AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 For meg er det utrolig viktig med øyekontakt, og før vi begynte å date har jeg lagt merke til at øyekontakt ikke har vært tilstedet med han jeg er sammen med nå, han ser lite på folk generelt, jeg vet ikke om han sliter med å ha øyekontakt med folk, men han ser så si aldri helt på meg eller andre mennesker, jeg synes det er merkelig og trodde det skulle bli bedre, han gir meg så mye oppmerksomhet når vi tekster og snakker med meg, men øyekontakt er bare ikke der, dette gjør at jeg blir litt lei meg fordi jeg føler at jeg ikke får nok oppmerksomhet pga dette, selvom han gir det på andre måter som klem, snakking, kyssing, og kos, + komplimenter. Er det teit av meg å slå opp med han fordi han ser lite på meg ? Anonymkode: 3744b...39e
Jaytee Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Har du spurt han om hvorfor han ikke ønsker øyekontakt? Klart det er å overreagere om du slår opp med han uten å vite grunnen bak hvorfor det er slik. Endret 9. juli 2023 av Jaytee 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Jaytee skrev (Akkurat nå): Har du spurt han om hvorfor han ikke ønsker øyekontakt? Vil ikke snakke om det, om han er sammen med noen bør han skjønne dette av seg selv, han virker som en introvert kar , så derfor ga jeg han mer tid til å bli kjent med meg så han blir mer komfortabelt og kanskje giir mer øyekontakt, men det har ikke skjedd, Anonymkode: 3744b...39e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil ikke snakke om det, om han er sammen med noen bør han skjønne dette av seg selv... Da må du slå opp. Og kanskje vurdere å forbli singel, hvis du ikke vil ta noen kleine samtaler Anonymkode: 2de69...d95 11
Lula Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil ikke snakke om det, om han er sammen med noen bør han skjønne dette av seg selv, han virker som en introvert kar , så derfor ga jeg han mer tid til å bli kjent med meg så han blir mer komfortabelt og kanskje giir mer øyekontakt, men det har ikke skjedd, Anonymkode: 3744b...39e Slutt å forvente at andre er tankelesere. Folk er forskjellige og «på seg selv kjenner man ingen andre». Snakk med ham! 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 Du virker slitsom. Anonymkode: 54e95...878 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Du kan ikke bli sammen med folk du er misfornøyd med, og forvente at de på et magisk vis endrer seg til å bli din drømmemann helt av seg selv. Noen sliter med øyekontakt. Det er ikke noe personlig mot andre. Du var klar over dette før dere ble sammen. Det er ikke en feil, og det er ikke en feil han må rette opp. Det blir som at han merket at du ikke hadde så fine pupper før dere ble sammen, og nå etter 6 måneder så skriver han fortvilet på manneguiden over at du ikke har fått puppene fikset. Er du ikke glad i han? Fortjener han ikke en dame med fine pupper? Anonymkode: e15d1...5f3 2
DumTomat Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det blir som at han merket at du ikke hadde så fine pupper før dere ble sammen, og nå etter 6 måneder så skriver han fortvilet på manneguiden over at du ikke har fått puppene fikset. Er du ikke glad i han? Fortjener han ikke en dame med fine pupper? Litt merkelig analogi, en oppførsel(øyekontakt) burde sammenlignes med en oppførsel, ikke fysisk karakteristikk. Synes begge er grunn nok til å slå opp(da du ikke trenger noen annen grunn enn at du vil), men veldig merkelig grunner. Hoveddelen av innlegget ditt er jeg enig med. 10 hours ago, AnonymBruker said: For meg er det utrolig viktig med øyekontakt, og før vi begynte å date har jeg lagt merke til at øyekontakt ikke har vært tilstedet med han jeg er sammen med nå, han ser lite på folk generelt, jeg vet ikke om han sliter med å ha øyekontakt med folk, men han ser så si aldri helt på meg eller andre mennesker, jeg synes det er merkelig og trodde det skulle bli bedre, han gir meg så mye oppmerksomhet når vi tekster og snakker med meg, men øyekontakt er bare ikke der, dette gjør at jeg blir litt lei meg fordi jeg føler at jeg ikke får nok oppmerksomhet pga dette, selvom han gir det på andre måter som klem, snakking, kyssing, og kos, + komplimenter. Er det teit av meg å slå opp med han fordi han ser lite på meg ? Anonymkode: 3744b...39e Ca 0.7% av befolkningen har en type autisme, mange med autisme sliter med øyekontakt(ikke alle), og det er fint mulig å ikke merke noe spesielt annet, da mange autister er for det meste vanlige i oppførsel. Ta det opp med han, såpass fortjener han. 1 1
Arild37 Skrevet 9. juli 2023 #9 Skrevet 9. juli 2023 Ikke rart mange sliter med å finne kjærligheten når de forventer at en partner skal forstå hva man tenker, uten å våge å snakke om ting, å heller vurderer brudd istedetfor å snakke sammen som voksne mennesker. Klarer du ikke kommunisere hva du tenker og føler, så er du nok ikke klar for ett forhold uansett 1
Andro Skrevet 9. juli 2023 #10 Skrevet 9. juli 2023 Det er en veldig underlig grunn til å slå opp, og det sier ingenting om interessen hans for deg. Ingen verdens ting. Kanskje han har et snev av autisme. Ikke forvent av folk at alle skal oppføre seg likt, eller gjøre ting som er krevende for dem. Det aller minste du kan gjøre er å snakke skikkelig med ham om det. "Jeg legger merke til at du sjelden ser direkte på meg, og at øyenkontakt ikke faller naturlig for deg. Kan vi snakke om det?" La ham ordlegge seg selv, og ikke still krav. 2
Annoannonym Skrevet 9. juli 2023 #11 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For meg er det utrolig viktig med øyekontakt, og før vi begynte å date har jeg lagt merke til at øyekontakt ikke har vært tilstedet med han jeg er sammen med nå, han ser lite på folk generelt, jeg vet ikke om han sliter med å ha øyekontakt med folk, men han ser så si aldri helt på meg eller andre mennesker, jeg synes det er merkelig og trodde det skulle bli bedre, han gir meg så mye oppmerksomhet når vi tekster og snakker med meg, men øyekontakt er bare ikke der, dette gjør at jeg blir litt lei meg fordi jeg føler at jeg ikke får nok oppmerksomhet pga dette, selvom han gir det på andre måter som klem, snakking, kyssing, og kos, + komplimenter. Er det teit av meg å slå opp med han fordi han ser lite på meg ? Anonymkode: 3744b...39e Han kan ha adhd og eller autisme, og her er det grader. Man kan ha mild diagnose og alvorlig diagnose. Google det du. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #12 Skrevet 9. juli 2023 Annoannonym skrev (9 minutter siden): Han kan ha adhd og eller autisme, og her er det grader. Man kan ha mild diagnose og alvorlig diagnose. Google det du. Kan adhd få deg til å gjøre sånn ? Og hvorfor Anonymkode: 3744b...39e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #13 Skrevet 9. juli 2023 Jeg hadde tatt det som at han var lite interessert i meg og det jeg hadde å si. Hvordan han oppfører seg på teksting skal du ikke vektlegge. Hvem som helst kan lovebombe der og sende de samme hjertene til ti andre damer pga de kjeder seg Anonymkode: 9f7b5...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #14 Skrevet 9. juli 2023 Vi har jo alle våre preferanser når det kommer til partnere. Om øyekontakt er veldig viktig for deg, har du svaret ditt der. Anonymkode: 7f193...076 1
Topsi Skrevet 9. juli 2023 #15 Skrevet 9. juli 2023 Du kan selvsagt slå opp av hvlken som helst grunn, eller ingen grunn. Jeg har problemer med øyekontakt pga mange traumer i livet. Handler ikke om at jeg ikke er interessert i andre. Du kan i det minste spørre ham hvorfor han sliter med det før du kommer til konklusjoner som sannsynligvis er feil 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #16 Skrevet 9. juli 2023 Enig med de over her som sier du må snakke med han om dette. Jeg synes øyekontakt kan være utfordrende, og jeg har verken adhd eller autisme. Men å holde øyekontakt over lengre tid gjør meg ukomfortabel. Anonymkode: 7eac8...069 1
Gjest Refreng Skrevet 9. juli 2023 #17 Skrevet 9. juli 2023 Nysgjerrig på hva du tenker det betyr at noen ikke har mye øyekontakt med deg, ts? Jeg ville først og fremst tenkt at personen var beskjeden. Det virker som om du tolker det som likegyldighet eller er det feil?
Sententia Skrevet 9. juli 2023 #18 Skrevet 9. juli 2023 Du kan slå opp uansett grunn. Ingen andre som har noe med det? Så kan heller denne fyren finne seg ei som fikser lite øyekontakt. Jeg er glad mannen min og vennene mine takler at jeg strever med øyekontakt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #19 Skrevet 9. juli 2023 Refreng skrev (Akkurat nå): Nysgjerrig på hva du tenker det betyr at noen ikke har mye øyekontakt med deg, ts? Jeg ville først og fremst tenkt at personen var beskjeden. Det virker som om du tolker det som likegyldighet eller er det feil? Når jeg ser på han ser han aldri på meg nesten, jeg må snakke med han for å få litt øyekontakt også går han tilbake til å ikke se meg igjen, han ser meg bare i noen sekunder. Anonymkode: 3744b...39e
Gjest Refreng Skrevet 9. juli 2023 #20 Skrevet 9. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Når jeg ser på han ser han aldri på meg nesten, jeg må snakke med han for å få litt øyekontakt også går han tilbake til å ikke se meg igjen, han ser meg bare i noen sekunder. Anonymkode: 3744b...39e Hva betyr det, tenker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå