AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #81 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kongsberg 😁 Anonymkode: c545f...1c8 Wops 😆 Potato tomato - neeesten det samme. Anonymkode: 60aff...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #82 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette! Det er mye som har gått galt med politiarbeidet, Tengs saken, Baneheia, og så er det vel snart Orderud saken som blir tatt opp igjen? I tillegg til alle små sakene. Jeg tror desverre at mange flere uskyldige sitter inne. Spesielt i saker der det ikke er tekniske bevis.... Anonymkode: 8acb7...551 Meg du siterte. Jeg syns det er ille at folk blir dømt på indisier, såkalt moduskandidater som blir dømt fordi de har gjort noe lignende før, og at folk som blir frikjent likevel må betale erstatning til noen for det de er frikjent for... dette foregår enda i det norske rettssystemet, bryter mot menneskerettighetene og må ta slutt. Anonymkode: 2e112...3df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #83 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var vel i en situasjon dem kansje ikke klarte tenke helt klart. Gjorde vel sitt beste utifra situasjonen.Syntes dem har fått ufortjent mye pepper. Anonymkode: ff7d4...333 Vi bør ha politi som tenker klart i alle situasjoner, men det er tydelig at vi ikke har. Anonymkode: fb8f0...8df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #84 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Denne tråden overbeviser meg om at KG ikke er et representativt utvalg for befolkningen LOL. Så mye folk som har et horn i siden til politiet... Vanlige folk har vel hatt med politiet å gjøre noen få ganger, type anmeldelse av tyveri av sykkel, UP, pass, osv, men ikke denne gjengen... Anonymkode: 23555...d22 Man kan fint ha fått et inntrykk av politiet uten å ha hatt noe som helst med politiet å gjøre. Anonymkode: 2e112...3df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. juli 2023 #85 Del Skrevet 9. juli 2023 (endret) Jeg må tross alt si jeg har tillit til politiet, men vi skal ikke ha mange sånne Kongsberg- saker før tilliten blir mindre. Ikke volden spesielt. Man kan alltid ha enkeltpersoner som gjør feil. Like mye sletting av bevis og falsk rapport fra flere i ettertid. Endret 9. juli 2023 av Isambard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #86 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eller har den blitt svekket de siste årene? Anonymkode: f356e...ea5 Den har blitt styrket. Var redd de kun ansatte feminister/kvinnfolk, og at kriminelle dermed hadde full frihet. Men heldigvis er det fortsatt noen mannfolk som jobber i politiet, så krisen er avverget for nå, men fremtiden til politiet er nok mørk, for når dette sprer seg blir det mer av denne saken, hvor du ikke kan stole på kollegene dine og dermed må trå til sterkere selv. Virker som at mange folk ikke skjønner at visse folk har visse perosnligheter, det er sånn naturen er, nåtidens filosofi virker være at alle er født gode og at det er samfunnets feil om de gjør noe galt. Alltid er alt samfunnets skyld. Sånn er ikke virkeligheten, noen mennesker driter i andre mennesker. Det er en farlig verden der ute, selv i Norge. Anonymkode: 8cb45...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. juli 2023 #87 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg har vært i to situasjoner hvor jeg har ringt politiet, men de ikke hadde tid til å komme. Da måtte jeg løse situasjonene på egenhånd mee bruk av egne maktmidler. Jeg har mer tillit til politiet enn til velgerne som ikke gir de større bevilgninger og ikke vil redusere sosiale forskjeller så vi får ned kriminaliteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #88 Del Skrevet 9. juli 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Jeg har vært i to situasjoner hvor jeg har ringt politiet, men de ikke hadde tid til å komme. Viktig poeng her, og en god grunn til at politimannen løste saken med en gang. Om 1 perosn tar 16 politimenns tid, er det X andre kriminelle som får 0 politifolk til å håndtere dem. Folkemassen virker mene at det er greit kriminelle kan være så vrange de vil og kreve så mye de vil av politistyrker og at politiet bare skal avvente og hente flere styrker isteden for å bruke vold, men det er rett og slett etisk forkastelig å oppføre seg slik. Politiet har få folk, respekter dem følg deres befalinger, spill på lag. Folket virker tro at det er oss mot dem av en merkelig grunn, trolig pga propaganda på TV etc hvor politiet fremstilles som de onde. Anonymkode: 8cb45...9b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #89 Del Skrevet 9. juli 2023 Ja, jeg har grunnleggende tillit til politiet selv om de kan gjøre feil de som alle andre. Jeg tror imidlertid bemanningen er for lav slik at de blir for tynt bemannet, spesielt i mer grisgrendte strøk og i en del tilfeller har de for liten makt. Anonymkode: 661c5...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #90 Del Skrevet 9. juli 2023 ops2 skrev (2 timer siden): Jeg er ikke redd for å bli banket opp av politiet, for jeg er ikke en full mann som ikke kommer med trusler på byen. Det jeg er redd for, er at anmelder jeg en sak blir den henlagt fordi politiet ikke har ressurser. Og blir det en sak som politiet etterforsker, så er de elendige på slikt. Alle justismordene som er kommet fram, og man kunne si at "det var slik politiet var for 20 år siden, nå er de bedre". Men Odin-saken er av nyere dato, og politiet er ikke blitt bedre på etterforskning. Lite tillit til politiet. Selv om en sak blir henlagt. Er det viktig å anmelde. Dette kan tas opp på nytt om samme person blir anmeldt flere ganger i andre lignende saker. Feks serie overgripere blir ofte til slutt tatt. I en sak så er det jo vanskelig å vurdere hvilken sannhet som er riktig. Derimot blir samme person anmeldt for samme sak flere ganger , så blir det et mønster og mer sikkert at det stemmer. Anonymkode: f94a0...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #91 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selv om en sak blir henlagt. Er det viktig å anmelde. Dette kan tas opp på nytt om samme person blir anmeldt flere ganger i andre lignende saker. Feks serie overgripere blir ofte til slutt tatt. I en sak så er det jo vanskelig å vurdere hvilken sannhet som er riktig. Derimot blir samme person anmeldt for samme sak flere ganger , så blir det et mønster og mer sikkert at det stemmer. Anonymkode: f94a0...737 Min nabo har blitt anmeldt 4 ganger. Han er fortsatt her. Politiet gjør ingenting. Anonymkode: c545f...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #92 Del Skrevet 9. juli 2023 Da er det altså lovbestemt at politifolk står fritt til å slå deg helseløs, slette bevis for volden de har utført, lyve i rapportene deres i etterkant, og til og med anmelde folk for å visstnok ha begått vold mot politiet. Men rettsstaten driter i politiets oppførsel. Neste gang kan det være hvem som helst som får brudd på hodeskallen, sånn at man blir ufør for resten av livet. Eller at politiet får gå med skytevåpen, sånn at de kan skyte folk som ligger stille på bakken. Folk må jo være helt sinnsykt dumsnille hvis de virkelig tror at politifolkene fra Kongsberg ALDRI har hatt mange flere liknende episoder bak seg. I tillegg kan det bli veldig mange lignende episoder i fremtiden. Men ettersom ingen av disse episodene ble fanget på film, har politiet selvfølgelig fått dette til å se ut som "vold mot politiet" ettersom hans egne kollegaer åpenbart beskytter ham og hverandre. Anonymkode: e1242...89b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. juli 2023 #93 Del Skrevet 9. juli 2023 Nei, har full tillit til dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #94 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da er det altså lovbestemt at politifolk står fritt til å slå deg helseløs, slette bevis for volden de har utført, lyve i rapportene deres i etterkant, og til og med anmelde folk for å visstnok ha begått vold mot politiet. Men rettsstaten driter i politiets oppførsel. Neste gang kan det være hvem som helst som får brudd på hodeskallen, sånn at man blir ufør for resten av livet. Eller at politiet får gå med skytevåpen, sånn at de kan skyte folk som ligger stille på bakken. Folk må jo være helt sinnsykt dumsnille hvis de virkelig tror at politifolkene fra Kongsberg ALDRI har hatt mange flere liknende episoder bak seg. I tillegg kan det bli veldig mange lignende episoder i fremtiden. Men ettersom ingen av disse episodene ble fanget på film, har politiet selvfølgelig fått dette til å se ut som "vold mot politiet" ettersom hans egne kollegaer åpenbart beskytter ham og hverandre. Anonymkode: e1242...89b Godt skrevet! 100% enig, Jeg tenker at de personene som forsvarer politiet her muligens er av samme karakter som de som var nazi-sympatisører under krigen. Anonymkode: 2f979...5b9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #95 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt skrevet! 100% enig, Jeg tenker at de personene som forsvarer politiet her muligens er av samme karakter som de som var nazi-sympatisører under krigen. Anonymkode: 2f979...5b9 Eller at de bare er svært naive og godtroende stakkars. Anonymkode: 2e112...3df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #96 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eller at de bare er svært naive og godtroende stakkars. Anonymkode: 2e112...3df Mulig 🤷♀️ Anonymkode: 2f979...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #97 Del Skrevet 9. juli 2023 Adrenalina1 skrev (6 timer siden): Må le av dere som har tillit til politi, rettsvesen og andre myndigheter. Dere er så naive😂 Ellers så er vi ikke sånne brødhuer på minussiden som ikke klarer å følge lover og regler. Dere som er så negative til politi og barnevern er som regler litt mindre smarte folk som "alltid" havner i trøbbel og generelt synes det er greit å tøye strikken. Lite utdannelse, jobber i yrker som ikke krever utdannelse, hvis dere i det hele tatt jobber. Typisk harry whitetrash folk. Selger og bruker narkotika, går med våpen. Det er sjelden ressurssterke og høyt utdannede mennesker i gode jobber har slike holdninger. Anonymkode: 05255...eaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #98 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg har liten tillit til politiet. Virker som de er mer opptatt av å ta «noen» ved lovbrudd - enn å ta riktig person. Anonymkode: 29780...d3f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. juli 2023 #99 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg stoler i utgangspunktet på politiet, men jeg ser jo at systemet kun er så godt som de som jobber der. Dvs politiet kan la seg utnytte politisk, og det kan være råtne egg der. Men i utgangspunktet ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #100 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ellers så er vi ikke sånne brødhuer på minussiden som ikke klarer å følge lover og regler. Dere som er så negative til politi og barnevern er som regler litt mindre smarte folk som "alltid" havner i trøbbel og generelt synes det er greit å tøye strikken. Lite utdannelse, jobber i yrker som ikke krever utdannelse, hvis dere i det hele tatt jobber. Typisk harry whitetrash folk. Selger og bruker narkotika, går med våpen. Det er sjelden ressurssterke og høyt utdannede mennesker i gode jobber har slike holdninger. Anonymkode: 05255...eaa Du må tenke om igjen hvis du tror at det er "brødhuer" på minussiden som ikke har tillit til politiet. Lite utdannelse og jobber i yrker som ikke krever utdannelse blir også for dumt å si. Det er vel knapt noen som har så god kjennskap til politiet og politiets dårlige arbeid som det advokater har. Men de er sikkert mindre smarte med lav utdannelse de da, ikke har de trengt noen utdannelse for yrket sitt heller sikkert. Her møter du deg selv i døra med noen helt på trynet holdninger til andre mennesker. De som har minst tillit til politiet er de som er beleste, har satt seg ordentlig inn i systemet og ser hvilke mangler det har. De du snakker om vet nok veldig godt hvor de har politiet hen, og har ikke behovet for å ha tillit til dem, de må bare passe på å holde seg unna dem... Anonymkode: 2e112...3df 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg