ops2 Skrevet 9. juli 2023 #61 Del Skrevet 9. juli 2023 (endret) Jeg er ikke redd for å bli banket opp av politiet, for jeg er ikke en full mann som ikke kommer med trusler på byen. Det jeg er redd for, er at anmelder jeg en sak blir den henlagt fordi politiet ikke har ressurser. Og blir det en sak som politiet etterforsker, så er de elendige på slikt. Alle justismordene som er kommet fram, og man kunne si at "det var slik politiet var for 20 år siden, nå er de bedre". Men Odin-saken er av nyere dato, og politiet er ikke blitt bedre på etterforskning. Lite tillit til politiet. Endret 9. juli 2023 av ops2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #62 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo akkurat det politiet gjør. Ikke glem de andre politifolkene som var til stede og bevisst slettet bevis!!! Anonymkode: 2f979...5b9 Det skjedde ikke. Anonymkode: f346d...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #63 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg føler jeg får mindre tillitt litt etter litt til alt vi skal ha tilitt til i samfunnet, desverre. Anonymkode: dc770...cb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #64 Del Skrevet 9. juli 2023 Du må tenke over hva rollen til politiet er i forhold til deg og dine rettigheter. De er der for å 1. beskytte deg mot umiddelbar fare og 2. sikre bevis for kriminelle handlinger som vil brukes mot deg i retten. Jeg har full tillit til at de ordner jobben sin greit med dette i betraktning. Anonymkode: f021b...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #65 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skjedde ikke. Anonymkode: f346d...26f Pisspreik. Les Marius Dietrichsons kommentarer ang. saken. Anonymkode: 2f979...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #66 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Les forrige innlegg. Tabloidpressens fremstilling av saken gir ikke helthetsbilfe. Ikke videoen heller. Politimannen var under sterkt press. Anonymkode: f346d...26f Denne «tjenestemannen» er en skamplett for etaten, og bør fradømmes retten til å jobbe innen politiet. Anonymkode: b39d2...5e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #67 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne «tjenestemannen» er en skamplett for etaten, og bør fradømmes retten til å jobbe innen politiet. Anonymkode: b39d2...5e5 Samt fengsles for grov/unødvendig voldsbruk! Anonymkode: 2f979...5b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #68 Del Skrevet 9. juli 2023 Har full tillit til folka som er politi, men ikke like høy tillit til systemet (som ikke er den enkeltes feil). Mye kontakt med ulike politiavdelinger i jobb, og har blitt stanset i kontroll før. Anonymkode: 9c8e4...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #69 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg har tillitt til politiet. Ringte dem en gang pga husbråk i en naboleilighet, vill skriking og hyling så jeg trodde nærmest noen var i ferd med å bli drept der inne. Jeg trodde ærlig talt ikke politiet skulle innfinne seg. Men det gjorde de - etter få minutter bare! De undersøkte saken. En annen gang ringte jeg politiet pga en kjellerbod var smekkfull av smuglergods. Nok en gang tenkte jeg at dette ikke var noe politiet ville bry seg om. Men siden boden tilhørte han konebankeren og barnemishandleren i første avsnitt i denne posten, ringte jeg politiet og sa fra om smuglergodset. Og politiet ankom mannsterke, skaffet seg ransakningsordre og hentet inn folk fra tolletaten i tillegg. Boden ble brutt opp og alt av smuglergods beslaglagt. Det hadde jeg aldri trodd politiet skulle bry seg med. Men de gjorde altså det. Hvorvidt noe av dette fikk noen følger for konebankeren/eieren av boden, vet jeg ikke. Anonymkode: f9ff4...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #70 Del Skrevet 9. juli 2023 Denne tråden overbeviser meg om at KG ikke er et representativt utvalg for befolkningen LOL. Så mye folk som har et horn i siden til politiet... Vanlige folk har vel hatt med politiet å gjøre noen få ganger, type anmeldelse av tyveri av sykkel, UP, pass, osv, men ikke denne gjengen... Anonymkode: 23555...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #71 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne tråden overbeviser meg om at KG ikke er et representativt utvalg for befolkningen LOL. Så mye folk som har et horn i siden til politiet... Vanlige folk har vel hatt med politiet å gjøre noen få ganger, type anmeldelse av tyveri av sykkel, UP, pass, osv, men ikke denne gjengen... Anonymkode: 23555...d22 Fordi alle forteller deg hva de egentlig mener og om de egentlig stoler på politiet, ja? Anonymkode: c545f...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #72 Del Skrevet 9. juli 2023 Nei. Absolutt null tillit. Anonymkode: c545f...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #73 Del Skrevet 9. juli 2023 Sånn semi. Kongsvingersaken øker min tillit, men at politiet i Bergen «prioriterer saken» og bruker masse ressurser på å lete etter en ulovlig serval, som er kastrert og vaksinert, for å få drept den og straffet eieren, i stedet for å etterforske hærverk, vold, tyverier etc, er eksempler på ting som svekker min tillit sterkt. At det brukes masse ressurser på å jage han fra Nabovarsel i stedet for å beskytte samfunnet mot overgriperene han avslører, er også ting som svekker min tillit. Anonymkode: 60aff...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #74 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn semi. Kongsvingersaken øker min tillit, men at politiet i Bergen «prioriterer saken» og bruker masse ressurser på å lete etter en ulovlig serval, som er kastrert og vaksinert, for å få drept den og straffet eieren, i stedet for å etterforske hærverk, vold, tyverier etc, er eksempler på ting som svekker min tillit sterkt. At det brukes masse ressurser på å jage han fra Nabovarsel i stedet for å beskytte samfunnet mot overgriperene han avslører, er også ting som svekker min tillit. Anonymkode: 60aff...9bb Kongsberg 😁 Anonymkode: c545f...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #75 Del Skrevet 9. juli 2023 Nei Anonymkode: f6924...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #76 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjedde ikke. Anonymkode: f346d...26f Jo det gjorde det Anonymkode: f6924...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #77 Del Skrevet 9. juli 2023 Min tillitt til politiet har aldri vært god. Jeg kjenner en del som jobber i politiet, og de er gode folk. Men så er det som andre i offentlige etater, virker som ca halvparten gjør en god jobb. Jeg har med de å gjøre på jobb noen ganger, og jeg er ikke imponert. Har feks opplevd politi som ringer og krever informasjon som de ikke har hjemmel til å få. Har lagt på med noen av de, fordi de har blitt ufine. Eller at jeg ringer de i forbindelse med en trussel, og de gir ut utrolig mye informasjon om saken, som jeg som offentlig ansatt ikke hadde behov for. De største skuffelsene har allikevel kommet på privaten. 19år gammel var jeg på fest. Faren til han som hadde fest kom hjem, og han hadde ikke godkjent noen fest. Kastet sønnen sin ned trappa og slo han gjentatte ganger på stua. Jeg rømte huset sammen med en til som var igjen, og ringte politiet for å melde fra om husbråk. De kom aldri. Sønnen endte på sykehus med brudd i nese, kjeve og ribbein. Gutten var 16år, og hadde fått juling av pappa mange ganger før. Det visste politiet, for det var ikke første gangen noen ringte. Allikevel kom de ikke. Kongsbergsaken har forøvrig ikke endret tillitten for min del, den saken har mange sider. Anonymkode: 810db...c41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 9. juli 2023 #78 Del Skrevet 9. juli 2023 Må le av dere som har tillit til politi, rettsvesen og andre myndigheter. Dere er så naive😂 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #79 Del Skrevet 9. juli 2023 Både og. Jeg har sett styggesiden fra innsiden. Ikke meg, men en nær venn. Jeg vet jo sannheten, fordi jeg er første hånds vitne, til en som ble siktet . Og prinsippet hat vært at vi har jo masse bevis på at det ikke var grunnlag for siktelse. Vi begge er enige om at det i dette tilfellet ble sjekket ut om det var skjedd noe kriminelt. Men å avkrefte det burde være en grei sak. Men det som skjer, har jo sjokkert meg. De påstår masse uten noen form for støtte på sine påstander. De trenger ikke bevis for sine påstander, før de putter det inn i papirene sine. Og alle bevis vi har , som også kan dokumenteres utover mitt vitne utsagn. Og mitt vitne utsagn . Har de lagt vekk og ikke skrevet noe om. Jeg forsto lite, da jeg plutselig ikke fikk tak i personen. Og viste seg å sitte i varetekt. Hen hadde opplyst meg som vitne. Og ble sittende i varetekt i 3mnd. I mellomtiden byttet jeg tlf nr. Pga jeg hadde jobb tlf, og gikk over til privat nr. Min tidligere sjef, fortalte at politiet hadde ringt på min tlf. Men visste ikke fra hvor, og han hadde ikke tenkt så langt at han skulle ta navn og nr på den som ringte. Han hadde oppgitt mitt nye nr. Som også kunne søkes opp. Jeg fant ut at de ikke hadde prøvd å ringe meg før den uka vedkommende ble løslatt fra varetekt. Selv om jeg ble oppnevnt som vitne i første avhør. De ringte meg aldri på mitt nye nr. Selv om jeg vet det var en smal sak å søke det opp, og vet de fikk det oppgitt av min tidligere sjef. Vedkommende ble ikke videre siktet. Men ei heller frikjent. Og saken fikk store konsekvenser. Så jeg er jo sjokkert. Når de ikke kontakter et første hånds vitne. Jeg har i tillegg bilder og video. Og rettsaker etterpå. Har disse blitt forkastet som bevis. Fordi de ikke ble lagt inn tidlig. Har vitnet utstevnt fra vedkommende sin advokat. Men siden jeg ikke var en del av etterforskning, så ble det ansett som uviktig. Skulle jeg ha blitt utsatt for noe sånt. Hadde jeg ikke sagt ett ord uten advokat. Siden alt denne personen sa i avhør før advokat var inne i bildet. Er vridd og vrengt på, så mye at det ikke ligner det som ble sagt. Om jeg hadde måtte ta kontakt har jeg tiltro til at de kommer å gjør det de skal. Til en viss grad. Jobber på utested. Men ikke alltid de kommer. Pga sykt dårlig bemanning etter politi reformen . Tidligere var de alltid tilgjengelig da vi hadde lokal politi Anonymkode: f94a0...737 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #80 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror tilliten min forsvant delvis når de overfylte båten til Utøya... og det har vært vanskelig å bygge den opp igjen med ting som har skjedd senere.. men jeg vil ha tillit. Anonymkode: b3471...d56 Det var vel i en situasjon dem kansje ikke klarte tenke helt klart. Gjorde vel sitt beste utifra situasjonen.Syntes dem har fått ufortjent mye pepper. Anonymkode: ff7d4...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg