AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Skal ta tog, ferge, buss mellom byer i Europa i to uker, skal være i to til fire netter i hver by. Har bestilt alt av reiser og ordentlig hoteller. Hva pakker jeg i? Hvor stort? Å hva pakker jeg? Noen som har ca pakkeliste forslag. Hvor mye av forskjellig. Er litt grønn på pakking og reising, håper på tips. 🙂 Anonymkode: 0b940...679
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Greit å reise med en trillekoffert (håndbagasje) og en sekk/veske for dagsturer og hva du vil ha tilgjengelig undervegs. Gode sko og sandaler, det ene paret reiser du i. Vindtett lett jakke, blåser mye enkelte steder. Undertøy, badetøy, shorts eller sommerkjole. Lett genser eller jakke. En bukse. Singlet/t-skjorter eller andre topper. Drikkeflaske, bestikk hvis du skal kjøpe noe mat i butikker. Det er ikke skjeer til joghurt eller bestikk i salatpakker. Våtservietter. Anonymkode: 10186...6c7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Greit å reise med en trillekoffert (håndbagasje) og en sekk/veske for dagsturer og hva du vil ha tilgjengelig undervegs. Gode sko og sandaler, det ene paret reiser du i. Vindtett lett jakke, blåser mye enkelte steder. Undertøy, badetøy, shorts eller sommerkjole. Lett genser eller jakke. En bukse. Singlet/t-skjorter eller andre topper. Drikkeflaske, bestikk hvis du skal kjøpe noe mat i butikker. Det er ikke skjeer til joghurt eller bestikk i salatpakker. Våtservietter. Anonymkode: 10186...6c7 Tusen takk for gode tips. Bestikk var lurt, kan en kjøpe mat for piknik i park, så mange fine parker jeg har lyst å besøke 😊 Tror du at det holder med en bukse og en bukse faktisk, hm ? Ts Anonymkode: 0b940...679
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for gode tips. Bestikk var lurt, kan en kjøpe mat for piknik i park, så mange fine parker jeg har lyst å besøke 😊 Tror du at det holder med en bukse og en bukse faktisk, hm ? Ts Anonymkode: 0b940...679 Jeg tilhører de som har med lite bagasje. Jeg vet i hvor du skal, og hvilken temperaturer du må forholde deg til. Kanskje blir bukser ikke nødvendig. Jeg liker å reise i bukser, mye ubehagelige stoffer på buss og togseter. Ellers kan du i verste fall kjøpe noe du mangler undervegs. Anonymkode: 10186...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal ta tog, ferge, buss mellom byer i Europa i to uker, skal være i to til fire netter i hver by. Har bestilt alt av reiser og ordentlig hoteller. Hva pakker jeg i? Hvor stort? Å hva pakker jeg? Noen som har ca pakkeliste forslag. Hvor mye av forskjellig. Er litt grønn på pakking og reising, håper på tips. 🙂 Anonymkode: 0b940...679 Det første (som mange bommer katastrofalt på!) er å tilpasse bagasje etter egne evner. Skal du ta tog, buss og ferge må du kunne lempe hva enn det er du har med deg opp i bagasjestativer og ut av lasterom. Du kan ikke regne med at tilfeldige passasjerer bistår, og sjåfører etc gjør det aldri. Så det må være lett nok til at du kan løfte det. Deretter må du kunne ha kontroll på bagasjen på perrongen, slik at ingen stjeler den. Så enten bør du velge små vesker/kofferter som kan stables, eller en til hele reisen. Om du bør gå for trillekoffert eller ryggsekk? Vel - hvor skal du? Venezia er et klassisk eksempel på «ryggsekk». London et klassisk eksempel på «trillekoffert» (men du bør kunne løfte den opp en metro-trapp eller tre). Trillekoffert på brostein er et akustisk mareritt, men i 35 plussgrader er sekk en svett opplevelse. Velg hva enn du foretrekker. Hva du pakker? Til Sør-Europa lette sommerklær i bomull, lin eller viskose. Til nordlige Europa også en jakke og bukse. Pakk også en veske du kan ha på skrå inntil kroppen til pass etc. i transportetappene. Og husk solbriller og gode sko. Savner du noe? Null stress - Europa har butikker. Pakk heller litt for lite enn litt for mye. Og pakk ikke til mer enn en uke. Europa har også vaskerier. Anonymkode: e7983...b3e 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det første (som mange bommer katastrofalt på!) er å tilpasse bagasje etter egne evner. Skal du ta tog, buss og ferge må du kunne lempe hva enn det er du har med deg opp i bagasjestativer og ut av lasterom. Du kan ikke regne med at tilfeldige passasjerer bistår, og sjåfører etc gjør det aldri. Så det må være lett nok til at du kan løfte det. Deretter må du kunne ha kontroll på bagasjen på perrongen, slik at ingen stjeler den. Så enten bør du velge små vesker/kofferter som kan stables, eller en til hele reisen. Om du bør gå for trillekoffert eller ryggsekk? Vel - hvor skal du? Venezia er et klassisk eksempel på «ryggsekk». London et klassisk eksempel på «trillekoffert» (men du bør kunne løfte den opp en metro-trapp eller tre). Trillekoffert på brostein er et akustisk mareritt, men i 35 plussgrader er sekk en svett opplevelse. Velg hva enn du foretrekker. Hva du pakker? Til Sør-Europa lette sommerklær i bomull, lin eller viskose. Til nordlige Europa også en jakke og bukse. Pakk også en veske du kan ha på skrå inntil kroppen til pass etc. i transportetappene. Og husk solbriller og gode sko. Savner du noe? Null stress - Europa har butikker. Pakk heller litt for lite enn litt for mye. Og pakk ikke til mer enn en uke. Europa har også vaskerier. Anonymkode: e7983...b3e Tusen takk for svar. Skal i byer her i Skandinavia for det meste, starter med tog til Gøteborg. Tror jeg satser på en medium trillekoffert og en dagstur sekk, kan det være en ide? Ser for meg at stor sekk er litt styrete om en skal inn på butikk, kiosk, kafé. Men ja, er ofte brosten i by.. Hm. Føler litt press for sekk med en gang en nevner tog, men.. Ts Anonymkode: 0b940...679
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har vært på togferie gjennom Europa tidligere. Dro med bare håndbagasje. Liten trillekoffert og veske (kunne hatt mindre sekk isteden). Det var helt supert. Ville aldri pakket større koffert. Lett pakking var avgjørende for min opplevelse av turen. Gikk helt fint med trillekoffert istedenfor sekk. Jeg er ingen sekkeperson uansett. Vasket klær på vaskeri underveis. Ligger forøvrig mye bra pakkevideoer på YouTube, med folk som reiser kun med håndbagasje. Kanskje du kan få noen tips der. Anonymkode: 86567...f7f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 10.55): Jeg har vært på togferie gjennom Europa tidligere. Dro med bare håndbagasje. Liten trillekoffert og veske (kunne hatt mindre sekk isteden). Det var helt supert. Ville aldri pakket større koffert. Lett pakking var avgjørende for min opplevelse av turen. Gikk helt fint med trillekoffert istedenfor sekk. Jeg er ingen sekkeperson uansett. Vasket klær på vaskeri underveis. Ligger forøvrig mye bra pakkevideoer på YouTube, med folk som reiser kun med håndbagasje. Kanskje du kan få noen tips der. Anonymkode: 86567...f7f Hvor mange bukser hadde du med og hvor mange topper? Anonymkode: 0b940...679
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Jeg sverger til ryggsekk. Har gjerne en liten ryggsekk som håndbagasje i tillegg, men kan ha den i den store ryggsekken ved behov. Jeg er ikke så sterk i armene, så med ryggsekk er brodtein, trapper, rulletrapper som ikke virket etc. ikke noe problem Anonymkode: 42c72...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå