Gå til innhold

Hvorfor ser jeg helt jævlig ut på bilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser meg i speilet så er jeg fornøyd med utseende mitt. Ofte er jeg faktisk meget fornøyd og smiler bredt når jeg ser meg selv i speilet.

Men når jeg skal ta en selfie, så ser jeg helt jævlig ut. Kjenner ikke igjen meg selv. Ligner ingenting av det jeg ser i speilet hver morgen.

Jeg har nesten ingen bilder av meg selv på grunn av dette og hater at folk tar bilde av meg.

Hva kommer dette av? Og hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: b0f11...450

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nøyaktig samme problem.Skjeldent fine bilder.

Anonymkode: 5ad0f...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Bilder lyver aldri, så hvis du mener du ser jævlig ut på bilder så gjør du høyst sannsynlig det.

Anonymkode: 452b1...288

Skrevet

Samme her,  blir grusom stygg på bilder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid stygg.

Anonymkode: 939e9...7d6

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Da denne type debatt var oppe for noen uker siden, fortalte jeg om en venninne som har det samme problemet. Hun er svært attraktiv, også for menn, levende, aktiv, ekstrovert, hyggelig, pen i klærne og sånt. Og det er helt umulig å ta fine bilder av henne.

Selv er jeg mindre pen uansett bilde eller ikke, og lever i grunn helt greit med det.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi mobilkameraer forvrenger trynet ditt 

Anonymkode: 97550...417

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe samme her, har til og med fått mange kommentarer på at jeg er vakrere i virkeligheten enn på bilder! Finnes rett og slett ikke fotogen 😅

Anonymkode: ed354...9bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bilder lyver aldri, så hvis du mener du ser jævlig ut på bilder så gjør du høyst sannsynlig det.

Anonymkode: 452b1...288

Du skal ha for forsøket 🩷

Anonymkode: ed354...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Mobilkameraer vrenger alt fordi linsa er helt feil.

Ta bilde av deg selv med selvutløser fra flere meters avstand, så ser det bedre ut, eller med et ikke-mobil kamera.

Det er en av grunnene til at mange tar speil-selfies. Fordi det vrenges ikke like mye der. Men et vanlig kamera fungerer også, fordi linsene ikke er helt på trynet.

Anonymkode: 78dc0...366

Skrevet

Samme her, men jeg har innsett realiteten og innfunnet meg i at det er nok sånn jeg faktisk ser ut og sånn andre ser meg…🤷🏼‍♀️🫠

Skrevet

Jeg tror at dette kan ha noe med eget syn på seg selv der og da = dagens selvtillit eller mangel på trivsel.

Når jeg har funnet gamle bilder fra en julefeiring med storfamilie ti år etterpå, så har jeg forbauset
blitt stirrende på meg selv og tenkt "er det der virkelig meg??", for jeg husker tydelig at jeg følte meg
annerledes den kvelden. Jeg var utilpass med alle menneskene og en måtte smile, snakke dameprat
og være superhyggelig og si at "åå, dette var en deilig hjemmelaget kringle...den må jeg få oppskriften på!...
enda en ikke mente det i det hele tatt. Jeg gjorde som de andre gjorde. Som forventet.
Husker en del sånne energislukende familiesammenkomster ja. :sukk: 

...og jeg var egentlig helt i orden på bildene ti år etterpå. Rare greier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk på Google og YouTube: why do I look ugly i photos. 

Så får du grundige forklaringer på hvorfor det er sånn. Det har blandt annet med kameraets innstillinger å gjøre og med vinkler å gjøre. 

Sånn du ser ut i speilet er sånn du ser ut, bare speilvendt for andre. 

Anonymkode: 9df1f...da7

• Liker 1
Skrevet

Det kan ikke vi vite 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...