AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Jeg hørte på en podcast om det for en stund siden. Husker ikke helt prosentene osv. Men i USA hadde de hatt en undersøkelse, som kom frem til at de fleste nesten alle, som var konspiratorisk hadde brukt narkotiske stoffer, eller vært langvarig alkoholiker. Noen hadde gåttt på sterke medisiner over tid, og norm ytterst få hadde psykisk sykdom. Ofte var fortegnet til konspirasjons teoriene at de startet med en eller annen form for at de følte seg overvåker og forfulgt. Det stemmer veldig godt på de jeg kjenner til iallefall. Hvordan er det med de du kjenner? Kjenner en som pakket alt i leiligheten inn med tinnfolie, og han var rusfri og tidligere tung narkoman i 30 år. En med lettere teorier, har vært periode dranker hele livet. Og alle var visst ute etter han. Anonymkode: 3c2f8...04a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Den personen jeg kjenner med konspiratorisk tankesett har blitt det etter et forhold med en manipulerende og psykisk voldelig partner. Blitt dratt inn i partners tankesett via manipulasjon. Kanskje fungerer det i tillegg som forsvarsmekanisme i hverdagen (svart/hvitt tenkning etc). Ingen rusmidler i bildet så vidt jeg vet. Trist. Anonymkode: 0794b...946
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Den personen jeg kjenner med konspiratorisk tankesett har blitt det etter et forhold med en manipulerende og psykisk voldelig partner. Blitt dratt inn i partners tankesett via manipulasjon. Kanskje fungerer det i tillegg som forsvarsmekanisme i hverdagen (svart/hvitt tenkning etc). Ingen rusmidler i bildet så vidt jeg vet. Trist. Anonymkode: 0794b...946 Ja det er trist. Mange syke relasjoner der ute Anonymkode: 3c2f8...04a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Nå er det jo slik at det er forskjell på ulike konspirasjonsteorier og noen har jo også vist seg å være sanne eller delvis sanne. Det å stole fult og helt på myndighetene er jo ganske naivt. De kan ta feil, mangle kunnskap, lyve for å skjule ting etc. Det ser man jo veldig ofre. Selv partnere man har kjent i årrekke kan lyve og skjule ting. Men så har man jo de ekstreme konspirasjonteoretikere. Der teorien krasjer helt med fakta. Mange religiøse ed jo ganske ekstreme når det kommer til konspirasjonsteorier. Så tror man skal vel være litt forsiktig med å sette folk i bås. Anonymkode: af1d4...d73 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Ja det stemmer med alle jeg vet om også. 100% av de som har blitt hektet på konspirasjonsteorier har rust seg. Det komiske eller tragiske er at de har trodd at rusen har vært hellig og gitt de en forståelse som andre "sauer" ikke har , at de er gifted osv . Men de er jo bare vrangforestilte. Et par av de har slutta med rus og skammer seg over hvor crazy de var nå som de er normale igjen Anonymkode: b30b0...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå