger i hvertfall ikke vaskemaskinen.

• Liker 4
Skrevet

Har vasket mye klær med tørkede flekker av maling og beis i vaskemaskinen, det går helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...