Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student, har samboer med 600 000 i året. Kommer til å tjene det samme om 2 år. Ingen gjeld. 

Har en søster i fast jobb, 550 000 i inntekt, heller igjen gjeld. Bor hos mann som eier hus, så Ingen hast med arv for hennes del.

Moren vår eier et hus til ca 4,4 mill. Hun ønsker å selge dette de nærmeste årene for å flytte i leilighet. Jeg og samboer ønsker å overta dette huset. Hva er alternativene vi har for å overta huset hennes på en greiest mulig måte? Vi må da kjøpe ut søsteren min, men hun har sagt ja til å ikke få forskudd på arv med en gang. Hvilke alternativer har vi? 

Anonymkode: ec701...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel privatsalg gjennom advokat. Koster ikke så ufattelig mye for tjenesten, men dokumentavgiften kommer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er student, har samboer med 600 000 i året. Kommer til å tjene det samme om 2 år. Ingen gjeld. 

Har en søster i fast jobb, 550 000 i inntekt, heller igjen gjeld. Bor hos mann som eier hus, så Ingen hast med arv for hennes del.

Moren vår eier et hus til ca 4,4 mill. Hun ønsker å selge dette de nærmeste årene for å flytte i leilighet. Jeg og samboer ønsker å overta dette huset. Hva er alternativene vi har for å overta huset hennes på en greiest mulig måte? Vi må da kjøpe ut søsteren min, men hun har sagt ja til å ikke få forskudd på arv med en gang. Hvilke alternativer har vi? 

Anonymkode: ec701...0ad

Kjøpe huset? Trenger ikke gjøre det så komplisert 😅 men dere må finne ut om dere skal kjøpe sammen og eie 50/50 hver, du og samboer.  Du kan ikke sitte med et lån på 4,4 alene med den inntekten. Så er det opp til moren deres hvordan hun vil gjøre det med arv… 

Anonymkode: 67237...af4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp huset til den taksten det får. Ærlig og redelig, ingen som kan komme med sure miner!

Anonymkode: b2324...52d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet