Gå til innhold

Ofre ferien for penger/ekstra jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi har to barn på 2 og 3.år. Av ulike grunner må de være hjemme og ikke i barnehage i 5 uker i sommer. Kona mi skal være hjemme med de alle 5 ukene,  men jeg skulle også ha ferie og være hjemme i 3 av de. Nå har jeg fått et jobbtilbud i en av disse 3 ukene,  som gjør at jeg kan tjene 15k netto. Ulempen er at jeg må reise bort og være borte mandag - torsdag, slik at hun da er alene med de konstant. De andre ukene er hun kun alene fra 06.30 - 16.30

Kona er litt ambivalt til dette.. Hun sier at hun synes det er dumt , siden hun hadde forberedt seg på 2 uker alene,  men hadde gledet seg til 3 uker sammen i sommer. Likevel så sier hun at hun skjønner at det er litt penger,  og at jeg får avgjøre om jeg takler ja/nei.

Vi MÅ ikke ha de pengene, men det er jo greit med litt ekstra nå som alt er så dyrt.. Sånn at vi faktisk kan unne oss litt ekstra resten av sommeren. Jeg får i tillegg litt dårlig samvittighet overfor kona som må ta mye alene,  som hun også gjør ellers i året da jeg har arbeidsdager fra 06.30- 16.30 pga reisevei osv. 

Hva hadde dere gjort ?

Anonymkode: a92ad...4d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15k er ingenting for fire dager avbrutt ferie. Hadde takket nei, hvertfall når kona ikke vil det. 

Anonymkode: 19e05...ca3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

15k er ikke mye. Jeg hadde nok heller investert de tre ukene i familien. Hvis kona di er ambivalent og du kjenner på litt dårlig samvittighet, så tenker jeg valget er enkelt. 

Anonymkode: 2bd31...001

• Liker 4
Skrevet

Nei, gi kona di litt ferie. Forholdet deres får mer igjen for det senere enn 15k.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da foreslår jeg at du diskuterer det med din kone og at dere kan snakke om hvilke ting dere kan stramme inn på i økonomien i stedet. Det er sunne grep å gå over uansett i slike tider som vi er i for øyeblikket, og dette er en gylden mulighet til å ta den diskusjonen. Ellers blir det ofte til at man bare går i samme spor, og pengene forsvinner veldig fort da. Det er garantert flere ting dere kanskjw betaler unødvendig mye for, eller ubrukte treningssenter eller andre abonnementer, lavere datapakker til wifi eller tlf, ikke handle på Joker og andre dyre butikker, ikke spise ferdigmat etc. 

Anonymkode: b27ba...d59

AnonymBruker
Skrevet

Syns 15k netto er en del 

Tydeligvis mange på kg som ikke er vant til å betale skatt 

Anonymkode: 5ec67...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15k var litt for å være Borge fra hjemmet i så lang tid. Nei, dette hadde kostet mer enn det smakte for oss.

Anonymkode: fe0d4...4f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

15k er ingenting for fire dager avbrutt ferie. Hadde takket nei, hvertfall når kona ikke vil det. 

15 k er ganske mye jo !

Anonymkode: 67aba...5c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns 15k netto er en del 

Tydeligvis mange på kg som ikke er vant til å betale skatt 

Anonymkode: 5ec67...d13

Enig

AnonymBruker
Skrevet

15 k for en uke er selvsagt godt betalt. Mye mer enn jeg har for en uke, hadde gladelig tatt barna for det

Skrevet (endret)

Kommer an på økonomi og tid generelt. I nåværende situasjon, ville ikke jeg gjort dette. Men da jeg startet i jobben, og hadde litt dårligere økonomi, ville jeg gjort det. Må selvsagt være ok for partner. Kanskje bruke pengene på å booke en ferietur til høsten? 

Endret av Agaton
Skrevet

Jeg hadde gitt kona 50% av disse pengene, og hun kunne fått seg en velfortjent spaopplevelse med overnatting for å hente seg inn. 

Mens du tok ungene 💕

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde pengene gått til en liten ferietur/gøy i sommer hadde mannen fått ja fra meg.

Anonymkode: fb50f...9b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

15 k er ganske mye jo !

Jeg syns ikke 15k er mye for reise og være borte døgnet rundt i en uke, nei. 

Skrevet

15 k er nesten en månedslønn for meg. Uansett, snakk med damen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns ikke 15k er mye for reise og være borte døgnet rundt i en uke, nei. 

Neivel ! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...