Gå til innhold

Mye bråk fra nabobarn(multiHC)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nær nabo med en familie som har et multihandicappet barn , tipper sånn i 10-12 års alderen.  Eneboligstrøk, etnisk norske(om det spiller noen rolle)

Føler meg så fæl, men dette barnet bråker så sinnsykt. Helt sikkert ufrivillig, mye hyl og skrik og dunking med noe som høres som tresleiv i veggene...tror ikke barnet har særlig språk... youtube eller cd på full guffe fra tidlig morgen med en eller annen barnesang barnet Er er hektet på. 

Problemet er at det knapt er mulig for oss rundt å ha en fredelig stund på terassen. Jeg må ha ørepropper.  Om jeg har besøk, så er det vanskelig å prate når det står på som verst. 

Jeg har stor medfølelse med foreldrene og har virkelig ikke lyst å klage til dem. Jeg har et barn med utfordringer selv, om enn et mer fredelig barn.  

Hva skal en gjøre i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 67fdb...335

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hva får man gjort. Det er jo ikke sånn at de kan be barnet holde opp med adferden sin. Ugrei situasjon for begge parter. blir det for uholdbart, så ville jeg vurdert å flytte. 

En klage vil ikke føre frem i noen instans. 

Anonymkode: 73550...e4d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest ufiltrert
Skrevet

Hvorfor ikke klage? ødelegger jo alles bottrivsel, burde ikke da foreldrene få vite ar det ikke er akseptabelt? Det er ingen dødsdom å flytte til ett mindre utsatt sted.

AnonymBruker
Skrevet
ufiltrert skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke klage? ødelegger jo alles bottrivsel, burde ikke da foreldrene få vite ar det ikke er akseptabelt? Det er ingen dødsdom å flytte til ett mindre utsatt sted.

Må si meg litt enig her.

Anonymkode: ef637...acf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det opp med foreldrene. 1 barn kan ikke få lov til å ødelegge bolyst og boglede til et helt nabolag

Anonymkode: f8028...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon, og hva skal egentlig foreldrene gjøre tenker jeg. Blir litt som om man klager at det kommer katter, eieren kan ikke styre hvor de går. 

Anonymkode: 5c9c0...19c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig situasjon, og hva skal egentlig foreldrene gjøre tenker jeg. Blir litt som om man klager at det kommer katter, eieren kan ikke styre hvor de går. 

Anonymkode: 5c9c0...19c

Foreldrene kan ta bort tresleiva, de kan begrense musikken, de kan søke om hjelp slik at de får noen flere verktøy i møte med barnet sitt slik at nabolaget kan leve ok osv. De kan ta barnet med på tur slik at naboene får en pause. Foreldrene har et ansvar og de må gjøre noe slik at barnet deres ikke blir en støyplage for alle rundt dem

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke enkelt for noen av dere, har full forståelse for at det er slitsomt å ha alle disse lydene hele tiden. Jeg tenker foreldrene kan sette inn noen tiltak som å sørge for at barnet ikke kan banke i veggene, teste ut headset når barnet hører på musikk/YouTube etc. De kan søke om mere avlastning og begrunne behovet i sikkert ulike ting som de allerede har på papiret samt at dere naboer plages av støyen.

Anonymkode: 3919c...35b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Foreldrene kan ta bort tresleiva, de kan begrense musikken, de kan søke om hjelp slik at de får noen flere verktøy i møte med barnet sitt slik at nabolaget kan leve ok osv. De kan ta barnet med på tur slik at naboene får en pause. Foreldrene har et ansvar og de må gjøre noe slik at barnet deres ikke blir en støyplage for alle rundt dem

Det stemmer, men i virkeligheten er det slik at hvis ts klager, får hun høre «det er jo et barn…», og that’s it 

Anonymkode: 22deb...711

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å si fra på en fin måte, ikke sikkert de vet hvor godt de høres og at de kan gjøre tiltak for å dempe lydnivået. Men om det blir bedre, så blir det helt sikkert ikke helt stille. Litt må du nesten tåle.

Anonymkode: 15fc2...777

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Savner institusjoner...

Anonymkode: fe6de...64a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer, men i virkeligheten er det slik at hvis ts klager, får hun høre «det er jo et barn…», og that’s it 

Man må likevel si fra og ikke bare lide i stillhet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, vi har klaget på barn i nabolaget - fordi de var helt krapylske og skrek for å skrike og lage mest mulig bråk, folk har flyttet (!) fra nabolaget pga disse - og etter at mange nok naboer hadde klaget, foreldrene hadde fått beskjed flere ganger, så fikk de beskjed at om de ikke skjerpet seg kom neste varsel til å være tvangssalg. Styret har større makt enn man tror. Bare klag, ts. De kan begrense seg. Det er ikke fritt frem bare fordi man har barn, eller sykt barn. 

Anonymkode: 33993...36b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel ta hensyn til naboer selv om man har ett utfordrende barn?

Anonymkode: a28fc...6bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være mulig at de demper musikken og heller gir barnet noe annet å holde i som ikke bråker? Man får leker av myke materialer som tøy og skumgummi. Eventuelt kan de sette opp en madrass eller en annen myk matte som demper disse slagene fra lekene.

Anonymkode: b9769...9b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Savner institusjoner...

For en slem ting å si

Anonymkode: 3a041...80c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Savner institusjoner...

Det er institusjoner, men det finnes også foreldre som ikke vil ha barn der, mest fordi da går penger direkte til institusjonen.

Anonymkode: deecb...558

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, vi har klaget på barn i nabolaget - fordi de var helt krapylske og skrek for å skrike og lage mest mulig bråk, folk har flyttet (!) fra nabolaget pga disse - og etter at mange nok naboer hadde klaget, foreldrene hadde fått beskjed flere ganger, så fikk de beskjed at om de ikke skjerpet seg kom neste varsel til å være tvangssalg. Styret har større makt enn man tror. Bare klag, ts. De kan begrense seg. Det er ikke fritt frem bare fordi man har barn, eller sykt barn. 

Ikke alle bor i borettslag heller da…

AnonymBruker
Skrevet
Tipaa skrev (25 minutter siden):

Ikke alle bor i borettslag heller da…

Her i området hvor vi bor har alle et sameie, både eneboliger, rekkehus og blokker. 

AnonymBruker
Skrevet

Og hva forventer du de skal gjøre med ungen, ts? Hive hn ut på gaten?

Anonymkode: 7541f...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...