Gå til innhold

Har folk tillit til politet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå igjen...? Fikk du ikke svarene du ønsket sist

Anonymkode: 54520...bc1

Hva mener du?

Anonymkode: f356e...ea5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte frem til rettsaken at han måtte være et råttent eple i politiet, for ellers har jeg full tillit. Etter å ha hørt flere sider av saken under rettsaken endret jeg syn og er helt enig i frifinnelsen. "Offeret" i saken var slett ikke noe offer, men en tulling som var godt kjent fra før, som ikke klarte å oppføre seg på byen, slang med leppa, bar våpen og i etterkant fremstår som han er godt under middels intelligent. Han ble IKKE angrepet helt ut av det blå av politiet, som han later som, det var ganske mye forhistorie der.

Anonymkode: 05255...eaa

Han er helt klart ikke uskyldig og burde nok dømmes for et eller annet, men det forsvarer uansett ikke hva politiet gjorde

Anonymkode: f356e...ea5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tenkte frem til rettsaken at han måtte være et råttent eple i politiet, for ellers har jeg full tillit. Etter å ha hørt flere sider av saken under rettsaken endret jeg syn og er helt enig i frifinnelsen. "Offeret" i saken var slett ikke noe offer, men en tulling som var godt kjent fra før, som ikke klarte å oppføre seg på byen, slang med leppa, bar våpen og i etterkant fremstår som han er godt under middels intelligent. Han ble IKKE angrepet helt ut av det blå av politiet, som han later som, det var ganske mye forhistorie der.

Uansett bakhistorien, er det ingen ting som kan forsvare den brutale volden politimannen utsetter "offeret" for. Han slår løs på en som allerede ligger nede, en andre har kontroll over. Dette er ikke på noen måte greit. Tulling eller ikke, en må kunne forvente at politiet klarer å beherske seg, ellers har de ingen ting i den jobben å gjøre. 

Anonymkode: 0df4b...f9f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (1 time siden):

Hvorfor er det ikke domstolene som har fått mindre tillit. Det er domstolen som frifant ham.

Det sier jo litt om politiet når de ulovlig kan slette bevis mot seg selv, lyve om det, og slippe unna med en bot (om personen i det hele tatt fikk det).

Anonymkode: 9bef1...6f4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, like stor tillit som folk generelt. Det er alltid noen man ikke kan stole på i en gruppe mennesker, men sånn generelt hadde jeg hatt tillit til en politibetjent.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både og. Men må si tilliten svekkes når de går ut og sier de prioriterer å lete etter en katt sånn at Mattilsynet kan avlive den. Katten som er en serval har det helt fint og er oppdrettet gjennom flere generasjoner, så det er ikke sånn at noen har stjelt en katt fra savannen i Afrika. Men katteeiere som dumper kattene sine når de drar på ferie eller flytter har de aldri kapasitet til å følge opp. Men i bakvendtland kan alt gå an. Heia Norge og bytt ut politikerne, kriminelle hele banden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lite eller ingen tillit, og det var før politivoldsaken.

Med alle justismord og etterforskningsmetoder, beskyttelse av sine egne osv så er det ikke mye tillit igjen nei...

Anonymkode: 2e112...3df

Dette!

Det er mye som har gått galt med politiarbeidet, Tengs saken, Baneheia, og så er det vel snart Orderud saken som blir tatt opp igjen?

I tillegg til alle små sakene. Jeg tror desverre at mange flere uskyldige sitter inne. Spesielt i saker der det ikke er tekniske bevis....

Anonymkode: 8acb7...551

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er gode og dårlige mennesker blant politi også. Hvorfor blir det ikke tatt mer på alvor når politiet gjør feil/bryter lov? Det er vanskelig å ha ordentlig tillit når dette skjer igjen og igjen. Som noen sa tidligere i tråden, det er retten/domstolen og denne tilsynelatende 'beskyttelsen' de får som skaper manglende tillit.

Hvordan skal jeg stole på at jeg/et medmenneske blir møtt med en politi som gjør jobben sin riktig? Hvordan føle meg trygg på at politiet har strenge rammer i hvordan jobben deres skal utføres når det er så tydelig at de får særbehandling som andre 'vanlige' mennesker ikke hadde fått, når det ikke får konsekvenser å utføre unødvendig makt i form av vold.. hvor går grensen da? Synes det er skummelt for å være ærlig.

Anonymkode: 72c4d...5c3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ok tillit til politiet som en enhet, men mye mindre tillit til rettssystemet og de som skal passe på at lover og regler blir fulgt. Syns det begynner å bli for mange personer i "posisjon" som slipper unna med ting hvor oss dødelig får/hadde fått straff så det suser. Det er ikke riktig. Man skal hele tiden beskytte sine egne...

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tilliten har fått en alvorlig knekk etter den saken hvor politimannen ble frifunnet for vold. 

Anonymkode: 0df4b...f9f

Da vet du ikke alle faktaene. Vitnene forteller om gjentagende trusler og at mannen var bevæpnet. Han ble frifunnet fordi han ikle hadde så mye valg ut fra situasjonen slik den utviklet seg. 

Anonymkode: f346d...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ti10 skrev (6 timer siden):

Har fått mindre tillit til både politi og rettssystem etter Kongsbergsaken.

Les forrige innlegg. Tabloidpressens fremstilling av saken gir ikke helthetsbilfe. Ikke videoen heller. Politimannen var under sterkt press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les forrige innlegg. Tabloidpressens fremstilling av saken gir ikke helthetsbilfe. Ikke videoen heller. Politimannen var under sterkt press.

Bootlicker 

Anonymkode: 2f979...5b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nettopp! 👏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Millinea skrev (8 minutter siden):

Har ok tillit til politiet som en enhet, men mye mindre tillit til rettssystemet og de som skal passe på at lover og regler blir fulgt. Syns det begynner å bli for mange personer i "posisjon" som slipper unna med ting hvor oss dødelig får/hadde fått straff så det suser. Det er ikke riktig. Man skal hele tiden beskytte sine egne...

Det er jo akkurat det politiet gjør. Ikke glem de andre politifolkene som var til stede og bevisst slettet bevis!!! 

Anonymkode: 2f979...5b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har lite eller ingen tillit, og det var før politivoldsaken.

Med alle justismord og etterforskningsmetoder, beskyttelse av sine egne osv så er det ikke mye tillit igjen nei...

Anonymkode: 2e112...3df

Kunne ikke vært mer enig. 

Anonymkode: 67ed0...3ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...