Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått stilling som medarbeider på bensinstasjon.  Merker at det er så ufattelig mye pessimisme og negativitet knyttet til denne jobben her ? Altså noen må da trives i denne jobben ellers hadde jo Ingen giddet og jobbe i denne bransjen??? Kan nok bli slitsomt men sånn er det jo i allllt av jobber. Har jobbet i butikk før og det tror jeg er mye mere slitsomt fordi du går aldri tom for rullering og håndtering av varer. 

Kan noen i det minste som har jobbet i yrket si meg hva som faktisk er fint ? :)

Takk for alle svar. Ha en god søndag dere!

Anonymkode: 0ae49...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må jobbe natt er det dritt. Ellers helt ok.

Anonymkode: 0a05c...d5f

• Liker 1
Skrevet

Jobbet der et halvt år. Syns det helt grei jobb. Varierte oppgaver som bilproblemer, lage mat, selge varer, påfylling, vasking. Likte best når jeg var alene de siste 4 timene, kunne pusle rundt og var ikke så mye kunder. Høyt tempo på sommeren med 5 ansatte bak en trang disk var også litt morro. Eneste negative for min del var at matosen kunne svi litt i øya hvis det ble for mye burgersteking. De fleste bensinstasjoner nå ser mye bedre ut enn da jeg jobbet der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, jeg jobbet på bensinstasjon ved siden av studiene og det var et mareritt for meg. Men jeg hadde mange kolleger som elsket jobben, de likte veldig godt å bygge bånd med stamkunder og den vennskapelige rivaliseringen med nabostasjonene.

Anonymkode: 66b20...db3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips og hvordan dere opplevde det. Ja vi er jo forskjellige. Alt er egentlig slitsomt men man vet jo heller ikke før man har prøvd. Skal jobbe fra 6 på Morgenen ikke kvelden eller natt.

AnonymBruker
Skrevet

Likte det ikke, men jeg kan ikke så mye om biler og greier så jeg følte det svært ubehagelig når folk spurte om det. Og det var MANGE som ville ha hjelp til bilgreier.

Utover det så var det som å jobbe i kiosk. 

Anonymkode: 1d89d...272

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips og hvordan dere opplevde det. Ja vi er jo forskjellige. Alt er egentlig slitsomt men man vet jo heller ikke før man har prøvd. Skal jobbe fra 6 på Morgenen ikke kvelden eller natt.

Da tenker jeg det er en fin jobb :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg det er en fin jobb :)

Kan jeg spørre hvorfor du syntes det:)? Ja jeg vil helst starte tidligst så jeg er ferdig før ettermiddagen kommer.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel mange dritings folk innom for å kjøpe nattmat i helgene? 

Anonymkode: a0385...8b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer vel mange dritings folk innom for å kjøpe nattmat i helgene? 

Haha ja det gjør det. Jeg får aldri jobbet i helga uansett pga barn og mannen jobber helger. En av oss må være hjemme så må bli kun på ukedager  grytidlig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du syntes det:)? Ja jeg vil helst starte tidligst så jeg er ferdig før ettermiddagen kommer.. 

Det er nok natt de fleste forbinder med bensinstasjon når de sier det er dritt, på dagtid er det jo bare som å jobbe i et annet serviceyrke. Så liker man det (du nevner butikk) så er ikke overgangen så stor :) Jeg synes også det er artig å møte mennesker fra andre land nå som det er sommer og mange er på bilferie, men det blir kanskje mer en personlig interesse ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å. Å jobbe.

Anonymkode: cddf4...96c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha ja det gjør det. Jeg får aldri jobbet i helga uansett pga barn og mannen jobber helger. En av oss må være hjemme så må bli kun på ukedager  grytidlig

Da slipper du det i det minste. Kan forestille meg at det må være slitsomt. Men de er jo forberedt på det om de jobber på natten i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i mange år på bensinstasjon, og gruet meg oftere og oftere til jobb - men skjønte nok ikke hvor stresset jeg ble av miljøet. Jeg jobbet ofte doble vakter, mye nattskift - og maaange helligdager. Det kjipeste med bensinstasjon fra min erfaring var at så mange du jobber med ser på det som en midlertidig mellomstasjon fra forrige til neste jobb, og de gir mye f. Kommer ikke tidsnok, møter ikke til skift i det hele tatt, gjør minst mulig slik at de som er ansvarsfulle ender opp med å stresse for å rekke alt. Jeg har hatt flere kollegaer som "glemte" å legge opp bakevarer til neste dag, ikke fylte opp varer/brus i kjøla, tok imot leveringer til frys uten å sette det på frys (altså bare å kaste mat for mange mange tusen) - en som stjal fra kassa, to som hadde seg på bøttekottet, mange som ikke ville vaske toaletter, ikke vasket mens de var på jobb, la igjen grønne pølser i kokeren, you name it! 

Jeg var ung og sa stort sett ja, og fordi jeg var ansvarsfull så ble jeg nok noe utnyttet av det.. jeg ble ofte spurt søndag formiddag om jeg kunne komme noen timer på kvelden og rydde opp etter helgerushet, plukke søppel og faktisk fylle opp det sjefen visste at helgevaktene ikke kom til å klare f.eks. Og så var det hjem 23 og på jobb kl 6 neste morgen liksom.

Men de faste dagvaktene var flinke, kundene hyggelige stort sett og rutinelister var veldig fint for den som liker at tida går:)

Anonymkode: f3d75...2db

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var skolelei etter vgs. Tok ett friår, men da krevde mamma at jeg jobbet. Fikk jobb på bensinstasjonen. Etter 6 måneder lengtet jeg tilbake til skolebenken 

Var greit og rolig i perioder, men hektisk og utfordrende i perioder. Fulle mannfolk kom innom for å kjøpe burger. Etter at jeg hadde laget den, så ombestemte de seg og ville ha pengene tilbake. Jeg var alene og ville ikke si imot. 

Jeg kom inn på universitetet og hadde tenkt å fortsette å jobbe annenhver helg ei stund til. Hadde kontakt på 30%. Men så ble bensinstasjonen solgt og ny eier hadde andre planer. Han ville ansette sine venner istedet. Så jeg måtte gå. Er veldig glad for det i dag. 

Anonymkode: 3308c...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var skolelei etter vgs. Tok ett friår, men da krevde mamma at jeg jobbet. Fikk jobb på bensinstasjonen. Etter 6 måneder lengtet jeg tilbake til skolebenken 

Var greit og rolig i perioder, men hektisk og utfordrende i perioder. Fulle mannfolk kom innom for å kjøpe burger. Etter at jeg hadde laget den, så ombestemte de seg og ville ha pengene tilbake. Jeg var alene og ville ikke si imot. 

Jeg kom inn på universitetet og hadde tenkt å fortsette å jobbe annenhver helg ei stund til. Hadde kontakt på 30%. Men så ble bensinstasjonen solgt og ny eier hadde andre planer. Han ville ansette sine venner istedet. Så jeg måtte gå. Er veldig glad for det i dag. 

Anonymkode: 3308c...ee3

På dagtid??? Hvor i alle dager er det du bor? Aldri opplevd sånt her i hvertfall.

Skrevet

Jeg synes det var dritt, men mest på grunn av dårlig sjef. Var enkelte folk som bare var for mye og, men sånne møter man jo overalt. Opplevde en dame som spurte om en gratis pølse fordi hun hadde bursdag. Jeg sa jeg ikke kunne gi ut mat gratis. Da sier hun plutselig at hun er diabetiker og må ha noe å spise.  Jeg nevner at det er noen sukkerbiter ved kaffeautomaten som hun kan ta. Da presterer hun å spise rett fra ketchup og sennepen som står ved disken, også gikk hun 

..og sånn gikk no dagan

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi sikkerhetsutfordringene ved å jobbe alene på natt. Særlig for kvinner.

Jeg tror det kan være en veldig hyggelig jobb på mer etablerte steder, og sikkert endel stamkunder som er yrkessjåfører osv. 

Anonymkode: 39068...401

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi sikkerhetsutfordringene ved å jobbe alene på natt. Særlig for kvinner.

Jeg tror det kan være en veldig hyggelig jobb på mer etablerte steder, og sikkert endel stamkunder som er yrkessjåfører osv. 

Anonymkode: 39068...401

Men nå skal ikke TS jobbe natt så dette er irrelevant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...