AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #121 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 0.37): Personlig har jeg tillit til politiet,jeg har stort sett holdt meg innenfor lover og regler,og den gangen jeg trengte politihjelp,fikk jeg det. Jeg tenker at om man oppfører seg normalt og ikke gjør noe ulovlig,har man ingenting å frykte. Selvsagt kan man oppleve urettferdig behandling, men man må huske på at dette er også mennesker. Vil heller ha politi ute på byen,enn den gærningen med kniv og batong på lomma. Anonymkode: 8e543...44f Jeg har holdt meg innenfor lover og regler. De to gangene jeg har trengt hjelp har jeg ikke fått det. Første gangen ble jeg til og med oppfordret av politiet til å få noen kompiser til å begå ulovlige handlinger for å bli kvitt mitt problem. Da jeg sa at eneste kompisene jeg hadde på det stedet var politimenn i nabokommunen, ble han som sa det blek og sa at jeg aldri måtte be dem gjøre det. Jeg spurte da hvorfor han mente det var ok av ham som politi å oppfordre sivile til å begå lovbrudd som politifolk ikke kunne gjøre. Fikk ikke svar. Fikk ikke hjelp. Selv ikke da jeg av samme årsak plutselig befant meg i akutt fare kom de, selv om de da (etter første henvendelsen hadde jeg flere henvendelser til politiet med samme sak) hadde sagt jeg måtte ringe dem umiddelbart hvis noe slikt skjedde. Så jo, man kan absolutt ha mye å frykte når politiet ikke tar personer på alvor. F.eks. har minst en av tre som blir drept av sin partner eller ekspartner i Norge vært i kontakt med politiet før de ble drept fordi de mente de var i fare, flere har også anmeldt partner/ekspartner før de ble drept. I flere tilfeller har politiet bare henlagt anmeldelsene og ikke en gang avhørt den som ble anmeldt. Det er veldig naivt å tro at man ikke har noe å frykte om man selv bare holder seg på rett side av loven! Ang. den kniven og batongen - politiet visste ikke, da de holdt ham nede og den ene politibetjenten slo ham gjentatte ganger i hodet og kroppen med knyttneven, at han hadde kniv og batong på seg. Dessuten, den ene politibetjenten, som ikke slo, halvveis satt på han som lå nede mens kollegaen fortsatte å slå og slå ham. Dermed var det ingen grunn til å fortsette å slå mannen 10+ ganger med knyttneve i hodet. Nå har heldigvis Riksadvokaten anket frifinnelsen av politimannen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P4Lknb/riksadvokaten-anker-frifinnelsen-av-politimannen-i-kongsberg Anonymkode: 112bc...7c0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #122 Del Skrevet 13. juli 2023 Nei. Bor i samme distrikt som den nå mye omtalte politivoldsaken. Har kontaktet dem flere ganger de siste årene primært pga jobb, og ikke opplevd å få hjelp. Bla- meldt om person som kjørte i tung pillerus, og omsatte narkotika. Ikke kapasitet til gjøre noe. Forsikringssvindel med gode bevis- ikke kapasitet. Påsatt husbrann- ikke noe der heller… Anonymkode: 7e2cd...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 22. august 2023 #123 Del Skrevet 22. august 2023 On 7/13/2023 at 11:20 AM, AnonymBruker said: Forsikringssvindel med gode bevis- ikke kapasitet. Påsatt husbrann- ikke noe der heller… Forsikringssvindel er det kanskje bedre å melde om til forsikringsselskapet, men ville virkelig ikke politiet vite noe om en påsatt husbrann? Det høres forøvrig ut som at du kontakter politiet for å melde fra om noe langt oftere enn de fleste av oss. Kanskje de har lagt deg inn på "ulv, ulv"-lista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg